Od modnih pista Zagreba i londonskih ulica do sunčanog Balija – Valentina Balgavi prošla je put kojim bi se lako mogao napisati roman. Kao fotografkinja surađivala je s poznatim brendovima i magazinima, u Londonu snimala modne revije i vodila blog koji je ušao među top 10 u Ujedinjenom Kraljevstvu, a na Baliju pronašla novu strast – digitalni marketing.
Danas, kroz svoj obrt OM Media, spaja sve te svjetove: kreativnost, vizualnu priču, strategiju i autentičan pristup komunikaciji. U razgovoru otkriva što ju je sve oblikovalo na tom putu, zašto vjeruje da „ljudi vole ljude“ i kako izgleda kad posao i strast postanu jedno.
-
Za početak – kad se osvrneš na sve ove godine, od modne fotografije u Zagrebu pa do Balija i digitalnog marketinga, što bi rekla da te najviše obilježilo na tom putu?
Prvo što mi pada na pamet bez puno razmišljanja je Bali. Iz razloga što je bilo neko ostvarenje sna koje sam htjela dugi niz godina, i na kraju sam i uspjela. No, ako zagrebem malo ispod površine, rekla bih da su me obilježili ljudi.
Počevši od Hrvatske kada sam radila kao asistent jednom tada poznatom fotografu koji me je zapravo i uveo u cijeli taj svijet modne fotografije, do Londona gdje me svako poznanstvo guralo prema nekom cilju, pa do Balija koji je definitivno neusporediv s bilo čim do sad.
Ljudi su ti od kojih sam učila, s kojima sam griješila, doživjela nevjerojatna iskustva, dobivala ideje, gradila. Svako iskustvo i mjesto gdje sam živjela obilježilo me na neki poseban način, na čemu sam neizmjerno zahvalna.

-
Tvoj put je bio sve samo ne linearan – moda, bloganje, fotografija, nutricionizam, marketing… Jesi li oduvijek znala da ćeš biti poduzetnica ili te to „samo“ našlo?
Da, stvarno mogu reći da sam svašta imala priliku probati. Kao mala nisam imala pojma što je riječ poduzetnik, ali sam definitivno oduvijek znala da želim imati slobodu i raditi za sebe. Dolazim iz obitelji gdje je otac bio poduzetnik, dok je majka zaposlena. Tu sam imala prilike iz prve ruke vidjeti oba svijeta. Kao mala se samo sjećam da sam uvijek govorila da ”ne želim raditi u papirima.”
Tako sam već od malih nogu izrađivala nakit od FIMO mase i prodavala ga ispred kuće, uporno sam trčala po školi s tada popularnim Oriflame katalogom i nudila kozmetiku, prala stakla svake godine na benzinskoj i tako skupljala novac za nešto što sam tada htjela.
Kako tada, tako sam i kao odrasla isprobavala razne poslove, tražila se i sakupljala iskustva. To me izgradilo kao osobu i ne bih mijenjala apsolutno ništa. Naravno, koliko god izazovno nekada bilo raditi za sebe, i dalje biram rad od 0-24 umjesto “standardnih” 8-4.
-
Kad si živjela u Londonu i kasnije na Baliju, što si iz tih sredina ponijela sa sobom i danas koristiš u poslu u Hrvatskoj?
Networking, networking i networking. Ne mogu objasniti koliko je bitno upoznavati i spajati se s novim ljudima, i u poslovnom i u privatnom aspektu. Uvijek ‘netko zna nekoga.’ Kada sam se bavila fotografijom u Hrvatskoj, a i Londonu, većinu klijenata sam dobivala preko preporuka ili nekih networking evenata.
O Baliju da ni ne pričam. Bali je jedan veliki networking otok. Prvi event na koji sam otišla mi je donio ljude koji su mi otvorili nevjerojatna vrata u poslovnom smislu i s kojima sam se posebno zbližila.
Moram spomenuti i vaš Business Cafe na koji sam imala prilike otići i već na prvom eventu sam stvorila konekcije koje su se kasnije pretvorile u klijente. Tako da je moj savjet da gdje god da jeste, idite na evente, ‘bacite’ se među ljude, nikad ne znate s kime ćete se spojiti i koja vrata će vam se otvoriti.
-
Vratila si se doma s puno znanja i iskustva – što ti je bio najveći šok ili neko iznenađenje kad si pokretala obrt OM Media u Hrvatskoj?
Najviše me je iznenadila birokracija u Hrvatskoj. Koliko sve to još ima mjesta za napredak i koliko je sve to sporije ovdje. Iako čujem da se puno toga digitaliziralo u zadnjih par godina pa kad bolje razmislim, možda sam zapravo u pravo vrijeme otvorila obrt ovdje (smijeh).
-
Danas se svi bore za pažnju na internetu – što bi rekla, je li važniji dobar vizual, pravi ton komunikacije ili pametna strategija?
Od ove tri opcije bih navela da je strategija ključna. I dobar vizual i pravi ton mogu privući klijente, no ukoliko objavljuješ bez nekog plana i razloga, trebat će puno duže da se dođe do cilja.
A ako ovo stavimo sa strane, rekla bih da je još bitnija vjera u sebe i svoj brend. Da si autentičan i da gradiš povjerenje svoje publike i budućih klijenata.
Jer na kraju krajeva, ljudi se povezuju s iskustvima, s ljudima, žele da ih se razumije i da im tvoja usluga ili proizvod pomognu. Tu više nije bitan ni vizual, ni trendovi, ni ton komunikacije.
-
Radiš s poduzetnicima i brendovima – što primijetiš kao najčešću grešku koju rade u online nastupu?
Rekla bih da svi love neke viralne videe, velike brojke, a ne razumiju da to nije ono što nosi prodaju. Ljudi pogledaju video, nasmiju se i skrolaju dalje. Bitno je graditi povjerenje s ljudima, biti konstantan. Da ti ljudi počnu vjerovati i vide te kao profesionalca u tome što radiš. Uvijek kažem da ako imaš kvalitetnu uslugu ili proizvod i time pomogneš samo jednoj osobi, pomogao si još mnogo. Jer sam sigurna da će od te jedne doći njih puno više.
Još bi htjela napomenuti da bi svakom preporučila da stane ispred kamere. Često puta čujem “samo nemoj da se ja moram snimati.” Sada ne mislim na to da treba imati monologe, ali ljudi se povezuju s ljudima. I to ni najkvalitetniji vizual ne može nadmašiti.
Razumijem da nije lako biti na otvorenom ‘bojištu’ gdje svatko može iskomentirati tvoj rad i tebe, no ako imaš svoj brend, smatram da bi trebao stati iza njega i pokazati publici zašto baš ti i tvoja usluga.
-
Ako te mali poduzetnik pita: „Nemam puno budžeta, gdje da krenem s marketingom?“ – što bi mu savjetovala?
Ovisno o tome o čemu se radi, koliko je budžet zapravo mali i želi li poduzetnik brze rezultate ili “ima vremena”.
Postoji više opcija no izdvojit ću samo par…
Iako se većina ljudi ježi na spomen riječi Influencer, influencer marketing se pokazao vrlo jakim kada je riječ o brand awarenessu. Opet ću napomenuti, ljudi vole ljude. Podijelite nekoliko svojih proizvoda ili uslugu mikroinfluencerima u vašoj niši te napravite kolaboraciju s njima.
Druge opcije su pojavljivanje na networking eventima gdje možeš upoznati druge ljude i reći im o svom brendu, zatim plaćeni oglasi (ne boostanje objava, nego prave kampanje). I treće, ako nemaju vremena za ništa od toga, onda mogu investirati u nekoga tko će se pobrinuti da je sve to u okviru tog budžeta kojeg imaju.
-
Koliko OM Media danas znači tebi osobno – je li to posao, poziv ili nešto treće?
OM Media je ono nešto treće. Nešto što sam počela graditi skroz od nule u novoj zemlji, nešto što spaja moju kreativu, ljubav prema fotografiji, znanje koje sam stekla kroz razna iskustva i želja da pomognem nekome graditi svoje snove dok ja gradim svoje.
Vjerujem da će se s vremenom širiti i narasti u nešto puno veće.
-
I za kraj – kad se maknemo od marketinga, kako izgleda tvoj idealan dan kad ne radiš?
Moj idealan dan započinje meditacijom, vremenom s dečkom i našim macama. Zatim se selim na teniski teren na par sati, zatim negdje u prirodu ili uz more, pa dobra hrana i neka avantura. Definitivno završavam dan s povratkom na teniski teren (smijeh).
