Zdrav odnos
s novcem

Što mlada cura zna, a što bi trebala znati o financijama?

Što mlada cura zna, a što bi trebala znati o financijama?

Ponekad bih kupovala “Vogue” umjesto večere, imala sam osjećaj da će me više nahraniti slavna je rečenica Carrie Bradshaw s kojom se većina mladih cura može poistovjetiti. Pogrešni prioriteti, nametnuti trendovi ili pak kriva uvjerenja, što je ono zbog čega uvijek balansiramo oko nule.

Financijska (ne)pismenost

Prosječna cura o novcu zna vrlo malo, upoznata je s time da sporo dolazi i jako brzo odlazi, zna peglati karticu, prisloniti mobilni uređaj uz POS aparat i sretno prošetati s vrećicama do stana. Također zna da su najčešći izvor novca roditelji ili slabo plaćeni i monotoni poslovi.

Paradoks leži u tome da bolje poslovne pozicije zahtijevaju iskustvo, a do iskustva nije lako doći s obzirom da je isto presudno za zaposliti se. Stoga se ne treba začuditi novom trendu koji već mjesecima kruži društvenim mrežama. Naime, kao jedno od najlakših rješenja financijskih problema propagira se dobra udaja. Trend je to snimanja videozapisa u kojem cure poziraju uz pozadinsku pjesmu teksta „I’m looking for a man in finance, trust fund, 6’5, blue eyes.“ Međutim trebaju li nam zaista bogati muškarci da bi se financijski zbrinule ili je vrijeme da zasučemo rukave i ispravimo najčešće greške pri raspolaganju budžetom?

Foto: Unsplash

Nejasni ciljevi i pogrešni prioriteti

S obzirom da se nove generacije odgajaju na društvenim mrežama, njihova su mišljenja često nusprodukt trenutačnih trendova. Posljedično, trošenje novca na prolazne trendove jedna je od najčešćih grešaka koja rezultira rasipanjem zarađenog novca. Ponajviše prednjači markirana odjeća koja se kupuje čak i kada joj je cijena gotovo jednaka svom novcu kojim raspolažemo. Pogrešan je cilj novca ako vanjštinom prezentiramo imućnost, a na osnovnim životnim potrepštinama štedimo. Istinski cilj treba biti sloboda koju novac posjedovanjem donosi.

Štedi se za sve, osim za budućnost

Ukoliko se štedi, to znači samo jedno, štedi se za nešto, danas je to uglavnom novi mobitel, nova torba ili pak za one ambicioznije – auto.

Mladima je nejasna poanta štednje i apstraktno im je razmišljanje o budućnosti. Manjak edukacije rezultira time da se ni ne zna štedjeti pa je izrazito velika nesvjesnost o tome da se novac koji leži na dnu ladice zakopan duboko u čarapu zapravo troši. Premalo se priča o važnosti ulaganja odnosno o ideji da novac štednjom ne gubimo, već da on radi za nas.

Krivi uzori i kriva uvjerenja

Nerijetko su cure odgajane u kućanstvima slušajući priče o tome kako se do novca teško dolazi i kako je normalno cijeli život raditi nešto što ne voliš te da se gotovo „podrazumijeva“ potiskivanje vlastite karijere u korist suprugove. Na taj se način iznova odgajaju generacije koje ni ne znaju kakve potencijale imaju ispod nagomilanih naslijeđenih, a beskorisnih uvjerenja. Potrebno je uložiti trud i vrijeme kako bi se ona promijenila, ali to je moguće.

Kako izaći iz „matrixa“

Najbolja vijest je ta da se sve lako može promijeniti. Iako današnje obrazovanje ne posvećuje (dovoljnu) pažnju financijskoj pismenosti, nikada u povijesti čovječanstva nije bilo lakše doći do informacija i edukativnog sadržaja. Svatko tko to zna iskoristiti od toga može znatno profitirati.

Znanje je od svakog od nas udaljeno svega jednim klikom miša, internet je prepun korisnog sadržaja, počevši od raznih podcasta pa sve do online tečajeva i edukacija. Također, najstariji, ali i dalje mnogima najdraži učitelji su knjige. Posudite dobru knjigu i pustite da vam proširi horizonte, nađite si nekog čiji vas rad inspirira i slušajte što ima reći, povežite se s ljudima koji dijele vaše strasti i ambicije.

Ako sve odlučimo uzeti svoj život i svoje financije u vlastite ruke možda do kraja ljeta zavlada novi trend, umjesto poziranja i potrage za bogatim muškarcem, cure će pozirati uz tekst: „Mom, I am a rich man

Foto: Unsplash

Maja Pancirov – studentica

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Što o zapošljavanju moraju znati poduzetnici koji zapošljavaju 1. put, ali i 31. put: Ovo vjerojatno niste znali

Nemaju ni 30 godina, a njihovi biznisi rasturaju: Upoznajte mlade poduzetnice Anu Hrgovčić i Mirnu Matković

brend-prirodne-kozmetike

7 koraka kako izgraditi vlastiti brend prirodne kozmetike

Prijava za članice

Pretraga

znn