Zdrav odnos
s novcem

Govorite jezikom radnika: Platite fer njihov rad – plaćom

Govorite jezikom radnika: Platite fer njihov rad – plaćom

Nazovimo stvari svojim imenom.

Prije nekoliko dana sam razgovarala s jednim poduzetnikom koji je postavio sustav nagrađivanja u svojoj firmi i kaže mi – pa to nitko ne zna cijeniti. Zamisli što sve dobivaju i krene mi nabrajati benefite. I zaista ih jako puno, jedna od rijetkih firmi koja toliko nudi radnicima. Ja sam mu odgovorila: pa normalno da je tako, ja ih razumijem. Kad si sve postavio onako kako bi ti htio, što je tebi kao poslodavcu bitno – dobit i dr.

Ipak, i sam je shvatio da najbolje prolazi verzija dobro radim – dobro mi plati. I normalno i prekovremeno. Ljudi hoće raditi i zaraditi. Radnici imaju drugačiji mentalni sklop. Ni bolji ni lošiji samo je on drugačiji od poduzetničkog. Mnogi bi poduzetnici/poslodavci u suštini voljeli da njihovi radnici ginu za njihovu firmu. Da se prema njoj ponašaju kao što to oni čine tj. kao da je njihova vlastita. No nema šanse.

Prvo, nije zdravo ni da se poduzetnici identificiraju sa svojom firmom i da cijeli svoj život podrede svom biznisu, a drugo još je manje zdravo – da od svojih radnika očekuju to isto. Da su radnici htjeli nešto svoje, pokrenuli bi. No ne žele, tu su gdje jesu.

Prema istraživanju koje je provela Alma Career grupa, tek svaki četvrti radnik u Hrvatskoj zadovoljan je plaćom, a svaki drugi radnik traži bolje uvjete. U suštini radnik prodaje svoje vrijeme (8 sati sa pauzom od 30 minuta) znanje, talente i vještine da poslodavac ostvari svoje planove. U zamjenu za to jednom mjesečno dobiva plaću i sigurnost i rasterećen mozak jer se u 16 sati ili kad god završava radno vrijeme može isključiti i posvetiti se u cijelosti svom privatnom životu, obitelji i prijateljima.

Poduzetnik ne zna što je sigurnost i on to ne može te obično nastavlja razmišljati o svom biznisu 24/7/365. Nagrada za preuzeti rizik i neizvjesnost mu je dobit, a nadoknada za rad – plaća kao i radniku. Ako uspije prodati firmu, dodatna nagrada mu je i zarada na tome, a cijelim putem tu su sloboda i sreća kao dodatni bonusi.

Očekivati od kruške da postane jabuka je ludo. I bespotrebno trošenje energije.

Dakle, radnici u suštini žele (fer) novac – (znači i povišice i bonuse) za dobar rad (da, ljudi u suštini žele obaviti dobar posao, a na poslodavcima je da jasno postave pravila i sistem rada i komuniciraju što znači dobro obavljen posao u njihovoj firmi). Radnici žele velike/veće plaće, normalno radno vrijeme te godišnji odmor da mogu imati balans između privatnog i poslovnog.

Svoje slobodno vrijeme žele provesti sa svojim prijateljima i svojom obitelji.

Ne žele da na poslu svi budu jedna velika obitelj, niti na poslu žele tražiti prijatelje. Ako se to slučajno dogodi, odlično no to nije smisao i namjera rada za poslodavca. Ne žele ići na team buildinge ni edukacije vikendima. Žele to obaviti unutar radnog vremena.

Što ovo konkretno znači u praksi?

Ništa ping pong stolovi, plaćene teretane i osobni treneri, zdravstveni pregledi, udjeli u dobiti, hm? Iza mene su tisuće intervjua i uvijek su mi ljudi na pitanje zašto želite dati otkaz i novi posao odgovarali s tim da su u postojećoj firmi loši međuljudski odnosi i da ih šefovi ne prepoznaju tj. da mogu i žele dati/raditi više. I naravno nitko se nije bunio preći na veću plaću.

Stoga, ako ste poduzetnik, ne komplicirajte sebi i radnicima život s udjelima u dobiti, bonusima i sl. što je vama važno, pa mislite da je i njima. Nemojte suditi po sebi, nego pitajte ljude što im zaista treba i što žele. Netko će htjeti 3. stup, netko kartu za neki koncert u Areni, netko fleksibilno radno vrijeme da pokupi dijete na vrijeme u vrtiću ili da jednom tjedno radi od kuće ili dr. No u suštini svi žele doći na posao, dobro ga odraditi, dobro se pritom osjećati i za to biti dobro i fer plaćeni. Radnici rade da bi živjeli, ne žive da rade i to još za tuđu firmu.

Naravno da to ne znači da ne trebate osigurati ugodnu i prijateljsku radnu atmosferu i naravno da ćete radnike na višim pozicijama drugačije tretirati i oni će i htjeti i znat cijeniti udjele u dobiti. Sve naravno ovisi i o djelatnosti kojom se bavite, no nekad se svi zanesemo i zaboravimo i potrebno je vratiti se na početak, na osnove i ući nazad u samu srž, suštinu, bit.

A ona je – na poslu sam da ga dobro odradim i dobro zaradim.

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Branimir Brkljač: Kroz Mokrin House u par godina prošlo je stotine digitalnih nomada iz preko 50 zemalja svijeta

Zašto je psihologija u investiranju toliko bitna?

DigitalPub Day 2024 okupio vodeće stručnjake digitalne industrije

Prijava za članice

Pretraga

znn