Entrio Platforma osigurala je stratešku investiciju u vrijednosti većoj od 9 milijuna eura od strane Invera Equity Partnera. Time je ostvaren najveći investicijski ciklus u povijesti industrije prodaje ulaznica u Jugoistočnoj Europi. Entrio je osnovan 2011. Godine, a danas posluje na tri tržišta: Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine.
-
Entrio posluje već 13 godina, platforma je prisutna na tri tržišta te se u posljednje vrijeme pozicionira kao vodeća tvrtka ticketing industrije. Što biste izdvojili kao tajnu vašeg uspjeha?
Sonja: Svatko će za svoju industriju reći da je zahtjevna i ima svoje specifične izazove. Event industrija je posebno dinamična i nepredvidiva; koliko god se trudili napraviti sve na vrijeme, uvijek će nešto ostati za posljednji trenutak. Da biste uspjeli, morate biti zaista strastveni, fleksibilni i uvijek prisutni. Ukratko, morate biti baždareni na veliku količinu adrenalina i malo sna.
Naš stručan i motiviran tim te kultura usmjerena na inovacije i kontinuirano poboljšanje kao i insajdersko znanje o organizaciji događaja omogućuju našoj tvrtki da ostane konkurentna i vodeća na tržištu. Visoka razina pouzdanosti i sigurnosti sustava ključna je za uspjeh u industriji događanja. Entrio je poznat po svojoj pouzdanosti i kvaliteti usluga, što doprinosi povjerenju korisnika i dugoročnim partnerstvima.
Entrio je 100 % hrvatski proizvod stvoren prema konstantnim povratnim informacijama naših klijenata. Organizatorima se trudimo olakšati rad i unaprijediti prodaju, a kupcima pojednostaviti kupovinu ulaznica i otkrivanje relevantnih događaja. S internim razvojnim timom izuzetno smo brzi i agilni, što nam omogućava rast kroz inovacije i pružanje širokog spektra usluga od osnovnih funkcionalnosti prodaje ulaznica do naprednih tehnoloških rješenja kao što su besplatna mobilna aplikacija za skeniranje ulaznica, sustavi za beskontaktno plaćanje narukvicom, akreditiranje posjetitelja na konferencijama, marketinške usluge i platforma za prijenos hibridnih i virtualnih događaja.
Tijekom pandemije pokazali smo iznimnu snalažljivost i agilnost, kada smo u samo dva mjeseca nadogradili postojeću platformu i postali najaktivnija ticketing platforma s najvećim brojem odrađenih evenata.
Nudimo rješenja za sve tipove događaja, od malih seminara i konferencija do velikih festivala i koncerata. Osim toga, imamo kvalitetnu i brzu korisničku podršku i za organizatore i kupce. Sudjelujemo na svjetskim konferencijama, fizički smo prisutni na događajima u regiji, osluškujemo naše kupce i organizatore te stečeno znanje i iskustvo nesebično dijelimo s našim klijentima. I to je razlog zašto smo u 2023. prodali preko milijun ulaznica za više od 3.000 događaja u Hrvatskoj, Sloveniji i BiH.
Naša se strast prema onome što radimo nikada nije smanjila, a trenutno smo motiviraniji no ikad i sigurni da ćemo izgraditi nešto veliko. Trud i rad uvijek se isplate – ništa ne dolazi preko noći
-
Nedavno ste ostvarili značajnu investiciju od Invera Equity Partnersa u iznosu većem od 9 milijuna eura. Na koji način tu investiciju planirate implementirati u poslovanje?
Sonja: Davnih dana zadali smo si cilj – postati br.1 event platforma u jugoistočnoj Europi. Posljednjih smo godina aktivno radili na ostvarenju tog cilja i postigli izvrsne rezultate zbog čega je Ivera u nama i prepoznala veliki potencijal. No partnerstvo s Inverom uvelike će nam ubrzati ostvarenje tog cilja – jednim dijelom zbog investicije, drugim zbog njihove ekspertize i pristupa vrhunskim međunarodnim stručnjacima.
Trenutno nam je najveći fokus na unaprjeđenju postojećih internih procesa kako bismo se pripremili za intenzivan rast, širenje tima te još brži razvoj novih proizvoda i usluga.
Entrio je u svojih 13 godina postojanja zakoračio u sve segmente industrije događanja – od kazališta, sporta, konferencija, festivala i glazbe, no činjenica je da smo se dosad najviše fokusirali na glazbu i konferencije. Od ove godine snažnije ulazimo u segment najvećih koncerata, sporta i kazališta, a nastavit ćemo otvarati i nova tržišta u regiji te pojačavati aktivnosti na postojećim tržištima.
Zadnjih mjeseci intenzivno radimo na detaljnom poslovnom planu, a ono što u ovom trenutku možemo otkriti jest da ćemo, između ostalog, pojačati naše aktivnosti u segmentu visoko targetiranog oglašavanja prema relevantnim kupcima koje će uvelike pomoći našim organizatorima u prodaji ulaznica. Kupcima ulaznica ponudit ćemo kvalitetnije i jednostavnije otkrivanje relevantnih događaja koje ih zanimaju – fanovi će na vrijeme saznati gdje se i kada odvija koncert njihovog omiljenog, ali i žanrovski sličnog benda. Optimizacijom prodajnih procesa, cijena i strategija prodaje pomoću naprednih tehnologija i velike količine podataka koje smo prikupili kroz 13 godina poslovanja, omogućit ćemo našim organizatorima još bolje poslovne rezultate i kvalitetnije donošenje odluka.
Napredna analitika, upravljanje prodajom u realnom vremenu, pristup detaljnim podacima, brze izmjene cijena, offline aplikacija za skeniranje ulaznica, jaka tržišna pozicija i velika baza kupaca i followera, već su sad naše kompetitivne prednosti u odnosu na konkurenciju, a sve na čemu upravo radimo će našim organizatorima omogućiti još brži rast i još bolje poslovne rezultate.
-
Najavili ste širenje tima, što biste izdvojili kao ključne smjernice za kreiranje kvalitetnog tima te ugodnog i poticajnog radnog okruženja?
Sonja: Nama, kao i Inveri, prioritet je zadržati i razvijati odličnu organizacijsku kulturu koju smo gradili zadnjih 13 godina i koja je naša velika vrijednost. Uz snažan rast i zapošljavanje, to svakako neće biti jednostavan zadatak.
Iako sam od početka svoje karijere u Entriju radila u ljudskim potencijalima, nisam se ljudima mogla u potpunosti posvetiti zbog drugih brojnih obaveza koje sam imala u firmi. Svjesni važnosti dobre organizacijske kulture, zajedno smo zaključili, obzirom da dobro poznajem puls tvrtke, kako je najbolje da se u potpunosti posvetim ljudima i pređem s pozicije COO-a na poziciju People & Culture direktorice. Moji glavni fokusi bit će održavanje i razvoj dobre organizacijske strukture i kulture, zadržavanje postojećeg talenta i njihovo zadovoljstvo, privlačenje, pronalazak i integracija novih talenata te razvoj HR strategije u skladu s poslovnim ciljevima na svim tržištima.
Trenutno imamo tim od 30-ak ljudi koji djeluje na tri tržišta no unatoč tome, naš je tim vrlo kompaktan i kolegijalan. Očekujemo da će nas kroz godinu do dvije biti preko 50. Pomno biramo tim, a neki od naših zaposlenika su ranije bili organizatori evenata te imaju veliko znanje o organizaciji i glazbi ili su barem strastveni ljubitelji koncerata, konferencija i evenata. To je naša velika snaga i konkurentska prednost. Rad u event industriji može biti vrlo stresan i nepredvidiv, no kada imate kompaktan, kolegijalan i strastven tim, nema problema koji se ne može riješiti. Inzistiramo na transparentnosti i konstantnom feedbacku jer smatramo da se samo tako mogu postići najbolji rezultati i za firmu i za zaposlenika osobno.
Za nekih mjesec dana selimo u novi, puno veći ured koji će podržavati preko 50 radnih jedinica. Radimo na tome da prostor bude funkcionalan i ugodan za boravak i rad. Osim toga, ubacujemo u 5. brzinu što se tiče standardizacije svih internih procesa i procedura te korištenja digitalnih alata kako bi maksimalno olakšali rad zaposlenicima u svim našim odjelima.
-
Zajedno sa suprugom Berislavom uspješno vodite Entrio platformu. Kakvo je iskustvo voditi tvrtku s privatnim partnerom?
Sonja: Uživamo u zajedničkom poduzetništvu, iako, ima ono svojih prednosti i mana. Zajedno smo u posao ušli sasvim slučajno, ali vrlo brzo nam se svidio takav način rada i teško možemo zamisliti drugačiju dinamiku. Olakšana nam je logistika i organizacija dana, razumijemo jedno drugo i velika smo si potpora.
Često nas na privatnim i poslovnim događanjima pitaju kako možemo provoditi cijele dane zajedno. Koliko god se to činilo nemogućim, zapravo ima dana kad se u uredu jedva vidimo. Radimo u različitim prostorijama i bavimo se različitim zadacima. Bero je vještiji u tehnologiji, prodaji i razvoju poslovanja, dok sam ja bolja u ljudskim resursima i marketingu.
Što se tiče mana ovakvog načina rada, često se zalaufamo pa pričamo o poslu u ponoć ili na godišnjem odmoru. Od ostalih izazova bih izdvojila kako je važno da u poslu niste jedno drugome konkurencija. Da se međusobno ne natječete već nadopunjavate. Osim toga, ženin doprinos u zajedničkoj ili muževoj firmi je ranije znao biti društveno podcijenjen, međutim čini mi se da se to u posljednje vrijeme mijenja i normalizira. Znam za puno pozitivnih primjera poduzetništva u paru i jako mi je drago zbog toga.
Bero je uvijek bio i bit će frontmen našeg Entrio b(r)enda, a ja sam posljednjih 8 godina bila „ispod radara“ i brinula o svemu u pozadini. Međutim, nakon mog porodiljnog dopusta koji se samo tako zove, osjećam da moje vrijeme tek dolazi i da ću uskoro moći pokazati što znam i što sam sve naučila tokom svih ovih godina u Entriju.
Foto: Domagoj Kunić
-
Kakav je vaš odnos prema novcu te kako se on mijenjao s godinama?
Sonja: Ne vodim se niti zanosim novcem. Novac nikada nije bio moj primarni cilj, on je došao kao posljedica mog odnosno našeg rada. Ljudi ne postaju poduzetnici zbog želje za novcem već zbog svoje ideje i strasti koja ih pokreće. Novac je samo rezultat tog rada.
Odgajana sam na način da se trud i rad uvijek isplate. Ne vjerujem u easy money.
Ono što mi u životu kronično nedostaje jest vrijeme, a ono se teško može kupiti novcem. Zato volim ulagati u edukacije, putovanja i životna iskustva.
Ulažem puno energije i vremena u našu malu obitelj i odgoj djeteta. Putovanja su za nas poseban oblik učenja i razvoja, čak i za našu malu kćerkicu. Prošle smo godine letjeli sve do Floride kada je imala samo godinu i pol. Ljudi su nam govorili da nismo normalni, ali vjerujemo da je važno pružiti djeci takva iskustva odmalena. Trošenje novca na putovanja i nova iskustva nije trošenje već ulaganje koje obogaćuje naš život na načine koje novac sam po sebi ne može omogućiti.
Foto: Domagoj Kunić