Zdrav odnos
s novcem

U što uložiti novac: Opcija je više, no zašto se ulaganje u tuđi biznis ipak izdvaja?

U što uložiti novac: Opcija je više, no zašto se ulaganje u tuđi biznis ipak izdvaja?

Poznata izreka kaže – novac je tu da se troši. Dok je ta tvrdnja apsolutno točna, jer stajanjem na računu, u čarapama i pod madracom novac samo gubi svoju vrijednost (razmislite samo koliko nam je 10 eura kupilo fritula prije 2 godine, a koliko nam kupuje sada), moramo imati na umu da novac možemo trošiti (na stvari, lifestyle i slično), ali novac možemo i “trošiti” u svrhu stvaranja još više novca.

Razlika među ljudima je uvijek u mindsetu – oni koji smatraju da je novac tu da se njime plaćaju računi i troši na određeni lifestyle će uvijek imati toliko novaca da pokriju račune i svoj lifestyle. No bogati ljudi znaju da je stvarna svrha novca njegovo povećanje, odnosno da s novcem koji imaju stvore još više novca. Do blagostanja možemo doći tek kada novac počnemo gledati tako – da novac služi nama. Sve lekcije uspješnih ljudi govore da moramo učiniti da novac radi za nas, a to postižemo ulaganjem.

Ulagati možemo na jako puno načina, evo najčešćih:

1. Edukacije

Trošenjem novca na neku edukaciju (za sebe ili svoje zaposlenike) ulažemo u svoje znanje koje će nam posljedično stvoriti više novca jer ćemo imati više znanja za prodati. Dakle nije trošenje, nego ulaganje.

2. Nekretnine

Trošenjem novca na nekretnine ulažemo i u budućnost i u sadašnjost – nekretnina je vrijednost koja će ostati našoj djeci ili ima potencijal poduplati uloženi novac ako tu nekretninu prodamo (osim u nesretnim ekonomskim okolnostima), a u sadašnjosti će nam služiti kao pasivni prihod putem kratkoročnog ili dugoročnog iznajmljivanja. Dakle nije trošenje, nego ulaganje.

3. Kolekcionarski predmeti

Ponekad trošenje novca na torbice i krpice nije samo frivolno bacanje novca i udovoljavanje konzumerizmu, već može biti i promišljena investicija, pogotovo ako vas zanimaju umjetnine i pratite dizajnerske trendove. Dakle nije trošenje, nego ulaganje.

4. Financijske Investicije

Kaže se da novac koji uložiš u neki oblik investicija (fondovi, dionice, virtualne valute itd) moraš biti spreman izgubiti. Tržište nije predvidljivo čemu svjedoči to da ćete od dva financijska analitičara dobiti potpuno oprečne savjete. No, postoje low-risk ulaganja za koja se s donekle velikom sigurnošću može predvidjeti ponašanje, pa možemo pretpostaviti da ćemo takvim ulaganjem ipak osigurati bolju budućnost prije nego izgubiti taj novac. Dakle nije trošenje, nego ulaganje.

5. Novi biznis

Moguće najriskantnije, ali često i najunosnije je trošenje novca na pokretanje novog biznisa (ili preuzimanje postojećeg). Ovim “trošenjem” potencijalno ulažemo u svoj budući mir i blagostanje. Ovo je, istina, najstresniji način ulaganja, no kada uspije, može nam donijeti ogromnu dobit, ali i mnogo drugih lekcija koje će nas učiniti snažnijim osobama. Dakle nije trošenje, nego ulaganje, i to u svoj život na mnogo razina.

6. Tuđi biznis

No, tu je još jedan način ponešto riskantnog “trošenja”, a to je ulaganje u postojeći biznis kojem je netko drugi vlasnik. Prednost ovakvog ulaganja je da nismo mi ti koji taj biznis moraju razvijati niti se njime baviti. Sukladno manjem riziku možemo očekivati i manji povrat investicije, no s obzirom na to da smo često u ovakav biznis minimalno uključeni te da se, ovisno o našem angažmanu, više radi o pasivnom prihodu, ovakva vrsta ulaganja bi mnogima mogla odgovarati.

Moje ulaganje u Remote Bob

Najbolje je jaja držati u različitim košarama, pa sam se tako i ja odlučila uložiti u tuđi biznis. U zamjenu za malen udio, uložila sam novac u razvoj MVP softvera za Remote Bob, a moja uloga je nakon toga ostala savjetodavna za sva IT pitanja.

Kako odabrati koji biznis je dobar za vas? Ljudi preferiraju ulagati u ljude, pa je konzistentan networking prilično bitan za ovakvu odluku. Bitno je vjerovati u ono što ulažete i imati barem nekih dodirnih točaka s datim poslovnim područjem. Tako je i moja odluka da uložim u Remote Bob spojila dvije ključne stvari – vjerovanje u osobu koja biznis vodi i interes za to poslovno područje.

Barbaru Maheshwari, vlasnicu Remote Boba, upoznala sam na poslovnom eventu koji je ona organizirala i na kojem smo mi poduzetnici prezentirali ideje koje smo razmatrali. Ja sam se tada igrala s idejom da pokrenem agenciju za osobnu asistenciju. Bilo što što bi nekome trebalo obaviti – bilo neko pretraživanje po internetu, naručivanje za doktore ili tretmane, ali i fizičko obavljanje obaveza. Barbara mi se kasnije javila jer je ona otvorila upravo tako nešto, no za virtualne asistente.

Remote Bob je firma koja povezuje virtualne asistente s klijentima te time omogućuju firmama (ili bilo kome) da na jednostavan način “na daljinu” angažiraju vrhunske profesionalce iz raznih industrija. Prednost Remote Boba je u tome što nije da samo povežu dvije strane, već aktivno sudjeluju u kontroli kvalitete i pružanju podrške kako klijentu tako i virtualnim asistentima. Remote Bob puno ulaže na edukaciju svojih virtualnih asistenata koji nikada nisu prepušteni sami sebi već uvijek mogu računati na pomoć kolega unutar Remote Boba. Remote Bob djeluje na tržištu Velike Britanije, a trenutačno se širi na europsko tržište, pa tako i na Hrvatsku.

S obzirom na to da je Barbara već bila napravila nešto slično onome o čemu sam i ja razmišljala, odmah me privukla njihova vizija i sposobnost da rješavaju stvarne probleme na tržištu rada. U svijetu u kojem rad na daljinu postaje nova norma, prepoznala sam potencijal njihovog rasta i odlučila se na ulaganje. Barbarina energija i poduzetnost u kombinaciji s tvrdoglavošću i upornošću su me oduševile, pogotovo kod nekog tako mladog.

Zašto sam u konačnici donijela odluku uložiti u Remote Bob? Evo nekoliko ključnih razloga:

1. Vjerovala sam u njihovu viziju

Remote Bob nije samo još jedna platforma za povezivanje klijenata i profesionalaca. Njihova misija je redefinirati kako tvrtke doživljavaju i upravljaju remote radom. Čvrsto vjerujem u njihov jedinstveni pristup koji kombinira tehnologiju, analitiku i ljudsku ekspertizu.

2. Ulaganje u ljude jednako je ulaganju u uspjeh

Osnivači i tim Remote Boba impresionirali su me svojim iskustvom, stručnošću i strašću za onim što rade. Kako sam već spomenula, kada ulažete u biznis, zapravo ulažete u ljude iza tog biznisa. Njihova posvećenost i jasnoća ciljeva uvjerili su me da će iskoristiti sredstva na pravi način.

3. Diverzifikacija mog portfelja

Kao osoba koja vodi računa o svojim financijama, smatram ključnim diversificirati ulaganja. Remote Bob se savršeno uklopio u moj portfelj, jer predstavlja novu, brzo rastuću industriju s velikim potencijalom povrata ulaganja.

4. Društveni utjecaj

Ono što me dodatno motiviralo jest činjenica da Remote Bob pomaže u stvaranju prilika za ljude diljem svijeta. Omogućavanje pristupa globalnim poslovima nije samo financijski isplativo, već i društveno korisno. Ulaganjem u njih, osjećam da doprinosim nečem širem od same financijske dobiti.

Što sam naučila kroz ovo iskustvo?

Ulaganje u tuđe biznise nije samo stvar novca, već i povjerenja, istraživanja i strateškog razmišljanja. Nije uvijek lako prepoznati pravi trenutak ili pravu priliku, ali kada osjetite da je biznis u koji ulažete u skladu s vašim vrijednostima i ciljevima, odluka postaje puno jasnija.

Naravno, ulaganje nosi određeni rizik, ali vjerujem da je upravo spremnost na rizik ono što nas vodi prema većim uspjesima. Remote Bob je za mene bio prilika koju nisam htjela propustiti.

No, uvijek u životu balansiramo, pa je i moje ulaganje u Remote Bob ostalo na maloj razini. Nakon inicijalnog razvoja MVP mobilne aplikacije koja je tada služila lakšem onboardingu klijenata ideja je bila da se razvije punokrvna platforma za komunikaciju klijenata i virtualnih asistenata (zadavanje zadataka, praćenje progresa i vremena itd.), no na kraju sam donijela tešku odluku da ne mogu dodatno ulagati u Remote Bob jer sam bila svjesna da bi tim znatno većim angažmanom patio moj vlastiti biznis (moja IT firma Mašinerija radi software po narudžbi). Kod ulaganja u tuđe poslovanje svatko treba za sebe odmjeriti koliko može i želi biti uključen – veće ulaganje i veća uključenost u slučaju uspjeha naravno donose i puno veću dobit.

Ako razmišljate o ulaganju u tuđe biznise, moj savjet je da istražite, vjerujete svojim instinktima i budete otvoreni za nove ideje. Uložite u ljude, u viziju i u potencijal.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Otvorene prijave za edukaciju “Marketing malih proizvođača”

Poduzetnica Janja Pavetić zaslužna je za novo izdanje Ideje doma – vodeće regionalne platforme za ljubitelje dizajna interijera

Održan 71. Business cafe u Zagrebu: Otkrili smo gdje je novac i kako do njega

Pretraga

znn