Zdrav odnos
s novcem

Može li se uspjeti izvan metropole? Hrvatski poduzetnici dokazuju da može

Može li se uspjeti izvan metropole? Hrvatski poduzetnici dokazuju da može

Na dodjeli nagrada EY Poduzetnik godine prije nekoliko dana, čula sam jednog od finalista kako kaže; razmišljajte odmah da vam je cijeli svijet tržište. Svejedno vam je, isto vam je napor, ali su vam ovako veće šanse za uspjeh.

Je li u pravu? Mora li biznis biti u glavnom gradu da bi bio uspješan?

Može li se živjeti u Hrvatskoj, a poslovati s cijelim svijetom?

Svi vole priče o uspjehu koje počinju u garaži, ali kod nas često počinju – u malom gradu. U mjestu gdje “svi sve znaju”, gdje se promjena gleda sa sumnjom, a ambicija se lako proglasi pretencioznošću. I baš zato, uspjeh iz male sredine ima posebnu težinu.

Uspjeti ne znači otići, nego razmišljati drukčije. Gledati šire, učiti brže i ne pristajati na ograničenja koja ti drugi crtaju. U maloj sredini imaš prednost: vidiš kako sustav stvarno funkcionira, poznaješ ljude, razumiješ ritam života i znaš gdje je praznina koju možeš popuniti.

Prava razlika nije u resursima, nego u mindsetu. Oni koji uspiju iz manjih sredina ne čekaju idealne uvjete – oni ih stvaraju. Umjesto da kukaju nad onim što nemaju, pitaju se: “Što mogu napraviti s onim što imam?” – to je mentalitet poduzetnika, istraživača i optimista.

Ne moraš biti u metropoli da bi imao velike ideje. Dovoljno je da vjeruješ da možeš iz male priče stvoriti veliku. A kad jednom to napraviš, postaneš dokaz da veličina nije u mjestu iz kojeg dolaziš, nego u onome kako razmišljaš.

Pitali smo i nekoliko poduzetnica iz manjih sredina koja je tajna njihovog uspjeha. Evo što su rekle…

Uspjeh iz male sredine često dolazi sporije. Ne zato što imamo manje potencijala, nego zato što nemamo mrežu poznanstava koja drugima olakšava početak. Nemamo prijateljicu u velikoj korporaciji, mamu iz vrtića koja radi u agenciji, ni poznanicu iz zbora koja vodi marketing u inozemnoj tvrtki.

No ono što imamo, to je strast za stvaranjem, upornost koja ne odustaje, i unutarnju snagu da dokažemo sebi da granice postoje samo u glavi. Taj poriv da ideš naprijed, unatoč svemu, često postane tvoja najveća prednost.

Moja priča započela je na radionici o networkingu u organizaciji Kristine Ercegović: „Pronađi svoje pleme“, jer svaki uspjeh ima svoj prvi korak, a ja sam morala stvoriti svoj korak. Od tada sam, zajedno sa svojim timom, gradila uspjeh prema našim korporativnim vrijednostima: radom, poštenjem, povjerenjem i poštovanjem. Poštovanjem prema ljudima, rokovima, kupcima i partnerima.

Nije jednostavno, ali nije ni nemoguće. Uspjeti iz male sredine znači rasti u tišini korak po korak, ali s velikom snagom. Znači vjerovati u sebe i u ono što stvaraš, čak i onda kad nitko drugi još ne vidi rezultat.

Jer veličina nije u mjestu iz kojeg dolaziš, nego u načinu na koji razmišljaš i djeluješ. Iz male sredine ne odlaziš, iz nje rasteš.

Valerija Blašković, OG Grafika


Pratim EY jer sam i sama bila nominirana 2014. za tu nagradu i drago mi je za gospodina Viduku da je osvojio tu nagradu jer je izvrstan inovator i poduzetnik.

Što se tiče uspjeha i u maloj sredini ja sam imala sreću što su moji roditelji probili led. Ove godine Gec d.o.o. obilježava već 55 godina privatnog poduzetništva. Nakon školovanja u Rijeci vratila sam se doma u tvrtku koja je već odlično poslovala te sam odmah počela i s radom tako da sada imam već 35 godina radnog staža.

Meni je taj obiteljski poduzetnički duh bio nešto pod normalno. Kao i svugdje u maloj sredini, svi znaju sve pa ih treba ponekad i pitati „kako nam ide”? Najveći problem je što svi vide uspjeh, auto, kuću, bilancu, a malo tko pogleda ispod površine gdje je velika santa – rada, discipline, truda, odricanja.

Kada smo odlazili u Zagreb s našim malim dostavnom vozilom gledajući kamione velikih tvrtki kako dostavljaju robu, želja nam je bila da i mi jednom možemo svoje proizvode dostavljati kupcima u tako velikim količinama, što sada i radimo i sretni smo sa svakim otpremljenim šleperom robe jer nam to omogućuje opstanak i nas kao obitelji, djelatnika šire zajednice.

Izgradnja autoceste Rijeka-Delnice-Zagreb približila nas je prije jako udaljenim gradovima, sada u Zagreb stižemo za manje od dva sata u Rijeku za sat vremena, nema nikakvih gužvi na cestama prilikom odlaska i dolaska na posao, uglavnom gubimo puno manje vremena nego u gradovima.

Na posao idemo pješke, vrtić i škola su nam preko puta, pogled iz kancelarije na šumu koja nas okružuje, neprocjenjivo je. Pojavom interneta i svih dostupnih aplikacija otvorila se mogućnost suradnje sa cijelim svijetom tako da i ta udaljenost više nije takav problem ako postoji želja za uspjehom i zdrava ambicija.

Nedostatak života u malim sredinama je malo mogućnosti za odlazak primjerice na kavu, restoran, kino i sl., ali to sve lako zamjeni šetnja, lijepa priroda, odlazak u branje gljiva, mir i tišina. Tako je nastala i naša nova priča s Rupicapra Holiday house koja to sve nudi.

Irena Andlar, GEC d.o.o.


Izlazak iz okvira je uvijek izazov, posebno u manjoj sredini, jer u početku izostane podrška. Najteže je dobiti odobravanje i povjerenje od sredine u kojoj ste odrasli. Ali nakon što ostanete uporni i postanete uspješni u svom poslu, dobijete podršku koja traje zauvijek.

Uspjeti u bilo kojoj sredini za mene znači vjerovati u svoje vrijednosti i moći ih implementirati u svoj posao.

Ana Matulić, OPG Matulić

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
75. business cafe

Održan jubilarni 75. Business Cafe – večer inspiracije pod motom „Od uspjeha do uspjeha“

svjetski dan štednje

Je li štednja odricanje ili sloboda?

Zvonimir viduka intervju za mojnovac.hr

Zvonimir Viduka: Ne postoji fakultet koji vas može naučiti kako zaobići prepreke s kojima se susrećete u životu poduzetnika

Pretraga

znn