Zdrav odnos
s novcem

Mladi o novcu doznaju na društvenim mrežama, a najviše se boje dugova

Mladi o novcu doznaju na društvenim mrežama, a najviše se boje dugova

Mladi danas najčešće informacije o novcu i financijama pronalaze na društvenim mrežama, no istovremeno ih najviše brine mogućnost upadanja u dugove. Pokazalo je to istraživanje provedeno među pripadnicima generacije Z, a rezultati su predstavljeni na konferenciji Money Tik Talk u Zagrebu.

Ispitivanje među 124 mlade osobe otkrilo je da čak 67% njih smatra kako nemaju dovoljno znanja o financijama, dok se 78% oslanja na društvene mreže kao primarni izvor informacija. Većina ispitanika, njih više od 80%, želi bolje razumjeti financijske teme, a 56% smatra da bi financijska pismenost trebala biti sastavni dio školskog kurikuluma.

Impulzivna kupovina također je čest problem – čak 71% mladih priznaje da im se događa da novac troše bez previše razmišljanja. Istovremeno, tek 18% ih koristi digitalne alate za praćenje svojih financija.

Filip Božović, predsjednik Učeničkog vijeća X. gimnazije i jedan od sudionika istraživanja, ističe da mladi najviše strahuju od neznanja vezanog uz kreditnu sposobnost i zaduživanje. Iako bi željeli štedjeti i planirati svoju financijsku budućnost, često ih zbunjuju složeni pojmovi iz svijeta bankarstva i ekonomije.

Na konferenciji je sudjelovao i ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Damir Habijan, koji je primijetio kako je generacija Z odgovornija prema novcu nego prethodne generacije. Također je naglasio važnost digitalizacije javnih usluga i najavio da bi do 2030. većina administrativnih procesa trebala biti dostupna online.

O budućnosti tržišta kapitala govorio je Mario Radaković iz KONČARA, istaknuvši da ulaganje u burzu donosi dugoročnu stabilnost i transparentnost te da su investicije u zelenu tranziciju postale neizbježne. Mladi bi, smatra, trebali što ranije početi razmišljati o štednji i diverzifikaciji svojih ulaganja.

Guverner Hrvatske narodne banke Boris Vujčić osvrnuo se na smanjenje upotrebe gotovine među mladima i porast digitalnih oblika plaćanja. Također je istaknuo da Europska središnja banka radi na razvoju digitalnog eura, koji će dodatno modernizirati financijske transakcije.

Jedan od najvećih investicijskih projekata predstavila je Suzana Audić Vuletić iz Renaissance Capitala, najavivši ulaganje od 600 milijuna eura u Premium Chicken Company, koje će otvoriti 3500 novih radnih mjesta.

Zaključno, rezultati istraživanja i rasprave na konferenciji jasno pokazuju da su mladi zainteresirani za financije, ali im nedostaje adekvatna edukacija. Stručnjaci se slažu da bi rješenje moglo biti uvođenje financijske pismenosti u obrazovni sustav te povećana dostupnost pouzdanih izvora informacija.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Money Tik Talk

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Solaris Pons u sklopu Minibond incijative izdao mini obveznice u iznosu od 7 milijuna eura

S&P 500 zabilježio rast predvođen tehnološkim dionicama, ali je doživio četvrti tjedan pada zbog sve većih zabrinutosti oko trgovinskog rata

‘Što se nisam bogato udala?’ – A onda se sjetim zašto to nije za mene

Pretraga

znn