U 7 dana gostovala sam na istu temu na dva različita eventa u Zagrebu i Varaždinu pa me to potaklo da i sa svima vama podijelim neka svoja iskustva.
I kroz Herakleu, moj prvi biznis, agenciju za mystery shopping, i kroz Business cafe i sada kroz Žene i novac, nekako sam nesvjesno izgradila offline community.
Kako?
Zaista, iskreno ne znam, mislim da to jednostavno imam u sebi, želim spojiti ljude i pomoći im da budu u svakom pogledu bolji. Sve sam to napravila nesvjesno i dogodilo se samo od sebe, ali gledano unazad, analizom sam ipak ustanovila sljedeće:
Kako se gradi community (zajednica)?
Poanta u communityju je da se ljudi spoje. Mene inače zovu spajalica.
1. Zato im prvo treba omogućiti PLATFORMU gdje će se naći/spojiti. Mi primjerice sada u Žene i novac imamo niz platformi – imamo evente uživo manjeg formata kod članica, Božićni party, konferencije dvaput godišnje, retreate tri puta godišnje, zatim online susrete – tzv. money talk jednom mjesečno i Whatsapp aktivnu zajednicu jednom dnevno te Facebook zajednicu (veliku i malu grupu) kao i newsletter kojeg pišemo kao da s nekim pričamo na kavi i to za članice ponedjeljkom, za sve ostale srijedom.
2. Dalje, ljudima treba dati SADRŽAJ. Mi svojim članicama Žene i novac VIP kluba osiguravamo podršku i osnaživanje, sigurno mjesto bez osude i srama, kontinuiranu razmjenu znanja i informacija, umrežavanje kroz druženja, poklone – nagrade, popuste, promociju njihovog poslovanja kroz intervjue, promocije proizvoda na retreatu i konferenciji, kroz pisanje kolumni što sve dovodi do prilike da povećaju svoj biznis i svoju vidljivost.
3. Sve to treba popratiti jasna STRUKTURA. Moraju se znati vrijednosti, misija, vizija.
4. Bez STRASTVENOG LIDERA ništa. On/a je pokretač svega.
5. LJUDI koji su članovi zajednice i koji slijede lidera.
6. POVJERENJE I AUTENTIČNOST – bez ovih sastojaka nema ništa. Sve je energija, i ona se ne može fejkati.
Kad bih pokušala nabrojati sve moguće pokušaje kopiranja mene i moje zajednice obogatila bih se samo od toga, no svi su propali, jer se to jednostavno ne može kopirati.
Isto tako, mnogi su se pokušali okoristiti mojom zajednicom i nude mi stalno da ja nešto prodajem svojim ljudima i da će mi oni dati proviziju. Nikad mi to nije zvučalo privlačno da iznevjerim svoju zajednicu i uvaljujem im tuđe sve i svašta. Zato su svi ti ljudi tu, zbog POVJERENJA.
Foto: Žene i novac VIP retreat u Istri
Što je to ključni sastojak za izgradnju offline communityja (zajednice)?
Što je to što ipak čini razliku, što se ne može nikako odglumiti?
Empatija – mora ti iskreno zaista biti stalo do ljudi. Ili ti je stalo ili nije. Meni je. I to se osjeti. To se ne može ni fejkati ni kopirati.
i Servilnost – moraš htjeti služiti ljude.
Dakle, da ponovimo da bi community uspio:
- ljudi trebaju aktivno sudjelovati,
- trebaju se izgrađivati odnosi,
- uspjesi se trebaju slaviti,
- mora postojati empatija, podrška, prihvaćanje bez osude,
- moramo slušati našu zajednicu, ne samo slati nekakve ankete nego osluškivati, čitati između redova, prepoznati neizrečene potrebe umjesto samo pratiti društveno prihvatljive odgovore,
- bitno je da lider ima jasnu misiju i viziju te vrijednosti koje zajednica prihvaća i dijeli,
- da je lider autentičan i strastven jer samo tada ga zajednica slijedi,
- mora postojati kontinuirana obostrana dvosmjerna komunikacija i
- lider mora služiti cijeloj zajednici.
Foto: Žene i novac VIP retreat u Baranji
Zajednica je tu da pomogne da pojedinci ostvare svoje vlastite ciljeve, ali i ciljeve zajednice
Ljudi se priključuju nekoj zajednici jer su tamo pojedinci kakvi oni žele postati i zajednica im je put do buduće verzije njih samih. Ne može svatko izgraditi zajednicu.
Može je izgraditi samo onaj kome je iskreno stalo do ljudi i koji im je na usluzi.
Foto: Žene i novac