Često me pitaju zašto žene i novac, pa novac je novac.
Ipak, prije par godina jedna žena na čelnoj poziciji jedne vodeće financijske institucije rekla je na našem eventu da se u svijetu financija govori muškim i da je krajnje vrijeme da se počne govoriti i ženskim jezikom. Konkretno, što to znači, kako financijska industrija i stručnjaci mogu bolje služiti ženama odnosno i, naravno, više zaraditi?
Ako ste financijski stručnjak, evo osam stvari koje bi žene voljele da znate prije nego im se obratite:
1. Žene nisu muškarci!
Zvuči očito, zar ne? Ali očito financijska industrija još nije dobila tu poruku. Nažalost, većina savjetnika (govorim o oba spola) još uvijek živi u financijskom kamenom dobu kad su u pitanju klijentice.
2. Ženama su najvažniji odnosi.
Muškarci su orijentirani na transakcije. Oni komuniciraju kako bi dobili informacije, potvrdili status i pokazali neovisnost. Žene su usmjerene na druge. One komuniciraju kako bi stvarale odnose i povezivale se. Dakle, kad imate posla sa ženama, razmišljajte u smislu “povezivanja“, a ne “prodaje“.
3. Nadahnite žene, nemojte ih plašiti.
Financijska industrija kao da misli da je najbolji način da motivira žene pomoću zastrašujućih statistika i najgorih scenarija. No, strah kod većine žena izaziva paralizu. Ako želite motivirati ženu, obratite joj se kroz ono što je nadahnjuje, a ne kroz ono što je plaši.
Dok muškarci uspjeh definiraju kao kontrolu nad situacijom, žene uspjeh mjere time koliko mogu pomoći drugima (da, opet odnosi!). Dakle, umjesto da je preplavite strahom, pokažite joj kako informirano ulaganje omogućuje da pomaže ljudima koje voli i stvarima koje su joj važne.
4. Žene su manje sklone riziku.
Biologija uvijek pobjeđuje, ali to ne znači da ih ne zanima investiranje i da u tome čak i nisu bolje od muškaraca kad se za to odluče.
5. Mnoge žene više ne moraju pitati muža za dozvolu nego same zarađuju i same upravljaju svojim novcem.
Ako traže savjet, to ne znači da će dozvoliti da im netko docira i pametuje s visoka.
6. Žene vole da ih se podučava
Muškarci vole učiti metodom pokušaja i pogreške, ali žene vole da ih se podučava. U istraživanju koje je proveo Deloitte Touche, 90 % žena očekivalo je da će ih njihov financijski savjetnik educirati. Čak su uslugu, savjete i edukaciju ocijenile važnijima od samih rezultata.
A koji je jedan od najboljih načina da se žene educira? Seminari. Zašto? Prema istraživanju Sveučilišta Emory, “centri za užitak i nagradu u njihovom mozgu aktiviraju se kada mogu raditi na svojim financijskim ciljevima na suradnički način s drugim ženama.”
I zato, vidimo se na 9. konferenciji Žene i novac koja će se održati 8.11. od 09 do 15 sati u Hotelu Esplanade – osigurajte svoje mjesto na vrijeme.
7. Žene su inteligentne odrasle osobe
Velik broj financijskih savjetnika nažalost i dalje ima sklonost patroniziranju žena, obraćanju isključivo njezinom suprugu ako je on fizički pored nje tijekom razgovora/savjetovanja ili pak brzom govoru “stručnim financijskim žargonom“.
Ženama je izuzetno važno biti tretirane s dostojanstvom. Ne želimo da nam se nešto prodaje u smislu “uvaljuje” niti da nas se na bilo koji način pritišće i požuruje. Želimo osjećaj da nas se sluša, razumije, da imamo izbora i vremena za donošenje odluka. Kada kažemo: “Razmislit ću o tome“, to ne znači „ne“… to obično znači da ćemo ideje raspraviti s drugima i na taj način upravo to – još razmisliti o tome!
8. Klijentice su često zahtjevnije, osobito na početku
Žene očekuju bolju uslugu i postavljaju više pitanja. No, ako zna da ste tu za nju, kao njezin partner, član njezinog tima, savjetnik kojem može vjerovati – ostat će vam klijentica za cijeli život. Posao financijskog savjetnika je pobrinuti se da su potrebe klijentica zadovoljene. Trebat će vremena, ali mora saznati koji su njezini ciljevi i koliko je rizika spremna prihvatiti. Nakon toga dati joj opcije, gledati je kao partnericu, porazgovarati o svakoj od ponuđenih opcija i pronaći zajedno s njom ono što je najbolje za nju.
I to je to. Priznajte – koliko ste dosada griješili, ali lako za ego, nego koliko ste prodaje i zarade propustili.
Uskoro slavimo 6. godina, i još znam čuti pitanje (istina, sve rjeđe, jer je svima sve jasnije) – zašto žene i novac; e pa zato žene i novac. Baš zato.