Zdrav odnos
s novcem

Održana konferencija Žene za poljoprivredu budućnosti: Biznis je na selu

Održana konferencija Žene za poljoprivredu budućnosti: Biznis je na selu

15. listopada 2024. u povodu Svjetskog dana seoskih žena održana je konferencija Žene za poljoprivredu budućnosti u suradnji s tvrtkom IPS konzalting, hrvatsko-belgijskom konzultantskom tvrtkom specijaliziranom za poljoprivredno i prehrambeno-prerađivački sektor.

Žene diljem svijeta imaju važnu ulogu u razvoju seoskih područja, poljoprivrednoj proizvodnji te gospodarskom opstanku, no još su uvijek je njihova uloga neprepoznata, a posao kojeg svakodnevno obavljaju, nažalost podcijenjen. Iz tog razloga odlučili smo raditi na podizanju svijesti o ključnom doprinosu žena u ruralnim područjima, njihovoj ulozi u očuvanju poljoprivrednih gospodarstva, ali i približiti probleme s kojima se susreću.

Konferenciju je otvorila Kristina Ercegović, serijska poduzetnica i osnivačica portala Mojnovac.hr koja je objasnila što je sve važno za naš odnos s novcem.

Zastupnica Hrvatskog Sabora, Marijana Petir, čestitala je ovaj dan svim ženama u poljoprivredi i naglasila kako su upravo žene na selu sačuvale najvažnije vrijednosti – kako se odnositi prema obitelji i ljudima. Postoji velika diskriminacija žena na selu jer ih sustav još uvijek nije prikazao na pravi način. Često ih se prikazuje i zamišlja kao domaćice, ali ne i kao žene koje zaista znaju voditi biznis. – započela je Marijana Petir.

Prema najnovijim podacima, tek 30 posto zemljišta u RH je u vlasništvu žena. Žene u poljoprivredi i dalje ostvaruju manje financijske pomoći jer novac uglavnom dobivaju veći poljoprivrednici koje velikim dijelom vode muškarci ili mladi poljoprivrednici. – zaključila je Marijana.

Marijana Petri na konferenciji žena za poljoprivredu

Foto: Marijana Petir

Ana-Marija Špicnagel, vlasnica tvrtke IPS konzalting spomenula je kako izazovi žena u poljoprivredi uključuju otežan pristup poljoprivrednom zemljištu, ekonomsku ovisnost žena te slabiju uključenost u donošenje poslovnih odluka, kao i nedovoljna financijska sredstva koja bi potaknula snažnije uključenje žena u poljoprivredu.

S druge strane, žene su, prema stilu vođenja, sklonije donošenju manje riskantnih odluka, stvaranju proizvoda s dodanom vrijednošću, kao i uzgoju visokoprofitabilnih kultura i diversifikaciji djelatnosti. EU fondovi nose sa sobom priliku za ulaganja u poljoprivredu, no bitno je za početak provjeriti preduvjete prijave na natječaje te osigurati dovoljno vremena za pripremu dokumentacije.

Kada govorimo o poljoprivredi budućnosti, ona se prvenstveno bazira na održivosti, implementaciji digitalnih rješenja, ali i daljnjoj edukaciji poljoprivrednika o dobrim praksama. Uzimajući u obzir da je 23.05.2007. bio dan kad je omjer gradskog i ruralnog stanovništva bio 50-50, evidentno je koliko je ključno ulagati u poljoprivredu.

Kada se govori o digitalizaciji, prosjek EU je 25 posto, dok se u nekim zemljama penje i na 40 posto, a sve to rezultira i s do 30 posto uvećanim prinosima i produktivnošću, kao i s čak do 20 posto smanjenim troškovima. U konačnici, neka iskustvo tradicije pomogne u implementaciji znanja budućnosti s ciljem razvoja održive i konkurentne poljoprivrede.

Jedan od primjera digitalizacije u segmentu poslovnog planiranja i prijave na EU natječaje predstavljaju i besplatni online alati koje je razvio IPS Konzalting, a koji pomažu poljoprivrednicima provjeriti ekonomsku veličinu svog gospodarstva – EVPG kalkulator, a potom i lakše odrediti i na koje natječaje bi se mogli prijaviti – EU kalkulator.

Foto: Ana-Marija Špicnagel

Željka Maras, vlasnica brenda Jedem doma objasnila je kako brendirati proizvode, istaknuti ih od konkurencije i dospjeti na police željenih trgovačkih lanaca uz napomenu kako je vođenje društvenih mreža, web stranice i targetiranje idealnog kupca ključno za uspjeh. Vlasnici OPG-a danas proizvode i prodaju razne proizvode kao što su maslinovo ulje, džemovi, namazi, kozmetika. No zanimljivo je pogledati i kako su se neki okrenuli atipičnim proizvodima gdje još uvijek konkurencija nije toliko velika – juhe u staklenkama ili limenci, pločice, tjestenine u drugačijim ambalažama i slično, dodala je Željka.

Imali smo prilike čuti i priče poduzetnika i vlasnika OPG-a iz prve ruke. S nama su bili Sanja Penić, umirovljena IT stručnjakinja i vlasnica OPG-a Rosa Petalis za uzgoj i preradu proizvoda od ruže, Matea Vuletić, vlasnica OPG-a Mandarinet za uzgoj i preradu ekoloških proizvoda od agruma, Ana Matulić, suvlasnica OPG-a Matulić za proizvodnju delikatesa i kozmetike na otoku Pašmanu, Josipa Barčić, vlasnica brenda Škatula za proizvodnju tradicionalnih korčulanskih slastica, Monika Kovač, suvlasnica brenda KuSshh na otoku Krku za proizvodnju kozmetike i alkoholnih pića od samoniklog bilja te Goran Vrabec, vlasnik poznatog i nagrađivanog brenda Volim ljuto.

Foto: Sanja Penić, Ana Matulić, Matea Vuletić, Kristina Ercegvoić, Josipa Barčić, Monika Kovač, Goran Vrabec

Po završetku konferencije gosti su imali prilike uživati u proizvodima malih OPG-ovaca, ali i zdravim delicijama Sana delikatesa, slasticama iz M&M Slastičarnice i sushiju brenda Fisherija.

WOW! Žene u poljoprivredi rasturaju. Koja sjajna i inspirativna ekipa poljoprivrednica i poljoprivrednika koji žive poljoprivredu kao poziv. Hvala svima na sudjelovanju te ogromnoj dozi inspiracije! – bio je samo jedan od komentara na održan event.

Za kraj valja napomenuti kako ovo nije konferencija kojom radimo razliku između muških i ženskih poljoprivrednika, već priznanje ženama u poljoprivredi – priznanje našim bakama i prabakama za sve što su radile kako bi ruralni krajevi opstali.

Foto: Mojnovac.hr

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Burnout nije statusni simbol: Kako ga prevenirati na prirodan način

Nova godina donosi i nove mogućnosti iz EU fondova za poduzetnike: Provjerite što možete iskoristiti!

Želiš poboljšati svoju konverzaciju na engleskom da napreduješ na poslu ili ostvariš nove poslovne suradnje?

Pretraga

znn