Zdrav odnos
s novcem

Lipstick effect: Što je efekt crvenog ruža?

Lipstick effect: Što je efekt crvenog ruža?

Neki dan sam na jednoj konferenciji od muškog kolege predavača na temu novca, čula po mojoj procjeni u tom trenutku seksistički komentar – a taj je da u vrijeme krize žene više ulažu u svoju vanjsku, fizičku ljepotu da bi privukle ili sačuvale pozornost suprotnog spola, valjda u stilu da kad krene sve nizbrdo – da si lakše nađu (bogatog) muža. Jer eto kriza je, pa se one ne mogu same snaći i pobrinuti za sebe.

Hm. Međutim i kod muškaraca se primjećuje promjena u potrošačkim navikama u vrijeme krize, no o tom malo kasnije u tekstu.

Prije svega, voljela bih da mi na ovom portalu same osvijestimo da je uvijek najbolje uložiti u sebe i u svoje znanje jer će nam naše sposobnosti i vještine dati pravu sigurnost i biti put do financijske slobode bez obzira na bilo kakve izvanjske okolnosti. U tom slučaju uvijek ćemo se nekako snaći u životu, bez obzira što nas zadesi.

Sve ostalo, razni tzv. zlatni kavezi, sve to ima svoju često preveliku cijenu.

Zatim bih voljela da to isto naučimo svoje kćeri i generacije koje nam dolaze. Dakle, ni u šali da ih ne učimo da se bogato udaju i još bogatije razvode, nego da one same uvijek budu bogate i financijski neovisne.

Naravno, osim što me iskreno predavač kratko iznervirao, ponukao me da zapravo u miru istražim detalje ovog fenomena.

Pa o čemu se radi? Tko je smislio naziv – lipstick effect?

Leonard Lauder bivši CEO firme Estée Lauder chairman, koji je primijetio da prodaja ruževa raste u vrijeme recesije prije 20-ak godina i netom nakon terorističkih napada na Ameriku.

O čemu se tu zaista radi?

Efekt ruža za usne poznati je fenomen koji pokazuje kako se u teškim vremenima nismo spremni odreći omiljenih luksuznih stvari, suprotno svim očekivanjima – i usprkos tome što prodaja gotovo svih drugih dobara opada.

Foto: Pexels

Naime, prošlost je pokazala kako se u vremenima najvećih kriza povećava kupnja koja ne ugrožava egzistenciju, a donosi osjećaj zadovoljstva. Kod žena su to najčešće proizvodi za uljepšavanje, a kod muškaraca skuplja pića, cigare ili pak obuća koju inače ne bi kupili.
Dakle, zadržavamo sitna zadovoljstva.

Pa ako razmišljate koji biznis pokrenuti, možda da se bacite u ruževe i slično jer su potrošači skloni kupiti i u najvećim krizama male luksuze koje si mogu priuštiti.

I da ponovimo drage žene, kupite si naravno sve što vas veseli, što vas čini da se osjećate lijepim, zadovoljnim ženama, no ne zaboravite ulagati u sebe i ono što je trajno. Jer svo svoje znanje uvijek nosimo sa sobom i to nam nitko ne može nikad oduzeti. To je prava sigurnost. To je ono na što se jedino uvijek možemo osloniti. Bez obzira na sve i svakog izvana.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Kako nas je fenomen Baby Lasagne podsjetio da uvjerenja o novcu nisu točna?

Prijava za članice

Pretraga

znn