Definira li odjeća tebe ili ti nju? Jedni govore moda, ljepota i odjeća su površni, dok drugi cijelu plaću daju za nju. Jedne nazivamo intelektualcima, a druge površnima bez pravih životnih vrijednosti. Nekako kao da se ljepota i intelekt kod žene uvijek preispituju i u nekom su natjecanju.
Kako bi ti sebe opisala ili opisao? Je li ti odjeća nebitna ili po njoj mjeriš uspjeh i ženstvenost? Ubrajaš li odjeću kao dio ženstvenosti i osobnosti? Ovo su dobra pitanja da odgovorimo sami sebi kao startnu točku svojih i društvenih uvjerenja o (vlastitom) stilu.
Nakon uvjerenja, možemo prijeći na sliku o sebi. Tvoj intiman odnos sa zrcalom na zidu i onim drugim, u glavi, kad zatvoriš oči kako osjećaš sebe i svoju pojavnost. Što kažu ogledala? Odgovaraju li te slike i riječi stvarnoj tebi, onoj živoj verziji tebe? Osjećaš li jesi li to ti ili možda da je tvoje tijelo i odjeću zaposjeo netko drugi? Možda se osjećaš kompromitirano, zarobljeno, nezadovoljno, tužno… Poanta nije u 90-60-90 i savršenom mjestu već da osjećaš sebe, onu autentičnu sebe te da su tvoja osobnost i osjećaj sebe izraženi na van, da unutarnje odgovara vanjskom. To mjesto izjednačenja omogućava više protočnosti, slobode i zadovoljstva.
Naša uvjerenja i našu sliku o sebi uvijek nosimo sa sobom, u svom energetskom polju i vibri koju šaljemo i širimo na druge, a onda i nazad sebi. Znaš onu izreku „your energy introduces you before you speak“, i zaista da – neki ljudi ti sjednu odmah dok kod nekih ti je nešto off, čudno. Možda se i ne radi o tome da je netko drugačiji od tebe, nije tvoj tip osobnosti/osobe, već nešto ti je odbojno, u neskladu – vanjsko ne odgovara unutarnjem. E da, to se osjeća, u prvom dojmu pogotovo, a odjeća kao naša druga koža to uvelike odašilje. Ponekad imamo samo 5 minuta za upoznavanje, imamo 10-tak minuta govora na pozornici, 3 minute pozornosti potencijalnog klijenta… popis je beskonačan.
Ljudi stječu dojam o tebi, pa zašto da onda ne steknu dojam prave tebe?!
Dopusti mi da te povedem u mali proces kroz koji možeš povećati svoj uspjeh u poslu koristeći svoj ormar
1. Prouči ono što imaš
Sjedni pred svoj ormar, opusti svoja ramena, mentalno se otvori ka mašti i igri. Uzmi u ruke robu koju najviše nosiš te se pitaj – jesam li ovo ja i kako se u tome osjećam. Zapamti da nema pogreške, nema posljedice, samo ti, ormar i igra. Kada si dopustiš prepustit se, ne mozgati previše već uploviti u sebe i svoju osobnost možeš doživjeti jako lijepe intimne trenutke sa sobom. Nastavi se tako pitati za svu odjeću koju nosiš i koja ti je u ormaru. Daj si vremena. Neka ti ormar progovori.
2. Segmentiraj
Nakon toga, segmentiraj svoj život na dijelove, svoje izričaje, npr. poduzetnica, mama, sportašica, umjetnica… kako već tebi rezonira – poanta je da izraziš sve dijelove sebe te kad ih zaokružiš osjetiš „ovo sam ja!“. Bitna nam je cjelovitost jer ona daje zadovoljstvo.
Zatim se pitaj kako se u kojem segmentu (dijelu svoje osobnosti/ izričaju) želiš osjećati, npr. zaigrano, mekano, ozbiljno, direktno, nježno, odrješito, dominantno… piši onako kako ti dođe. Nakon toga osjeti koje su to linije i uzorci u odjeći koje izražavaju tu željenu osobnost. Primjerice soft, stroge, volani, plain, prugice, čipka, svila, tvid…
Kad imaš svoj popis – isprobaj takve linije i osjeti je li to to. Odgovara li tvoja nutrina vanjštini?
3. Obrati pažnju na boje
Nakon linija, prelazimo na boje – koje boje te najviše privlače? Za koje boje pomisliš „ona je moja, to sam ja!“
Odaberi baš tu/ te boje te ih uz ogledalo prisloni uz lice i uoči kako se ono ponaša. Igraj se s tonovima iste boje te uoči promijene na licu. Uz koje boje/ tonove ti lice postaje svježije, mlađe, izraženije, životnije, rumenije, zdravije, uz koje boje je najveći smiješak? To su tvoje boje. Igraj se i kombiniraj. Možda ćeš uočiti da te u određenim segmentima života privlače jedne, u drugima druge boje. Jer nismo u svim segmentima isti, zar ne?
U nekima smo nježnije i mirnije u nekima dominantnije i strože. Igraj se s time kako se želiš osjećati, kako želiš podržati sebe te što želiš prenijeti drugima i onda te emocije prenesi u boje koje za tebe imaju to značenje.
4. Odaberi segment
Kad odabereš svoje linije i boje – odaberi jedan svoj segment, obuci odabranu odjeću za njega te testiraj. Prati kako ćeš se osjećati i što će ti drugi ljudi reći. Ako će odgovor biti slobodnije, protočnije, izraženije, svoje – na super si (svom) putu. Zatim to isto probaj i u poslu. Kako želiš da te tvoji klijenti dožive i kako se ti želiš osjećati uz njih? Pretoči taj osjećaj u boje i linije i promatraj kako ćeš se onda osjećati i kako ćeš vibrirati.
Koristeći ove metode odjeća postaje alat izražavanja i podržavanja tebe. Tvojih emocija, autentičnosti, osobnosti i želja. U prostoru se pojavljuješ prava ti, zadovoljna, jer osjećaš sebe. Da si to ti, svoja, autentična i u harmoniji. Ljudi to osjete. Tvoji klijenti (kojima odgovara tvoja energija) i posao će to osjetiti, a onda posljedično i tvoj uspjeh.
Prepoznajući koji stil, boje i odjeća su za tebe smanjuješ i investirano vrijeme u odabir odjeće kao i nepotreban shopping, vrijeme spremanja i pakiranja. Isto tako smanjuješ i impulzivno trošenje novca. Osim toga, smanjuje se potreba za uspoređivanjem i umanjivanjem sebe, jer ti znaš tko si i ponosno to nosiš.
Želim ti da se igraš i da plešeš. Da plešeš u onom u čemu se osjećaš baš kao ti, da si budeš lijepa verzija sebe bez obzira tko gleda i što misli.
Ima li što ljepše od žene koja zrači istinom, sobom, iznutra i izvana? Imaš li povjerenja i želju za radom sa ženom koja voli sebe, prihvaća, ne uspoređuje se i to je to pokazuje. Ona već nosi uspjeh, a to je poznavanje tko je, što joj treba, što može dati i osjeća se lijepo sama sa sobom. Želim ti da budeš ta žena!
Foto: Pexels