U vremenu kada brza moda diktira ritam ormara, a stil se često svodi na prolazne trendove, Lamija Džanić odlučila je pokazati da moda može biti i promišljena i održiva. Diplomirana ekonomistica, specijalistica za korporativne financije, karijeru je započela u poslovnom svijetu, no ubrzo je osjetila želju da svoje znanje i kreativnost usmjeri u nešto osobnije. Odlučila je spojiti racionalno i estetsko, brojke i emocije – i stvoriti Lamiya Showroom, mjesto gdje moda prestaje biti samo odjeća, a postaje alat samopouzdanja, autentičnosti i održivog luksuza.
Lamija vjeruje da stil nije privilegija, nego izraz samopoštovanja. Kroz najam haljina i personalizirano stilističko savjetovanje, gradi prostor u kojem žene (i muškarci) uče da održivost i elegancija mogu ići ruku pod ruku. Svoju filozofiju Lamija je pretočila i u besplatni PDF vodič “Modni kompas”, kojeg svatko može preuzeti i naučiti osnovna pravila stila – od izgradnje kapsula ormara, do razumijevanja različitih dress codeova i sitnih trikova koji čine veliku razliku.
U razgovoru za MojNovac.hr, Lamija otkriva kako se rađala ideja iza showrooma, zašto “business look” 2025. više nije strog i uniformiran, te kako moda može postati most između osobnog razvoja i profesionalnog uspjeha.

Foto: Lamija Džanić
-
Lamija, tvoj showroom postao je prepoznatljivo mjesto za žene koje žele izgledati posebno. Kako je sve počelo i što te potaknulo da pokreneš Lamiya Showroom?
Ljubav prema modi razvijala sam od najranijih dana, a s obzirom da sam odrasla u poduzetničkoj obitelji, bilo je samo pitanje vremena kada će se te dvije strasti spojiti. Diplomirala sam korporativne financije, a tijekom studija radila sam u struci, gdje sam po prvi put uočila koliko odijevanje može utjecati na dojam koji ostavljamo u poslovnom okruženju. Izgled često šalje poruku prije nego što progovorimo, a upravo tada sam osjetila snažnu potrebu da tu spoznaju i vlastitu strast pretvorim u svoj poziv. Kako kažu, odijelo ne čini čovjeka, ali mu može otvoriti određena vrata.
Na posljednjoj godini diplomskog studija odlučila sam se dodatno školovati za modnog stilista i spojiti svoja znanja iz financija i mode u jednu zaokruženu priču. Taj me korak samo dodatno uvjerio da je moda moja najveća strast – osobito rad s ljudima, kroz koji mogu pomoći ženama i muškarcima da učvrste svoje samopouzdanje i postanu najbolje verzije sebe, barem izvana.
Tako je nastao Lamiya Showroom, mjesto koje nije samo namijenjeno najmu haljina za posebne i svečane prilike, već i prostor gdje klijenti mogu dobiti savjete za poslovni ili svakodnevni stil. Jer se svi zaslužujemo osjećati lijepo u vlastitoj koži.
-
Ideja o najmu haljina sve je popularnija, ali još uvijek pomalo nova na našem tržištu. Što misliš, zašto su žene sve otvorenije tom konceptu odijevanja?
Najam haljina postao je popularan iz više razloga. Prije svega, mlađe generacije sve više pozornosti pridaju održivoj, tzv. slow fashion industriji – iz ekoloških i društvenih razloga. Danas se sve više propituje tko, gdje i pod kojim uvjetima proizvodi odjeću, kao i koliku štetu brza moda ostavlja na okoliš.
Drugi, možda i najvažniji razlog, je onaj financijske prirode. Žene vole zasjati u novim izdanjima prilikom svake posebne prigode, ali kupnja novih haljina za svako događanje nije isplativa. Koncept najma donosi praktično i elegantno rješenje i omogućuje nošenje posebnih kreacija bez nepotrebnog trošenja i gomilanja odjeće u ormaru. Uz to, daje i određenu slobodu eksperimentiranja s vlastitim stilom.

Foto: Lamiya Showroom
-
Kad govorimo o “business looku” – što on znači u 2025.? Mora li poslovna žena i dalje izgledati strogo da bi je se shvatilo ozbiljno?
Danas je poslovni stil puno fleksibilniji nego što je bio prije desetak godina. I dalje postoje određeni standardi i dress code-ovi ovisno o industriji, no unutar tih granica postoji puno više prostora za osobni stil i kreativnost. Poslovni look više ne mora značiti stroge linije i jednolične boje, baš suprotno, sve više se potiče individualnost, ali u skladu s profesionalnim okruženjem.
Ženama je često teže jer imaju više izbora i time više mogućnosti da se izgube u moru ponude. Mnoge i dalje smatraju da moraju izgledati strogo kako bi ih se ozbiljno shvatilo, no to nije nužno istina. Elegancija, urednost i samopouzdanje važniji su od samih krojeva. Dobar poslovni look danas može biti i ženstven i snažan u isto vrijeme.
-
Sve više žena danas ulaže u svoj poslovni izgled jer znaju da stil utječe na samopouzdanje i dojam koji ostavljamo u poslovnom svijetu. Koliko po tebi odjeća može utjecati na uspjeh u poslu i gdje je granica između estetike i autentičnosti?
Odjeća je vrlo važan faktor uspjeha, pogotovo kada govorimo o prvom dojmu. Ona nije jedini element, važni su i govor tijela, držanje, urednost i cjelokupan izgled, ali upravo vizualna prezentacija često određuje kako će nas netko doživjeti prije nego što uopće progovorimo. Loš prvi dojam može zasjeniti znanje i vještine koje posjedujemo, što pokazuje koliko je izgled snažan komunikacijski alat.
Danas se pojam “estetike” zloupotrebljava i često nameće kako bi nas navodio da slijepo pratimo trendove. No prava vrijednost stila je u autentičnosti – u tome da pronađemo stil koji nas najbolje predstavlja. Mikro i mini trendovi dolaze i prolaze, a osobni stil ostaje. Autentičnost se često izražava u detaljima: frizuri, nakitu, obući ili odabiru boja. Upravo ti mali elementi čine razliku i daju stilskom izrazu osobnost i karakter.
-
Osim najma, nudiš i stilističko savjetovanje. Kako izgleda taj proces i koliko često žene traže savjet, a koliko same znaju što žele?
Stilističko savjetovanje proces je koji klijenticama često otvara jedan potpuno novi svijet. Sve počinje detaljnim razgovorom u kojem definiramo njihove želje, potrebe, stil života i osobni ukus. U tom razgovoru trudim se prepoznati njihovu autentičnost, jer moj cilj nije nametnuti stil, nego ga zajedno izgraditi.
Nakon toga uzimaju se mjere i određuje oblik tijela kako bismo naglasili ono najljepše. Klijentice mi zatim prepuštaju daljnji proces – istražujem online trgovine, kreiram moodboard s prijedlozima kompleta te prilažem linkove za kupnju. One same odlučuju što žele kupiti i kada.
Postoji i opcija personal shoppinga – odlazim u kupovinu umjesto njih ili zajedno obilazimo trgovine, a ja ih u hodu savjetujem i pomažem im pronaći odjevne kombinacije u kojima se osjećaju samouvjereno i prepoznatljivo.
Kada su u pitanju komercijalna snimanja s klijentima, također se prvo prolaze želje i poruke koje se žele poslati kroz završni look, zatim se izrađuje moodboard, a ponekad se odrađuju i probe prije snimanja.
-
Postoji li nešto što ti je u poduzetništvu bilo najteže za naučiti?
Najveći izazov bio je jednostavno krenuti. Kao i mnogi drugi, imala sam brojne strahove: od neuspjeha, od pogrešaka, od nepoznatog. Neke sam s vremenom uspjela pobijediti, a s nekima se još uvijek borim. No usprkos njima, odvažila sam se i zakoračila u poduzetništvo.
Ogromnu zahvalnost dugujem svojoj obitelji i mentorima koji su vjerovali u mene i kada ja sama nisam. Njihova podrška bila je ključna. Svjesna sam da će biti još teških trenutaka, ali s vremenom sam naučila da ljepota i uspjesi koji dolaze nadvladaju sve izazove.
-
Za kraj, imaš li neke želje za budućnost? Gdje vidiš Lamiya Showroom?
Imam mnogo želja i vizija za budućnost. Lamiya Showroom želim razviti u prostor koji će biti mnogo više od modnog showrooma, u svojevrsno beauty utočište za žene, ali i muškarce. Mjesto gdje će svatko moći izgraditi svoj vizualni identitet, izoštriti stil, izgraditi samopouzdanje i slobodno izraziti svoju autentičnost.
Moja misija je pokazati ljudima da moda nije samo površna igra odijevanja, već snažno sredstvo samopouzdanja i osobnog izražavanja. A Lamiya Showroom želim da bude upravo ta sigurna luka gdje će se svatko osjećati viđeno, podržano i inspirirano.