Zdrav odnos
s novcem

Pozvani ste da gostujete na konferenciji? Evo u kojim slučajevima možete očekivati honorar

honoriranje na eventima

Pozvani ste da gostujete na konferenciji? Evo u kojim slučajevima možete očekivati honorar

Tko kome kad treba platiti za nastupanje u panelu i za držanje predavanja na konferencijama i eventima? Naizgled jednostavno pitanje.

Slučaj 1. Sponzor plaća organizatoru mogućnost nastupa na panelu ili držanja predavanja

Reakcija 1 – hvala organizatoru da okuplja moju ciljanu publiku i vodi brigu oko organizacije, ja samo dođem, ispričam svoje (podijelim korisno znanje) i dobijem nove leadove/klijente. Zato sam i platio promociju.

Reakcija 2 – ma što ja imam još i plaćati da nastupam. (To si može priuštiti renomirani brend, ali i oni uglavnom reagiraju kao 1. radi prisutnosti, vidljivosti brenda, ne nužno promptne konverzije leadova u klijente).

Reakcija 3 – ne razumijem, pa zar ne bi oni meni trebali platiti da ja držim predavanje, a ne ja njima? (ako niste poznati u nekom gradu ili nekoj publici, a ta publika vam je ciljana, dakle tu su klijenti vama servirani na pladnju. Itekako ima smisla platiti organizatoru tu mogućnost).

honoriranje evenata

Foto: Unsplash

Slučaj 2 – Organizator plaća govorniku da održi predavanje ili sudjeluje 1:1 ili /u panelu jer mu on/a putem kvalitetnog sadržaja dovodi publiku i na taj način zaradu (od ulaznica)

Nema potrebe za objašnjenjem, najlogičnije na prvu.

Slučaj 3 – Organizator zove predavače i paneliste bez da im to honorira, ali im nudi u zamjenu mogućnost promocije njihovoj ciljanoj publici do koje inače ne mogu doći

Primjerice, odvjetnici se ne smiju oglašavati, a organizator im servira 100 do 1000 potencijalnih klijenata na samom eventu ili/i u medijima. I oni pristaju. Postoji fer i izbalansirana razmjena.

Slučaj 4. Organizator zove poznatog, za neku temu etabliranog predavača koji će privući publiku

Dakle, organizator će zaraditi od ulaznica zbog toga i ne želi mu platiti jer mu nudi mogućnost promocije koja mu ne treba jer je, kako je prethodno rečeno, poznat i etabliran u toj temi.

Slučaj 5. Organizator organizira event volonterskog karaktera i zove i ostale da volontiraju svoje vrijeme, znanje i prisustvo i na taj način sudjeluju u promociji nečeg za više dobro zajednice.

Uglavnom se puno ljudi odazove, sukladno svojim mogućnostima.

Pa koji je onda smisao?

  • mora biti smislena ravnoteža davanja i primanja,
  • pogledajte širu sliku, koja je vaša pozicija na tržištu (jačina brenda, prepoznatljivost za tu publiku u tom mjestu u tom trenutku),
  • odlučite prema svojoj intuiciji. Tijelo zna što ima smisla, um obično napravi probleme,
  • i za kraj, poruka i jednoj i drugoj strani – cijenite tuđi rad i trud i nemojte imati dvostruke standarde – organizacija evenata je jako intenzivan i stresan posao, no ni predavači nisu svoje znanje našli na cesti. Godinama su ga stjecali,

Najvažnije je da je uvijek win-win suradnja. Jedino je takva dugoročno održiva.

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
75. business cafe

Održan jubilarni 75. Business Cafe – večer inspiracije pod motom „Od uspjeha do uspjeha“

svjetski dan štednje

Je li štednja odricanje ili sloboda?

Zvonimir viduka intervju za mojnovac.hr

Zvonimir Viduka: Ne postoji fakultet koji vas može naučiti kako zaobići prepreke s kojima se susrećete u životu poduzetnika

Pretraga

znn