Zdrav odnos
s novcem

Kako uspješno moderirati panel diskusiju na nekom eventu?

Kako uspješno moderirati panel diskusiju na nekom eventu?

U preko 20 godina poduzetništva, vodila sam više stotina evenata i panela, zaista to volim raditi i evo prvi puta ću pokušati sistematizirati i prenijeti što mislim da je važno i korisno za sve koji ćete se naći u toj divnoj i važnoj ulozi.

Panel je odličan format za diskusije na eventima i može totalno podići cijeli event ili ga uništiti ako je loše vođen.

Odmah na početku – poruka organizatorima – nemojte štedjeti na moderatoru. On/a je ključna osoba. Ako imate loše govornike, on će znati iz njih izvući sve što je dobro, a ako imate dobre govornike/paneliste, a lošeg moderatora – uzalud, sve pada u vodu.

Pa kakav je taj idealni moderator/ica?

Prije svega domaćin. U službi/na usluzi. Spona/most između publike i panelista. Glas publike. Tu je u ime i na usluzi publici.

Kad je panel u pitanju – moderator mora voditi – bez obzira tko je u panelu.

Najgore što se može dogoditi jest da se moderator uplaši veličine panelista pa ih se ne usudi prekidati pa netko krene dominirati, netko ne dođe do izražaja, pa se probije satnica pa ode sve u…

Dakle moderator vodi. On je na usluzi publici i njegovi panelisti se moraju osjećati udobno, cijenjeno, uključeno. Svi.

A to konkretno znači:

  • da se ranije dobro pripremio,
  • da je napravio dobar uvod u panel (objasnio publici o čemu će biti riječi ih što ih čeka),
  • da zna tko su mu panelisti (jednom mi se dogodilo da sam se upoznala minutu prije panela s moderatoricom, pojma nije imala tko smo – nije nam ni imena mogla zapamtiti. Prestrašno. Još se dvoje kolega isto zvalo pa ih je ona zvala 1 i 2. Baš nam je svima bilo neugodno – posebno njima).
  • da ih zna zanimljivo predstaviti (dakle, da ne čita dosadne i duge biografije),
  • da je prethodno istražio temu uz paneliste, pripremio pitanja i poslao im da se oni mogu pripremiti. No to ne znači da će redom postavljati pitanja i to sva jednom pa drugom pa petom panelistu. To znači da će slušati što govore, povezivati, ponavljati, uključivati po potrebi publiku, nadovezivati se na paneliste, zaključiti diskusiju.

To znači i da će uvijek ostati neutralan i nikad baš nikad ne stati na ničiju stranu. I da će ostati smiren – jer panelisti to neće uvijek!

Foto: Kristina Ercegović u ulozi moderatorice na 61. Business Cafeu u Zagrebu

Koliko je idealno ljudi u panelu?

3 do 5, po mom iskustvu. Više od toga je pretrpavanje.

Koliko je idealno da panel traje?

Iz mog iskustva 45 minuta. Maksimalno 60.

Evo i 18 koraka za uspješnu pripremu i vođenje panela

1. Istraži sve – temu, paneliste, event.

2. Kontaktiraj paneliste prije (telefonom, mailom…) s ciljem da se barem malo upoznate.

3. Kad vaš panel dođe na red, prozovi ih i pozovi da dođu na pozornicu.

4. Efektno ih najavi.

5. Pobrini se da se udobno smjeste – da imaju vodu, udobne fotelje, mikrofone koji rade.

6. Poželi im dobrodošlicu.

7. Objasni publici o čemu se radi u panelu, tko je u panelu te kako i kada i na koji način će se oni kao publika moći uključiti pitanjima u diskusiju (uživo, tijekom, na kraju, putem aplikacije ili dr.).

8. Predstavi paneliste malo detaljnije na publici zanimljiv i relevantan način.

9. Napravi uvod.

10. Kreni s pitanjima redom svakom panelistu.

11. Prati diskusiju, nemoj se slijepo držati unaprijed poslanih pitanja niti njihovog redoslijeda. U redu je nešto preskočiti, ali nije u redu nekog/ikog preskočiti.

12. Sve paneliste jednako uključi. Ne dozvoli da jedna osoba dominira. Sjeti se, ti vodiš.

13. Stalno se vraćaj na temu – fokus je tvoja briga.

14. Drži se cilja, prekidaj sve paneliste po potrebi. Opet – nemoj zaboraviti najvažnije – ti vodiš. Bez obzira tko je u panelu. Publika je zapravo glavna, svi smo/ste tu zbog publike i ti si njima na usluzi i most između panelista i njih.

15. Uključi publiku na prethodno dogovoreni način.

16. Napravi sažetak za kraj – dobar početak i kraj su tvoja zadaća.

17. Pozovi sve na akciju.

18. Tokom cijelog panela – drži se vremena. Poštuj svoje i tuđe vrijeme i raspored cijelog eventa.

Ne zaboravi uživati!

Foto: Žene i novac

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Stručnjaci dijele tajne SEO optimizacije i digitalnog marketinga uživo u Zagrebu

BDP će do kraja 2024. rasti na 3,5 posto

Znate li što je to surferski mentalitet i kakvu poveznicu ima s biznisom?

Prijava za članice

Pretraga

znn