Ljeto je već počelo što me potaklo da vam postavim jednostavno pitanje – kako izgleda vaš odmor iz snova? Moj je zasigurno uz more s knjigom u rukama i tako cijeli dan dok me mrak ne potjera. Nije tajna da ljudi vole čitati i to posebno ljeti, bilo da ste “lijeni turist” kao ja ili aktivna osoba koja u autobusu, vlaku ili avionu čita dok putuje do nove destinacije.
Što o čitanju u Hrvatskoj kaže statistika?
Prema istraživanju provedenom 2021. godine;
- oko 45 % ljudi u Hrvatskoj pročita barem jednu knjigu godišnje,
- knjige više čitaju žene, visokoobrazovane osobe i osobe čiji su prihodi kućanstva veći od 1.700 eura,
- 28 % ljudi čita knjige s ciljem da smanje surfanje internetom i društvenim mrežama,
- najviše se čita beletristika (romani), a zatim stručna literatura.
Ukoliko se pak nalazite s druge strane i već dugo imate želju napisati i objaviti vlastitu knjigu, evo detaljan vodič kako to i realizirati!
A evo što mi savjetujemo da ovog ljeta pročitate ili uzmete za inspiraciju ukoliko je vaša knjiga na putu
1. Moć uvjeravanja – priručnik za javno nastupanje i poslovno prezentiranje – Mirela Španjol
Moć uvjeravanja prvi je domaći, hrvatski priručnik za javno nastupanje i poslovno prezentiranje. Priručnik se sastoji od tri dijela – prvi dio govori o retorici kao vještine uvjeravanja i područjima primjene (gluma, znanost, prodaja, menadžment, politika), drugi dio knjige praktični je priručnik sa vježbama i savjetima za pripremu govornika u javnom nastupu (govornik- govor – publika) i treći dio koji se tiče vještine vođenja dijaloga te ostalih razgovornih formi.
2. Ne radi se o novcu, radi se o nama – Kristina Ercegović
Čitajući knjigu ‘Ne radi se o novcu, radi se o nama‘ shvatit ćete koliko je važan ispravan odnos prema novcu, kao i razumijevanje da bi upravo taj odnos mogao presuditi koliko ćete novca imati. Knjiga vas provocira na razmišljanje i preispitivanje vašeg odnosa prema novcu i s novcem. Uz zanimljivo prilagođena klasična, školska, odnosno stručna pravila iz svijeta financija, knjiga nudi pregršt originalnih Kristininih ideja i savjeta. Stil pisanja kojim se Kristina s lakoćom obraća širokoj publici odlično je odmjeren, pa se doima kao da s autoricom razgovarate.
Novac ipak jest glavna tema knjige, ali ćete do kraja knjige sagledati tu temu iz nekoliko različitih perspektiva, od kojih je možda najzanimljivija i najvažnija, Kristini izvorna, perspektiva poduzetnice, kreatorice, glavne i odgovorne osobe za stvaranje prilika koje za posljedicu donose novac.
3. Mindfulness život sada – Maja Prović
Pitaš li se kako bi bilo divno biti slobodan od ograničavajućih misli i pretjeranog razmišljanja? Osloboditi se anksioznosti, strahova i briga? Naučiti biti u miru sa sobom dok ništa ne ide kako bi trebalo? I sve to na lak i jednostavan način.
Postoje brojne studije i dokazi koje podupiru ideju da svjesnost (mindfulness) smanjuje stres i anksioznost. Kada prakticiraš svjesnost, svom mozgu šalješ poruku da si učinkovitiji u rješavanju svakodnevnih zadataka, pristupajući im bez gubitka energije i bez osuđivanja. Uz laganu i dosljednu primjenu, tvoj mozak počinje rješavati svakodnevne situacije bez puno drame, brige i zapinjanja.
Knjigu možete kupiti ovdje.
4. Kako voditi sebe i druge – Mirta Fraisman Čobanov
Uspješnost vodstva procjenjuje se po postignutim rezultatima i zadovoljstvu članova tima, a da bi uspješno upravljao svojim timom, lider treba prije svega biti svjestan sebe i upravljati sobom. To su temeljne postavke New Code Leadership metodologije, koju je Mirta Fraisman Čobanov razvijala od 2012. do 2020. godine vodeći edukacije s više stotina polaznika cjelogodišnjeg programa razvoja emocionalne inteligencije lidera i menadžera.
Emocionalno inteligentno vođenje pretpostavlja empatiju i brigu za druge ljude, jer ljudi jedan od najvažnijih resursa bilo koje kompanije, pogotovo u razdoblju kontinuiranih promjena i sve većih izazova koji se postavljaju pred organizacije. Stoga su u knjizi obrađena četiri ključna segmenta emocionalne inteligencije prilagođena liderima, menadžerske vještine te upravljanje grupama i timovima.
Svako je poglavlje detaljno razjašnjeno i sadržava teorijski i praktični dio, zajedno s jasnim uputama kako ga iskoristiti u svakodnevnim izazovima vođenja. Knjiga je namijenjena menadžerima, liderima, poslovnim trenerima i svima onima koje zanima unapređenje emocionalne inteligencije, kao i svladavanje liderskih i menadžerskih vještina.
5. Psihološki zaplet: kratke priče o uvidima – Monika B. Melnjak
Psihologinja Melnjak koja je ujedno i CEO Centra za mentalno zdravlje MBM u Varaždinu, izdala je knjigu “Psihološki zaplet: kratke priče o uvidima”, s ciljem da na humorističan i pristupačan način približi temu mentalnog zdravlja općoj populaciji. U knjizi se mogu pronaći teme poput prvog dolaska na psihološko savjetovanje, postavljanja ciljeva, uspješnosti, tematika ljubavnih odnosa i druge.
6. Protokol događanja u praksi – Uspješna organizacija u poslovanju i diplomaciji – Tina Tödtling
Protokol se ponekad naziva i tihi jezik diplomacije jer se njime bez riječi, a na bezbroj načina šalje poruka, dobra ili loša. Jedan od najočitijih primjera jest ne pozvati određenu osobu na događaj na kojem bi, prema svim pravilima i uzusima, morala biti. Ili, recimo, poruku možete poslati i rasporedom sjedenja, ako nekoj osobi odredite mjesto sjedenja koje joj ne pripada. Iako se stroga forma protokola polako napušta, ona se zapravo prilagođava današnjem vremenu i ubrzanom ritmu života.
Idealan priručnik za osobe koje u privatnom životu žele utvrditi ili proširiti svoje znanje u organiziranju obiteljskih proslava kao i za one koji u svojim radnim sredinama, neovisno o tome radi li se o državnim institucijama, malim kompanijama ili obrtima, žele pročitati korisne informacije i savjete o bontonu, pravilima lijepog ponašanja i pravilima organizacije.
Osim službenih pravila, autorica u knjizi navodi i praktične primjere iz bogatog osobnog iskustva što može dodatno poslužiti za rješavanje izvanrednih situacija. Odjenite se, pozdravite tj. oslovite, pripremite se za susret s predstavnicima različitih kultura pri dolasku k vama u goste ili na putovanju. Pozovite sa stilom i na vrijeme, pripremite i organizirajte okupljanja za mali ili veliki broj uzvanika…
Knjigu možete kupiti ovdje.
7. Kreativno izražavanje emocija – najvažnija knjiga za dijete u procesu odrastanja
Djeca su često poput malih spužvi koje upijaju svijet oko sebe, uključujući i složene emocije koje ih okružuju. No, kako ti mali umovi procesuiraju te emocije? Kako ih razumiju? Ova pitanja postaju ključna u procesu emocionalnog razvoja, a upravo o njima duboko promišlja Tena Duran, univ. spec. art. therap., sveučilišna specijalistica muzikoterapije, u svojoj knjizi Kreativno izražavanje emocija.
U knjizi Kreativno izražavanje emocija, ističe se važnost početnog učenja o emocijama od najranije dobi. Djeca se neprestano suočavaju s nizom emocija, ali često im nedostaje rječnik ili razumijevanje kako ih prepoznati i izraziti na zdrav način. Ova knjiga postavlja temelje za takvo učenje, pružajući djeci alate i tehnike za suočavanje s emocijama poput ljutnje, tuge, straha i sreće.
8. Sve o privatnom smještaju – Anamarija Cicarelli i Meri Čižmić Kraljević
Anamarija Cicarelli, osnivačica tvrtke Interligo, etabilirala se kao vodeća tvrtka za razvoj i savjetovanje malih poduzetnika u turizmu. Anamarija se, kao diplomirana ekonomistica nautičkog turizma, dugi niz godina bavila marketinškim poslovima u svim granama turizma. Autorica je šest knjiga namijenjenih malim iznajmljivačima i vlasnicima obiteljskog smještaja, apartmana i kuća za odmor, pokrenula je časopis „Apartman Plus“ namijenjen upravo njima, a objavljena je i zadnja knjiga – Sve o privatnom smještaju koja će uskoro biti puštena u prodaju.
9. Uspješna poslovna partnerstva – Ivančica Bobek
Kako doći do novca za poslovanje – jedno je od pitanja na koje odgovara knjiga „Uspješna poslovna partnerstva“ koja gotovo na svakoj stranici viče: Pažnja, potencijalna prilika! Gotovo sva današnja milijunski vrijedna poslovanja nastala su u poslovnim partnerstvima, navodi na početku knjige Ivančica Bobek LL.M. i razrađuje pravne osnove za sve načine unapređenja poslovanja kroz suradnju i povezivanja.
Poduzetništvo je osnova biznisa, važno za društveni rast i za ostvarenje pojedinca, objašnjava autorica, a uspješniji su oni koji surađuju jer suradnja može ubrzati razvoj svih partnera. Zato nisu rijetki primjeri da poslovni partneri žele surađivati, ali ne znaju odakle krenuti i kako regulirati odnose. Tu se pokazuje kako pravo može biti kreativno, praktično i proaktivno, jer ima predviđen širok raspon načina povezivanja koji su provjereno uspješni. Na popularan način, komunikativno i entuzijastično, s mnoštvom primjera, Ivančica Bobek u svojoj knjizi razrađuje prednosti različitih vrsta poslovnih partnerstava – strateških, financijskih i equity.