Zdrav odnos
s novcem

Martina Ivoš: Kupnja kvalitetne torbice je više od modnog izbora – to je strateška investicija, ali samo ako se ulaže mudro

Martina Ivoš: Kupnja kvalitetne torbice je više od modnog izbora – to je strateška investicija, ali samo ako se ulaže mudro

Miart je održivi i karizmatični brend ručno rađenih torbi iza kojeg stoji kreativna dizajnerica, temperamentne osobnosti i dječje zaigranosti, Martina Ivoš. Martina je oduvijek bila velika ljubiteljica torbi, a danas se iza njenog brenda kriju torbe jednostavnog, modernog i bezvremenskog dizajna, i to domaće proizvodnje od prave kože.

Foto: Miart

  • Kako je krenuo tvoj poduzetnički put, čime se sve sada baviš?

Moj poduzetnički put krenuo je iz ljubavi prema modi i želje da stvorim nešto autentično i dugotrajno. Prvi koraci su bili skromni – radila sam pomalo i fokusirala se na kvalitetu umjesto kvantitetu. Danas dizajniranjem i izrađujem u prvom redu torbe, a cijelu priču sam upotpunila modnim dodacima koji se savršeno slažu uz torbe a to su remeni i nakit. Fokus je oduvijek na održivoj modi i bezvremenskom dizajnu.

  • Napravila si pauzu, pa nastavila. Je li to bio dobar potez?

Pauza u pojedinim fazama razvoja su dobrodošle jer sagledaš širu sliku, oslobodiš se stresa i stekneš novu perspektivu. Nisam imala velikih pauza u radu, ali doba korone i malo dijete su me silom prilike malo odmakle od fokusa, ali nikad previše jer je to nemoguće kad u tebi ćući kreativni karakter. Svakako sam imala jasniji plan, bolji fokus i više motivacije. Ponekad je najpametnija odluka stati na trenutak, preispitati smjer i osvježiti energiju.

  • Koliko je modni posao u Hrvatskoj specifičan?

Hrvatsko tržište je specifično jer je relativno malo, a konkurencija jaka. Kupovna moć igra veliku ulogu, ljudi sve više cijene kvalitetu i unikatne proizvode, ali često traže kompromis u cijeni. Važno je znati balansirati između želja tržišta i vlastite vizije.

Foto: Miart

 

  • Je li kupnja dobre torbice dugoročno dobra investicija? Raste li im cijena kroz vrijeme?

Apsolutno. Ikonični brendovi poput Hermèsa, Chanela ili Louis Vuittona često povećavaju vrijednost svojih torbi kroz godine, pogotovo ako su rijetki modeli u pitanju. Kupnja kvalitetne torbice je više od modnog izbora – to je strateška investicija, ali samo ako se ulaže mudro.

Samo ako razmislimo koliko novca ćemo dati na torbe osrednje i loše kvalitete i koliko ćemo pri tome naštetiti okolišu bacanjem istih i kupovinom novih, onda kupnja jedne kvalitetne torbe koju zaista možeš nositi godinama ne predstavlja neku skupu investiciju već mudar odabir!

  • Kakav je tvoj odnos s novcem?

S godinama sam naučila da novac nije samo sredstvo, već alat za ostvarivanje ciljeva. Danas pokušavam održavati balans – dovoljno štedim, ali isto tako ulažem u projekte, u budućnost i razvoj firme jer bez toga nema pomaka. Naučila sam cijeniti svaki euro, ali i riskirati kad je to opravdano.

Foto: Miart

  • Koje si pogreške napravila s novcem, a koje u biznisu?

S novcem sam ponekad bila impulzivna, investirala u stvari koje nisu imale dugoročnu vrijednost. U biznisu, najveća pogreška bila je ne prepoznati na vrijeme kada projekt treba prilagoditi tržištu. Također, prekasno sam naučila delegirati – to je ključno za rast.

  • Što bi poručila našim čitateljima, ali i mlađoj verziji sebe?

Čitateljima bih poručila da nikad ne odustaju od svojih snova, ali da budu realni i strpljivi. Uspjeh je maraton, a ne sprint. Mlađoj verziji sebe rekla bih: “Nemoj se bojati neuspjeha, to su najvažnije lekcije.” I, naravno, vjeruj u svoje ideje – tvoj glas vrijedi!

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Otvorene prijave za edukaciju “Marketing malih proizvođača”

Poduzetnica Janja Pavetić zaslužna je za novo izdanje Ideje doma – vodeće regionalne platforme za ljubitelje dizajna interijera

Održan 71. Business cafe u Zagrebu: Otkrili smo gdje je novac i kako do njega

Pretraga

znn