Zdrav odnos
s novcem

Kako izgraditi svoj offline community?

zene-i-novac-vip-klub-rogaška-slatina-retreat

Kako izgraditi svoj offline community?

U 7 dana gostovala sam na istu temu na dva različita eventa u Zagrebu i Varaždinu pa me to potaklo da i sa svima vama podijelim neka svoja iskustva.

I kroz Herakleu, moj prvi biznis, agenciju za mystery shopping, i kroz Business cafe i sada kroz Žene i novac, nekako sam nesvjesno izgradila offline community.

Kako?

Zaista, iskreno ne znam, mislim da to jednostavno imam u sebi, želim spojiti ljude i pomoći im da budu u svakom pogledu bolji. Sve sam to napravila nesvjesno i dogodilo se samo od sebe, ali gledano unazad, analizom sam ipak ustanovila sljedeće:

Kako se gradi community (zajednica)?

Poanta u communityju je da se ljudi spoje. Mene inače zovu spajalica.

1. Zato im prvo treba omogućiti PLATFORMU gdje će se naći/spojiti. Mi primjerice sada u Žene i novac imamo niz platformi – imamo evente uživo manjeg formata kod članica, Božićni party, konferencije dvaput godišnje, retreate tri puta godišnje, zatim online susrete – tzv. money talk jednom mjesečno i Whatsapp aktivnu zajednicu jednom dnevno te Facebook zajednicu (veliku i malu grupu) kao i newsletter kojeg pišemo kao da s nekim pričamo na kavi i to za članice ponedjeljkom, za sve ostale srijedom.

2. Dalje, ljudima treba dati SADRŽAJ. Mi svojim članicama Žene i novac VIP kluba osiguravamo podršku i osnaživanje, sigurno mjesto bez osude i srama, kontinuiranu razmjenu znanja i informacija, umrežavanje kroz druženja, poklone – nagrade, popuste, promociju njihovog poslovanja kroz intervjue, promocije proizvoda na retreatu i konferenciji, kroz pisanje kolumni što sve dovodi do prilike da povećaju svoj biznis i svoju vidljivost.

3. Sve to treba popratiti jasna STRUKTURA. Moraju se znati vrijednosti, misija, vizija.

4. Bez STRASTVENOG LIDERA ništa. On/a je pokretač svega.

5. LJUDI koji su članovi zajednice i koji slijede lidera.

6. POVJERENJE I AUTENTIČNOST – bez ovih sastojaka nema ništa. Sve je energija, i ona se ne može fejkati.

Kad bih pokušala nabrojati sve moguće pokušaje kopiranja mene i moje zajednice obogatila bih se samo od toga, no svi su propali, jer se to jednostavno ne može kopirati.

Isto tako, mnogi su se pokušali okoristiti mojom zajednicom i nude mi stalno da ja nešto prodajem svojim ljudima i da će mi oni dati proviziju. Nikad mi to nije zvučalo privlačno da iznevjerim svoju zajednicu i uvaljujem im tuđe sve i svašta. Zato su svi ti ljudi tu, zbog POVJERENJA.

Foto: Žene i novac VIP retreat u Istri

Što je to ključni sastojak za izgradnju offline communityja (zajednice)?

Što je to što ipak čini razliku, što se ne može nikako odglumiti?

Empatija – mora ti iskreno zaista biti stalo do ljudi. Ili ti je stalo ili nije. Meni je. I to se osjeti. To se ne može ni fejkati ni kopirati.

i Servilnost – moraš htjeti služiti ljude.

Dakle, da ponovimo da bi community uspio:

  • ljudi trebaju aktivno sudjelovati,
  • trebaju se izgrađivati odnosi,
  • uspjesi se trebaju slaviti,
  • mora postojati empatija, podrška, prihvaćanje bez osude,
  • moramo slušati našu zajednicu, ne samo slati nekakve ankete nego osluškivati, čitati između redova, prepoznati neizrečene potrebe umjesto samo pratiti društveno prihvatljive odgovore,
  • bitno je da lider ima jasnu misiju i viziju te vrijednosti koje zajednica prihvaća i dijeli,
  • da je lider autentičan i strastven jer samo tada ga zajednica slijedi,
  • mora postojati kontinuirana obostrana dvosmjerna komunikacija i
  • lider mora služiti cijeloj zajednici.

Foto: Žene i novac VIP retreat u Baranji

Zajednica je tu da pomogne da pojedinci ostvare svoje vlastite ciljeve, ali i ciljeve zajednice

Ljudi se priključuju nekoj zajednici jer su tamo pojedinci kakvi oni žele postati i zajednica im je put do buduće verzije njih samih. Ne može svatko izgraditi zajednicu.

Može je izgraditi samo onaj kome je iskreno stalo do ljudi i koji im je na usluzi.

Foto: Žene i novac

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Otvorene prijave za edukaciju “Marketing malih proizvođača”

Poduzetnica Janja Pavetić zaslužna je za novo izdanje Ideje doma – vodeće regionalne platforme za ljubitelje dizajna interijera

Održan 71. Business cafe u Zagrebu: Otkrili smo gdje je novac i kako do njega

Pretraga

znn