U sklopu projekta „Financije za nove generacije“ koji je pokrenula Hrvatska udruga banaka u suradnji s Europskom investicijskom bankom predstavljen je udžbenik i priručnik za srednje škole „Moj novac, moj posao, moja budućnost“. Štedopis, Institut za financijsko obrazovanje, koji je izdao udžbenik je u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje organizirao online stručno predavanje „Financijska pismenost u srednjoj školi“ u sklopu kojeg se 150 nastavnika upoznalo sa sadržajem udžbenika.
Tamara Perko, direktorica Hrvatske udruge banaka (HUB) pozdravila je okupljene nastavnike rekavši da HUB sustavno provodi i podržava aktivnosti financijskog opismenjavanja mladih. Teme financija mogu se činiti komplicirane i teške, a ovim novim online udžbenikom mladi imaju priliku učiti o novcu na jednostavan i zanimljiv način, rekla je Tamara Perko.
Voditeljica Grupe Europske investicijske banke (EIB) u Hrvatskoj Slađana Ćosić u svom je uvodnom obraćanju rekla da je ovaj projekt važan korak u osnaživanju financijske pismenosti među mladim generacijama u Hrvatskoj, nudeći resurse i znanje potrebno za izgradnju svjetlije financijske i poslovne budućnosti te dodala da EIB Institut, koji je osnovan unutar EIB grupe aktivno sudjeluje u financiranju sličnih programa financijskog obrazovanja u Bugarskoj, Italiji, Grčkoj i Cipru.
Marina Ralašić, predsjednica Štedopisa i urednica novog besplatnog udžbenika za učenike i priručnika za nastavnike „Moj novac, moj posao, moja budućnost“ predstavila je inovativni sadržaj podijeljen u četiri modula od kojih svaki pokriva važna područja osobnih financija. Svaki modul podijeljen je u lekcije koje uz multimedijski sadržaj Štedopisa – YouTube, TikTok i online kvizove nudi nastavnicima mogućnosti kreiranja i izvođenja nastavne lekcije na učenicima zanimljiv način. Sadržaje je usklađen s kurikulumom srednjih škola i programom interdisciplinarnog sadržaja Poduzetništva, Građanskog odgoja i obrazovanja te Osobnog i socijalnog razvoja.
U dvije godine obuhvatit ćemo oko 500 nastavnika i 17.000 učenika, a nakon online radionice namijenjene nastavnicima, provodit ćemo radionice za učenike diljem Hrvatske, rekla je Marina Ralašić.
Kako je organiziran sadržaj
Autorica 1.modula – Novac za učenike profesorica Martina Primorac Krmpotić kroz prateće je lekcije objasnila značenje i ulogu novca u suvremenom gospodarstvu i svakodnevnom životu, bankovne račune i platne kartice, kredit i kamate te usluge mobilnog i internetskog bankarstva.
2. modul – Rad, zanimanje i osobni razvoj omogućuje srednjoškolcima razumijevanje osobnoga rasta i razvoja, objašnjava što je rad, kako odabrati zanimanje, napisati svoj životopis te kako postaviti svoje životne i profesionalne ciljeve kroz razmišljanje o osobnom razvoju, rekla je autorica Marina Ralašić.
Autorica 3. modula – Ekonomija, potrošnja i održivi razvoj profesorica Gordana Sedlar objašnjava mladima ekonomsko okružje te upoznaje s temeljnim ekonomskim konceptima te utjecaju oglasa na potrošnju.
4. modul – Upravljanje novcem autorice Marine Ralašić olakšava razumijevanje osobnog proračuna i financijskog planiranja, postavljanja financijskih ciljeva, ulogu štednje kao procesa stvaranja financijske sigurnosti u budućnosti te stvarne vrijednosti novca s obzirom na utjecaj inflacije.
Autorica priručnika za nastavnike profesorica Zlata Paštar nastavnike je uputila u metodičke preporuke provođenja nastave financijske pismenosti kroz 17 lekcija koje prate četiri modula. Cilj je priručnika olakšati stručno-metodičku pripremu za nastavu iz financijske pismenosti čija provedba je obvezna, a mogućnosti provedbe su kroz nastavne predmete, na satu razrednika, kroz izvannastavne aktivnosti, kroz međupredmetne teme Poduzetništvo, Građanski odgoj i obrazovanje, Osobni i socijalni razvoj i druge ili kao fakultativni predmet Financijska pismenost.
Udžbenik i priručni dostupni su za besplatno preuzimanje na ovoj poveznici.