PDD Holdings, vlasnik popularne platforme Temu, izvještava o rastu prihoda od 86 %, ali unatoč tome, dionice padaju zbog razočaranja investitora i slabijih očekivanja.
Kineski tehnološki div – PDD Holdings, poznat po svojoj popularnoj globalnoj online trgovini Temu, nedavno je objavio impresivne financijske rezultate za drugo tromjesečje 2024. godine. Kompanija je izvijestila o prihodu od oko 12.21 milijardi eura, što predstavlja izvanredan rast od 86 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Osim toga, operativna dobit u istom tromjesečju iznosila je 4.1 milijarda eura, što je povećanje od 156 posto u odnosu na prošlu godinu.
Unatoč ovim impresivnim brojkama, reakcija investitora bila je daleko od entuzijazma. Dionice PDD Holdingsa zabilježile su pad od 14 posto, što se pripisuje razočaranju zbog prihoda koji su, iako izuzetno visoki, bili ispod očekivanja analitičara koji su predviđali prihod veći od 100 milijardi juana. Ovaj manjak u prihodima može se povezati s nekoliko ključnih čimbenika, uključujući slabiju osobnu potrošnju u Kini i povećanu konkurenciju na tržištu e-trgovine.
Naime, unatoč velikim popustima i niskim cijenama koje Pinduoduo, online platforma unutar Kine u vlasništvu PDD Holdingsa, nudi potrošačima, kineska potrošnja je osjetno usporila. Kineski potrošači su sve oprezniji zbog usporenog gospodarstva, dugotrajnih problema u sektoru nekretnina i visokih stopa nezaposlenosti. Ova nesigurnost značajno utječe na maloprodajni sektor i e-trgovinu, uzrokujući slabiju prodaju unutar zemlje.
Kompanija se također suočava s pojačanim pritiskom od strane velikih rivala u sektoru e-trgovine, koji poboljšavaju svoje prodajne ponude i privlače kupce koji traže bolje uvjete i ponude. U proteklom tromjesečju naša stopa rasta prihoda usporila je na kvartalnoj razini. Gledajući u budućnost, rast prihoda neizbježno će naići na prepreke zbog pojačane konkurencije i vanjskih izazova. Utjecaj će se odraziti i na profitabilnost kako nastavljamo odlučno ulagati, izjavila je Jun Liu, potpredsjednica odjela za financije PDD Holdingsa.
Ova situacija nije jedinstvena za PDD Holdings. Veliki kineski internetski trgovci poput Alibabe i JD.com također su se suočili s izazovima. Alibaba je početkom mjeseca objavio prihode koji su bili niži od očekivanih zbog slabije domaće internetske prodaje, dok je JD.com zabilježio skromni rast kvartalnih prihoda od samo 1.2 posto.
Za PDD Holdings i šire tržište e-trgovine u Kini, očigledno je da su pred njima brojni izazovi, a budućnost će pokazati kako će se kompanija prilagoditi ovim promjenama i nastaviti ostvarivati rast u složenom i konkurentnom okruženju.
Originalni tekst preuzet je s Fondovi.hr
Foto: Unsplash