Ivana Novosel certificirana je virtualna asistentica, specijalizirana za naplatu dugova, kadrovsku administraciju i organizaciju poslovnih procesa i vlasnica obrta Ifkina posla. S preko 20 godina bogata iskustva, obrađenih preko 27.000 dokumenata i mentoringa, preuzima vođenje operativnih poslova klijenata kroz usluge administracije, računovodstva i financija, HR poslova i obračuna plaća te naplate dugova.
-
Radiš kao virtualna asistentica. Kako je došlo do ideje da tako nešto pokreneš? Koja je bila motivacija?
Vjerujem da je u životu sve onako kako treba biti, pa tako i odluka da se upustim u poduzetničku avanturu. Ima više razloga i osoba koji su me motivirale. Moram priznati da me oduvijek privlačila ideja, pratila sam, čitala i slušala portal Mojnovac.hr i Žene i novac zajednicu.
Direktor s kojim sam provela skoro 20 godina kao desna ruka je osoba od koje sam puno naučila, poslovno i životno. Suprug koji kreativno rješava ideje i oblikuje nove stvarnosti kao sam svoj majstor i sin koji odlučno ganja svoje snove. Putem se dogodio burn out i svega je bilo previše, počela sam razmišljati „što bi htjela kad bi smjela“ i pripremila se umno i financijski, kako bi eventualne odluke mogla donositi iz svoje snage, a ne slabosti.
Tražeći rješenja, naišla sam i završila edukacije za virtualnu asistenciju na kojima su predavale sve redom divne inspirativne žene, gdje sam osvijestila da itekako imam što ponuditi i da potreba postoji. Spojivši to s radnim iskustvom voditelja ureda, računovodstva i financija došla je i jasnoća ideje da je vrijeme da se krene u smjeru virtualne asistencije jer objedinjuje sva moja stečena znanja i vještine i lijepo oblikuje ponudu usluga u službi mojim klijentima, ali i traži kontinuirano usavršavanje.
Ostvarila sam poticaje i otvorila obrt Ifkina posla putem kojeg pružam usluge virtualne asistencije poduzetnicima. Okružena podržavajućom okolinom nije izostala ni motivacija da se nekad samo maštanja konačno i ostvare.
-
Na koje sve načine pomažeš poduzetnicima?
U prvom redu bitno je naglasiti da virtualni asistenti mogu ponijeti veliki broj zadataka s leđa poduzetnika i to onih koje oni sami ne stižu raditi, ne vole, ne žele ili nisu vješti, kako bi se oni bavili svojim ciljevima. Osim podrške malim poduzetnicima u specijaliziranim poslovima naplate dugova, kadrovske administracije i organizacije operativnih poslovnih procesa, usluge koje nudim su iz područja administracije, HR, financija i računovodstva i osobne asistencije.
Za primjer, svojim klijentima mogu voditi email, kalendar, evidencije i baze podataka u CMR, organizirati sastanke, prikupljati i pozivati leadove, organizacija i arhiviranje dokumentacije, slati ponude kupcima, briga o voznom parku, pripremu ugovora i oglasa, prijavu i odjavu radnika, obračun plaća, kalkulacije, platni promet i cash flow, priprema dokumentacije za banke. Sve ovisi o djelatnosti i potrebama klijenta.
Uvijek preporučujem koristiti besplatne konzultacije na kojima možete dobiti bolju sliku o svemu, zatražiti što vas muči i uvijek se nađe rješenje.
-
Zanimljiva je informacija i da se baviš i naplatom dugova. Koji je ključ naplate potraživanja?
Ključ naplate potraživanja jest cilj naplate duga bez gubitka klijenata. Način na koji to radim je neagresivan s ciljem očuvanja partnerskih i prijateljskih odnosa s kupcima klijenta.
Koraci i bitno kako u tome biti uspješan:
- Prevencija – spriječiti probleme za budućnost, jasno definirani uvjeti poslovanja, ugovori, rokovi plaćanja, avansna plaćanja, instrumenti osiguranja, provjera boniteta
- Sustav redovite, kontinuirane i strateške komunikacije s dužnicima.
- Reakcija na vrijeme – telefonski, podsjetnici, opomene, opomene pred tužbu.
- Pratiti i razlikovati namjerne neplatiše od privremenih poteškoća.
- Troškovi – svijest o dodatnim troškovima pokretanja ovršnog postupka, zastare.
- Pravni koraci – tek onda kada nema drugog rješenja angažirati agencije ili odvjetnike.
-
Kako pronaći idealnog virtualnog asistenta za svoje potrebe?
Pronaći virtualnog asistenta danas nije problem, veći je izazov pronaći idealnog suradnika.
Dobri koraci kako doći do toga doći:
- Odlučiti da želite raditi lakše i mudrije i delegirati.
- Popisati sve poslovne aktivnosti i podijeliti po kategorijama.
- Označiti zadatke koji želite delegirati.
- Definirati željene osobine, vještine i znanja potrebno za zadatke s popisa.
- Definirati temeljne vrijednosti rada i komunikacije (znamo da nije svatko za svakoga).
- Istražiti virtualne asistente (područja usluga koje nude, koje alate koriste i koji bi bili potrebni).
- Provjeriti odabrane virtualni asistent (društvene mreže, preporuke).
- Koristiti besplatne konzultacije i steći povjerenje.
- Krenuti od manjih zadataka ka većima i osloniti se.
- Jasna komunikacija želja, ciljeva, rokova, praćenja i izvještaja.
- Definiranje dogovorenog ugovorom o poslovnoj suradnji i zaštiti podataka.
- Osigurati resurse i podršku da virtualni asistent uspješno obavi zadatke.
-
Kakav je tvoj odnos s novcem? Voliš li ga više potrošiti na putovanja, edukacije ili nešto potpuno treće?
Danas se moj odnos s novcem se temelji na smislu i balansu. Doživljavam ga kao put ka slobodi izbora i mirnijem životu. Odrastajući u okruženju da je novac „teško zaraditi“ iskusila sam razne situacije, kako kažu „s magarca na konja“ i obrnuto, pa se nekada razina sreće definirala stanjem novčanika.
Putem sam usvajala obrasce koji mi koriste, primjerice krenuti voditi osobnu evidenciju troškova je bio osvježavajući proces, sjećam se. Još uvijek se putem desi da izađem iz tračnica, ali je način na koji se nosim kvalitetniji i veseliji. Nakon potresa, sve više vjerujem u potrebe „manje je više“. Novac najviše volim trošiti u znanje i putovanja.
Naučila sam nebrojeno puta da je znanje nešto što nam nitko ne može oduzeti, pa volim ulagati u vlastitu edukacije koje mi koriste u poslu, pa tako uskoro krećem s programom Online Business Manager. Moram priznati da mi je na putu bolje svjesnosti o novcu pomogla edukacija sistemskih konstelacija i tjelesno orijentirane integrativne terapije. Suprug i ja se volimo otisnuti na cestu i putovati motorom što mi također daje dodatni osjećaj pomicanja vlastitih granica i slobode.
-
Jesi li na svom poslovnom putu napravila neke pogreške?
Jesam, uspjela sam napraviti pokoju pogrešku, no za sada ništa toliko značajno da bi mi okrenulo život naglavačke, primila sam to kao lekcije, zabilježila kao podsjetnik i danas mogu dati savjet nekome da ne učini isto. Pretpostavljam da ih biti još, ali nekako nemam straha.
-
I za kraj, imaš li neki savjet za sve naše čitatelje?
Posla će uvijek biti, novac se uvijek može zaraditi, ali zdravlje nam je sve. Ne dozvolite si pregorijevanje, delegirajte. Dobro bi bilo još jučer, a najbolje neka bude sada. Možete odabrati mudrije i lakše ili ne, izbor je na vama.
Foto: Ivana Novosel