U Čakovcu je prošlog tjedna održana sedma po redu poduzetnička konferencija Dobitna formula. Kao što je sugerirao direktor lokalnog partnera, Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM) Ivan Plačko u uvodnom pozdravu, ovakva je konferencija bila upravo onakva kakvu poduzetnici trebaju: kratka, učinkovita i konkretna. Nakon njega je, uz suorganizatora i izlagača Mihovila Katića, okupljene je pozdravio i međimurski župan, Matija Posavec, dodavši kako je konferencija “prilog sveukupnoj podršci poduzetnicima Međimurja”.
Konkretni savjeti iz menadžmenta i financija
Prvo izlaganje Aleksandra Zemunića iz Selectio Grupe fokusiralo se na razvoj ljudskih potencijala u malim i srednjim poduzećima. On je izdvojio tri područja na koja se trebaju fokusirati male organizacije te pojasnio obveze koje će donijeti nova EU Direktiva o transparentnosti plaća. Gerhard Šarić iz Waymarka dao je savjete o tome kako olakšati dobivanje bespovratnih sredstava i spriječiti najčešće greške u pripremi projekata. Uz to, dao je pregled aktualnih natječaja koji bi poduzetnicima mogli biti zanimljivi.
Niz konkretnih savjeta nastavila je direktorica Hrvatske udruge banaka, Tamara Perko, pojasnivši kome su namijenjena sredstva koja se moraju vratiti – krediti. Na primjerima je pokazala kako ostvariti dobar odnos s poslovnom bankom te navela alternative kreditnom zaduživanju. O boljem upravljanju zalihama i potraživanjima, između ostalog, govorio je konzultant Kristijan Kožić iz Analitičkih rješenja. Prikazao je prednosti korištenja poslovne inteligencije te predložio kako pronaći podatke koji će biti temelj za bolje odlučivanje.
Prvi dio konferencije zaokružio je direktor računovodstvenog ureda Brojevi, Bruno Cvitanović. Naglasio je kako mnogi poduzetnici ne koriste dovoljno znanja koja imaju računovođe te kako mogu početi bolje koristiti tu suradnju. Isto tako, savjetovao je kako se što bolje pripremiti za Fiskalizaciju 2.0 te istaknuo kako je potrebno početi što prije.
Kako postaviti cijene i zašto ne štedjeti na računovođi
Nakon kratke pauze, Predrag Novačić s portala Bon.hr predložio je načine kako izbjeći probleme s nepouzdanim kupcima. Pokazao je i kako pronaći dobre kupce te rješenja koja se mogu koristiti za automatizirano praćenje promjena kod kupaca, dobavljača i partnera.
Najavio je Mihovila Katića, direktora marketinške agencije Branche, koji je govorio o atipičnoj temi u marketingu: cijenama. Kako ne bi bili u opasnosti da budu prejeftini, predložio je poduzetnicima redovito ažuriranje cijena, korištenje alata poput indeksacije te izbjegavanje natjecanja u cijenama. Umjesto toga, sugerirao je fokusiranje na jedinstvenu ponudu vrijednosti.
Posljednje izlaganje pripalo je poznatom ekonomskom blogeru i konzultantu, Hrvoju Serdarušiću. On se osvrnuo na važnost razumijevanja financijskih izvještaja i poslovnog planiranja, u čemu vidi računovođe kao veliku pomoć. Istaknuo je kako nije dovoljno imati dobit, već i likvidnost. Prema njegovom iskustvu, brojni se poduzetnici libe uzeti kredit kad snažno rastu, iako im je tada dug najpotrebniji.
Zaključio je porukom: “Ne štedite na računovođi!”
Važnost ovakvih edukacija
Okupljeni poduzetnici iskoristili su neformalno okruženje za umrežavanje i postavljanje dodatnih pitanja izlagačima. Mnogi su istaknuli veliku vrijednost dobivanja konkretnih savjeta u ovako kratkom vremenu. Za edukaciju je nerijetko teško pronaći vrijeme, a ovakav format omogućio je da to učine jednostavno i besplatno.
Izlagači su, uz vodstvo lokalnog partnera, nakon konferencije posjetili i ostale sadržaje koji se nalaze unutar TICM-a te susjedni Razvojno-edukacijski centar Metalska jezgra. Naime, TICM je kao inkubator dom za više od pedeset lokalnih poduzetnika, zbog čega je i odabran kao idealan lokalni partner za organizaciju ove konferencije.