Zdrav odnos
s novcem

Znate li kojih 5 vještina poslodavci danas najviše cijene?

Znate li kojih 5 vještina poslodavci danas najviše cijene?

Brzim napretkom poslovnog svijeta dolazi do neprestanih promjena u zahtjevima tržišta što za svaku uspješnu kompaniju znači konstantno prilagođavanje te razvoj i usavršavanje potrebnih vještina. Iako svaka industrija ima svoj jedinstveni skup specifičnih potreba, postoji pet ključnih kompetencija koje poslodavci univerzalno traže od zaposlenika u današnjem poslovnom okruženju. One čine temelj uspjeha u bilo kojem poslu te su ključne za profesionalni razvoj i postizanje ciljeva.

1. Učinkovita digitalna komunikacija

U današnjem brzo promjenjivom svijetu digitalna komunikacija postala je norma, a zaposlenici koji nemaju sposobnost jasne i koncizne komunikacije stavljaju tvrtku u nepovoljan položaj. Pogrešna tumačenja i nesporazumi mogu dovesti do skupih pogrešaka, konflikata i kašnjenja u projektima, što rezultira izgubljenim prilikama i smanjenom produktivnošću.

Nasuprot tome, zaposlenici koji vješto izražavaju ideje i mišljenja putem digitalnih i osobnih komunikacijskih kanala doprinose visokoj razini suradnje i razumijevanja, nužnih za postizanja ciljeva i uspjeha.

2. Suradnja i timski rad

Najuspješniji projekti zahtijevaju raznolikost u perspektivama i vještinama, a timovi koji mogu spojiti različite uvide mogu postići vrhunske rezultate. Takva raznolikost ne samo da potiče inovacije i bolje rješavanje problema, već stvara i okruženje koje promiče učenje i profesionalni rast.

Kada tim učinkovito surađuje, lakše je ostvariti poslovne ciljeve čime tvrtka postaje uspješnija. Zaposlenici koji se fokusiraju samo i isključivo na osobni rezultat i vlastito postignuće, ne birajući pri tom sredstva, stvaraju atmosferu toksične kompetitivnosti i razaraju zdrave odnose. Kratkoročno, poslodavcima mogu donositi značajne prihode ali dugoročno riskiraju održivo poslovanje i dobar odnos sa svim sudionicima poslovnih procesa.

3. Profesionalnost i radna etika

Visoki standardi ponašanja odražavaju integritet, izvrsnost i odgovornost. Zaposlenici koji iskazuju etično ponašanje, pozitivan stav i teže kvalitetnom radu predstavljaju neprocjenjivu vrijednost za svoje tvrtke.

Ovi zaposlenici voljni su preuzeti i dodatne zadatke kako bi unaprijedili poslovne procese i razvili nove ideja koje pridonose rastu poslovanja. Zaposlenici kojima manjka radne etike i profesionalnog pristupa u radu, našteti će reputaciji poduzeća i doprinijeti narušavanju učinkovite timske dinamike.

Foto: Pexels

4. Kritičko razmišljanje i kreativno rješavanje problema

Poslodavci traže zaposlenike koji su sposobni analizirati situaciju, prepoznati izazove i predložiti inovativna rješenja. Najuspješniji zaposlenici su oni koji mogu kritički razmišljati, donositi dobre odluke i prepoznavati tržišne trendove kako bi se brzo prilagodili promjenama u poslovnom okruženju.

Snažne vještine rješavanja problema omogućuju zaposlenicima da bolje reagiraju na izazove koji se pojave. Takvim zaposlenicima jednostavno je delegirati i kompleksnije zadatke i rasteretiti svoj raspored za neka druga važna pitanja i aktivnosti.

5. Rezilijentnost

Rezilijentnost omogućuje pojedincima da se nose s promjenama u poslovnom svijetu bez gubitka produktivnosti. Zaposlenici koji pokazuju otpornost brzo se oporavljaju od neuspjeha i prilagođavaju novim situacijama, zadržavajući fokus i osiguravajući učinkovitost.

Ove su osobe posebno vrijedne poslodavcima jer osiguravaju pouzdanu i dosljednu prisutnost tijekom razdoblja neizvjesnosti. Zaposlenici na niskom stupnju rezilijentnosti pucat će u trenutcima pojačanog stresa i intenziteta obaveza te će često ulaziti u svijet naučenih kontraproduktivnih ponašanja šireći kumulativno stres na svoje okruženje i poslovne odnose. Razvoj emocionalne i mentalne stabilnosti danas je od presudne važnosti za uspješnu provedbu poslovnih procesa.

Pored ovih pet ključnih kompetencija, entuzijazam se isto tako ističe kao kritičan faktor koji poslodavci iznimno cijene kod svojih zaposlenika. Strast i pozitivan pristup prema radu snažno potiču kulturu inovacije, inicijative te inspiracije. Zaposlenici koji s entuzijazmom prihvaćaju nove izazove ne samo da potiču visok moral i međusobnu podršku među kolegama, već i aktivno doprinose izgradnji pozitivne organizacijske klime, stvarajući okruženje koje potiče rast svih pojedinaca.

Ovaj ključni element ostvaruje se u trenucima kada zaposlenici pronalaze dublji smisao i svrhu u svom radu, predstavljajući jedan od najdragocjenijih faktora povezanih sa zadovoljstvom zaposlenika i njihovom razinom motivacije. Ukoliko nisu u mogućnosti pronaći smisao u svojim aktivnostima, razina motivacije će opasti u relativno kratkom vremenu, a kao posljedica toga i rezilijentnost će se smanjiti.

Gradnja poticajne kulture kroz razvoj kompetencija

Tvrtke imaju ključnu ulogu u oblikovanju poticajne kulture koja privlači i zadržava zaposlenike s visokim stupnjem navedenih vještina ili onih koji su voljni uložiti napor u vlastiti osobni razvoj. U današnje vrijeme, programi za razvoj ovih kompetencija postali su nezaobilazni u korporativnom svijetu. Kod manjih kompanija, poslodavci ponekad oprezno odlučuju ulagati u razvoj svojih zaposlenika zbog straha od njihovih mogućih odlazaka. Međutim, aktivnosti usmjerene na razvoj ovih kompetencija grade duboko ukorijenjenu kulturu koja nadilazi pojedinačne odlaske i osigurava kontinuitet i dugoročnu stabilnost unutar svake organizacije

Odluka o alokaciji resursa za razvoj ovih vještina nalazi se u rukama poslodavaca i rukovoditelja. Oni su ti koji će utvrditi obujam financijskih sredstava i drugih resursa namijenjenih unaprjeđenju kompetencija, a odluka će biti u direktnoj vezi s njihovim dubljim razumijevanjem i sposobnostima prepoznavanja inherentne vrijednosti koju takva unaprjeđenja donose organizaciji.

Pored navedenog, potrebno je također uzeti u obzir kako će sami zaposlenici prihvatiti ove napore te na koji će način inkorporirati nove kompetencije u svoj svakodnevni rad. U tom smislu, od suštinske je važnosti kombinacija faktora kao što su inicijative i strategije tvrtke, podrška i motivacija rukovoditelja te aktivan angažman samih zaposlenika. Ova dinamična sinergija igra ključnu ulogu u postizanju viših razina uspješnosti i konkurentnosti te gradi temelje za dugoročan uspjeh i održivost u uvjetima brzih promjena.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Održana još jedna promocija knjige “Ne radi se o novcu, radi se o nama” u jedinstvenom ambijentu imanja KuSshh na Krku

Planirate investirati u obveznice? Evo koje biste pojmove trebali znati razlikovati ako ste potpuni početnik

Malene Rydahl: Istraživanja su pokazala da novac ne utječe na sreću kod samo 1% ljudi

Prijava za članice

Pretraga

znn