Tko kome kad treba platiti za nastupanje u panelu i za držanje predavanja na konferencijama i eventima? Naizgled jednostavno pitanje.
Slučaj 1. Sponzor plaća organizatoru mogućnost nastupa na panelu ili držanja predavanja
Reakcija 1 – hvala organizatoru da okuplja moju ciljanu publiku i vodi brigu oko organizacije, ja samo dođem, ispričam svoje (podijelim korisno znanje) i dobijem nove leadove/klijente. Zato sam i platio promociju.
Reakcija 2 – ma što ja imam još i plaćati da nastupam. (To si može priuštiti renomirani brend, ali i oni uglavnom reagiraju kao 1. radi prisutnosti, vidljivosti brenda, ne nužno promptne konverzije leadova u klijente).
Reakcija 3 – ne razumijem, pa zar ne bi oni meni trebali platiti da ja držim predavanje, a ne ja njima? (ako niste poznati u nekom gradu ili nekoj publici, a ta publika vam je ciljana, dakle tu su klijenti vama servirani na pladnju. Itekako ima smisla platiti organizatoru tu mogućnost).

Foto: Unsplash
Slučaj 2 – Organizator plaća govorniku da održi predavanje ili sudjeluje 1:1 ili /u panelu jer mu on/a putem kvalitetnog sadržaja dovodi publiku i na taj način zaradu (od ulaznica)
Nema potrebe za objašnjenjem, najlogičnije na prvu.
Slučaj 3 – Organizator zove predavače i paneliste bez da im to honorira, ali im nudi u zamjenu mogućnost promocije njihovoj ciljanoj publici do koje inače ne mogu doći
Primjerice, odvjetnici se ne smiju oglašavati, a organizator im servira 100 do 1000 potencijalnih klijenata na samom eventu ili/i u medijima. I oni pristaju. Postoji fer i izbalansirana razmjena.
Slučaj 4. Organizator zove poznatog, za neku temu etabliranog predavača koji će privući publiku
Dakle, organizator će zaraditi od ulaznica zbog toga i ne želi mu platiti jer mu nudi mogućnost promocije koja mu ne treba jer je, kako je prethodno rečeno, poznat i etabliran u toj temi.
Slučaj 5. Organizator organizira event volonterskog karaktera i zove i ostale da volontiraju svoje vrijeme, znanje i prisustvo i na taj način sudjeluju u promociji nečeg za više dobro zajednice.
Uglavnom se puno ljudi odazove, sukladno svojim mogućnostima.
Pa koji je onda smisao?
- mora biti smislena ravnoteža davanja i primanja,
- pogledajte širu sliku, koja je vaša pozicija na tržištu (jačina brenda, prepoznatljivost za tu publiku u tom mjestu u tom trenutku),
- odlučite prema svojoj intuiciji. Tijelo zna što ima smisla, um obično napravi probleme,
- i za kraj, poruka i jednoj i drugoj strani – cijenite tuđi rad i trud i nemojte imati dvostruke standarde – organizacija evenata je jako intenzivan i stresan posao, no ni predavači nisu svoje znanje našli na cesti. Godinama su ga stjecali,
Najvažnije je da je uvijek win-win suradnja. Jedino je takva dugoročno održiva.
Foto: Unsplash