Jako volim trendove na društvenim mrežama. Iako nisu svi vrijedni hvale što zbog opasnosti ili čak ponekad kršenja zakona, ima i onih kojima se od srca nasmijem ili pak onih od kojih štošta naučim ili pokupim inspiraciju. A i zanimljivo je vidjeti što sve čovjeku može pasti na pamet. Bilo je tu kroz godine dobrih inicijativa, podizanja svijesti, ali i izvrsnih načina za poticanje potrošnje o čemu sam već ranije pisala.
No jedan me trend iznenadio, ne čak samom idejom, već kontradiktornošću koja se krije u pozadini.
“Trad wife” trend zaludio je društvene mreže
Evo koja je i službena definicija Trad wife, ako s njom još niste bili upoznati: Trad wife je skraćenica od “traditional wife” (tradicionalna supruga) i odnosi se na udanu ženu koja prihvaća tradicionalne rodne uloge, poput vođenja domaćinstva, brige o domu, kuhanja i podržavanja supruga.
Ovaj je trend na društvenim mrežama, mogu slobodno reći, vizualno doveden do savršenstva. Žene snimaju svoj jedan uobičajeni dan, često žive na farmi. Jutro započinju mužnjom krava i sakupljanjem domaćih jaja, rade maslac od domaćeg mlijeka, peku domaći kruh, odjevene su u preslatke pamučne haljine i pregače, koriste vintage emajlirano posuđe, imaju svoj povrtnjak i voćnjak, a u videima se često u pozadini vidi i nekoliko para dječjih ručica.
No one govore i o tome kako su kroz život odustale od svojih snova da postanu uspješne sportašice ili poduzetnice jer suprug to nije dozvolio. Neke idu i u tolike ekstreme da sa suprugom ulaze u razgovor samo i isključivo ako ga on prvi pokrene. One ne žele zarađivati svoj novac i potiču i ostale da se okrenu tradicionalnim vrijednostima, da se oslone na svog partnera koji će zauvijek voditi brigu o njima i da uživaju u ljepoti života. Jer u tom sadržaju zbilja sve izgleda lijepo. Sasvim je normalno da se nakon toga zapitate želite li i vi ostatak života raditi od 9 do 5 ili se okrenuti Trad wife trendu.
Ali znate gdje je zamka? Autorice takvog sadržaja javno govore o tome zašto žene ne bi trebale raditi, dok istovremeno na objavi sadržaja zarađuju ogromne novce. Prema nekim izvorima, zarada se kreće od 20.000 do vrtoglavih 100.000 dolara godišnje.
Naime, tu i leži najveća kontradikcija – dok zagovaraju život bez karijere i financijske neovisnosti, upravo im karijera influencera omogućava luksuz da takav sadržaj stvaraju. Ukratko, one mogu “ne raditi” samo zato što im je posao da na internetu prikazuju kako “ne rade“.

Foto: Pexels
Romantična vizija sporijeg ritma
Osim pitanja autentičnosti, “Trad wife” trend otvara i mnogo šira društvena pitanja. S jedne strane, možemo ga vidjeti kao povratak jednostavnijem životu, kritiku ubrzanog konzumerizma i korporativne utrke. Mnogima je privlačan jer nudi romantičnu viziju sporijeg ritma, obitelji u fokusu i života bližeg prirodi. U vremenu kada je burnout postao svakodnevica, nije čudno da ovakvi videi izgledaju gotovo terapeutski.
S druge strane, kritičari upozoravaju da se iza pastelnih pregača i domaćeg kruha skriva opasnost normaliziranja ideje da je žensko mjesto isključivo u kuhinji i da je jedina ispunjenost moguća kroz ulogu supruge i majke. To može biti posebno osjetljivo u društvima u kojima se žene i dalje bore za jednak pristup obrazovanju, tržištu rada ili političkom odlučivanju. Ne zaboravite da i vaše prabake, bake, možda i mame nisu imale pravo na izbor.
Neki idu i korak dalje pa ovaj trend povezuju s konzervativnim političkim narativima i pokušajem da se žene vrate u tradicionalne okvire, dok se istovremeno ignorira da takav život najčešće počiva na određenoj razini privilegije – financijske sigurnosti, zemljišta, vremena i resursa koje većina ljudi jednostavno nema.
Na kraju, “Trad wife” možemo gledati i kao trend koji ne govori samo o ženama, već i o našoj kolektivnoj čežnji za “nekim prošlim vremenima”. No, baš kao i filter na Instagramu, i ova verzija prošlosti je pažljivo stilizirana i daleko od stvarnosti.
Kako jedan utjecajan glas može promijeniti životne izbore
Jedna, u zadnje vrijeme poprilično poznata osoba, nakon suprugove smrti postala je CEO i naslijedila milijunski vrijednu tvrtku koju je između ostalog iskoristila i za promoviranje ne rada žena – jer je to reputacija koju je godinama gradila. Ako ste pratili događaje u rujnu, možda ste i prepoznali o kome je riječ. Iako sama nije stvorila trad wife trend na društvenim mrežama, njezin status i utjecaj dovoljno su veliki da inspiriraju ili potaknu mnoge da razmišljaju o životu prema tradicionalnim ulogama, pokazujući kako pojedinci s moći i medijskim prisustvom mogu oblikovati percepciju i odluke drugih, čak i kad je riječ o intimnim životnim izborima.
I za kraj!
Osjećam ogromnu potrebu izraziti poštovanje prema i ženama i muškarcima koji žive i rade na selu i svojim radom omogućavaju svima nama da svaki dan na stolu imamo svježu i domaću hranu. Ovaj članak nikako nije usmjeren prema vama – vaš trud, znanje i posvećenost su stvarni i vrijedni divljenja. Govorimo isključivo o onima koji lažno prikazuju svoj rad ili život na društvenim mrežama kako bi promovirali ne rad, a istovremeno ostvarivali velike prihode na temelju toga. Vaša autentičnost i predanost radu su ono što zaslužuje poštovanje i pažnju, a ne glamurizirana iluzija koju netko prezentira pred kamerom.
Foto: Pexels