Zdrav odnos
s novcem

Pet ključnih savjeta za uspješno vođenje zajednice s ciljem bolje prodaje proizvoda ili usluge

kako kreirati zajednicu

Pet ključnih savjeta za uspješno vođenje zajednice s ciljem bolje prodaje proizvoda ili usluge

Svi mi koji nešto prodajemo, neovisno o tome je li u pitanju proizvod ili usluga, znamo da u današnje vrijeme nije dovoljno objaviti estetski lijepe fotografije na određenu društvenu mrežu i očekivati da će se proizvod ili usluga sami prodati. Marketinška i prodajna strategija zasebna je priča, no stvaranje zajednice svakako je mnogima važan dio te slagalice. Primjerice, ako se bavite poslovnim savjetovanjem, za vas je iznimno važno stvoriti krug potencijalnih klijenata oko sebe, a pokretanje Facebook (ili slične) grupe mogao bi biti dobar korak za širenje poslovanja.

Kada sam odlučila pokrenuti Ženski recenziRAJ Facebook grupu, nisam namjeravala od toga napraviti posao, a neupitno sam se u više trenutaka našla u situacijama koje nisam očekivala. Na temelju svojih pogrešaka mnogo sam naučila, stoga vam u nastavku donosim pet savjeta koji bi vam mogli pomoći ako planirate pokrenuti sličan oblik zajednice ili ako ga već imate, no možda ne funkcionira onako kako biste htjeli.

  1. Davanje, a tek onda primanje

Besplatni i korisni savjeti ono su što će privući osobe u vašu zajednicu. Potrudite se kreirati objave koje nisu isključivo prodajne i u kojima samo pozivate ljude da se priključe vašim programima ili da kupe vaše proizvode. Nitko ne želi čitati isključivo takve objave niti će imati dovoljno razloga da se priključi ili zadrži u vašoj zajednici ako nedostaju sadržaji koji mogu nekome pomoći bez financijskog ulaganja.

Primjer: ako se bavite poslovnim savjetovanjem, pokušajte kreirati objave poput popisa učestalih pogrešaka s kojima se vaši klijenti susreću, izdvojite najbolje savjete za pisanje životopisa/vođenja tima/delegiranja i slično. U cijeloj priči ne zaboravite biti kreativni.

  1. Povežite se i na osobnoj razini

Premda ne mogu ovo savjetovati baš za sve proizvode i usluge, mogu za većinu. Kupci žele vidjeti tko ste, znati nešto o vama, vašim životnim i poslovnim iskustvima, pogreškama, ali i koracima koji su vas doveli do uspjeha.

Primjer: napišite objavu u kojoj ćete opisati što vas je potaknulo da se počnete baviti onim čime se bavite, stavite svoju fotografiju, ogolite dušu onoliko koliko vam dopušta ono što prodajete.

  1. Pazite na algoritam

Često nije dovoljno imati samo zanimljive i korisne objave jer društvene mreže imaju svoj algoritam, stoga vodite računa o tome kada je vaša publika aktivna. Nekome će se pokazati da je najbolje pisati objave ujutro, a nekome navečer. Nekome će se pokazati da je važno pisati svaki dan, možda i više puta, a nekome rjeđe. Ne postoji čarobna formula – testirajte što je najbolje za vašu zajednicu.

Primjer: ako imate Facebook grupu, u analitici možete vidjeti demografske podatke o članovima te kada su inače najaktivniji na temelju čega možete kreirati plan objava. Važno je pridržavati ga se jer na taj način navikavate članove kada mogu očekivati novu objavu.

  1. Postavite jasna pravila

Svaka zajednica mora imati svoja pravila koja se moraju slijediti kako bi ona mogla funkcionirati. Postavite ih odmah na početku, a po potrebi ih prilagođavajte, no obavijestite sve članove o izmjenama pravila ako do toga dođe.

Primjer: nije dopušteno oglašavanje tuđih proizvoda ili usluga u vašoj zajednici.

  1. Izbjegavajte zasićenje i dosadu

Premda smo svi robovi navika, u današnje vrijeme naša pozornost svedena je na goli minimum, stoga ćete morati osluškivati potrebe svoje zajednice i mijenjati način na koji predstavljate svoj proizvod ili uslugu. Nešto što je ovaj mjesec svima zanimljivo, već sljedeći može postati dosadno.

Primjer: možda ste godinama uspješno prodavali neki program, a onda odjednom više nitko nije zainteresiran. To ne znači da program nije više dobar, ali trenutačno je potrebno ponuditi nešto novo ili sam program preoblikovati, približiti na neki drugačiji način koji već nije sto puta viđen.

Budući da je Ženski recenziRAJ medij, mi smo svojim članovima ponudili i svoje proizvode što je bio još jedan način zbližavanja sa zajednicom – stvorili smo i materijalnu povezanost sa svojim članicama. Prije dvije godine predstavili smo svoju kozmetičku liniju Skin Romance, a nedavno smo uveli još dva nova proizvoda – In a Heartbeat pjenušavi gel za čišćenje lica i Hydro Serenade hidratizirajući toner za lice koji su dostupni u BIPA poslovnicama.

Ako se i vi inače bavite nekom uslugom, možete također testirati opciju predstavljanja nekog fizičkog proizvoda koji bi mogao biti u skladu s interesima onih koji vas prate te se na taj način dodatno povezati s kupcima i zaokružiti priču.

Vođenje zajednice nije jednostavan posao kao što se naizgled čini, ali ako se odlučite posvetiti takvom projektu, zaista se dugoročno može isplatiti.

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
75. business cafe

Održan jubilarni 75. Business Cafe – večer inspiracije pod motom „Od uspjeha do uspjeha“

svjetski dan štednje

Je li štednja odricanje ili sloboda?

Zvonimir viduka intervju za mojnovac.hr

Zvonimir Viduka: Ne postoji fakultet koji vas može naučiti kako zaobići prepreke s kojima se susrećete u životu poduzetnika

Pretraga

znn