Lana Matić je glavna Product Managerica i Product Ownerica za online digitalno kreditiranje u Raiffeisen banci. U intervjuu ususret 7. konferenciji o novcu u Zagrebu, ispričala je više o mogućnosti online kreditiranja malih i srednjih poduzetnika, zahtjevima klijenata danas u odnosu na prije desetak godina te digitalizaciji bankarstva koja ipak ne bi trebala potpuno isključiti ljudski kontakt. A rekla nam je i zašto se veseli sudjelovanju na ovogodišnjoj konferenciji, na koju nam stiže po prvi put!
Foto: Lana Matić
-
Otkad RBA ima mogućnost online kreditiranja malih i srednjih poduzetnika? Radi li se o 100 posto digitalnoj funkcionalnosti ili je nešto ipak potrebno obaviti „oči u oči“ s djelatnicima u banci?
Gotovo dvije godine RBA nudi mogućnosti online kreditiranja malim i srednjim poduzetnicima i to u potpunosti digitalno iz udobnosti svog ureda ili doma. Cijeli postupak je potpuno digitaliziran i nije potreban dolazak u poslovnicu ili asistencija bankara. Odluka o odobrenju dostupna je u nekoliko minuta odnosno samo nekoliko pažljivo strukturiranih ekrana i par klikova, naše klijente dijeli od pristupa odobrenim sredstvima kredita. Da, to zaista postoji!
-
Prešli ste brojku od 1000 otvorenih online kredita za SME segment u vašoj banci. Koje su povratne informacije klijenata, jesu li zadovoljni? Gdje vide prilike za poboljšanje funkcionalnosti?
Naši klijenti su nam neizmjerno važni te je upravo na temelju njihovih potreba i prikupljenih informacija ovaj proizvod kreiran. Sve što radimo u potpunosti je usmjereno praćenju zahtjeva naših klijenata pa proizvod kontinuirano nadograđujemo značajkama koje doprinose njihovom zadovoljstvu. Uvijek ima prostora za napredak i veselimo se rasti u svojim mogućnostima.
-
Koliko je online kreditiranje sigurno i pouzdano? Na koji način su se dosadašnji korisnici uvjerili u to?
Online kreditiranje je u potpunosti sigurno za naše klijente. Zadovoljeni su najviši sigurnosni i regulatorni kriteriji koji su u tom području prilično strogi. Isto tako, potrebno je u svakoj raspoloživoj prilici istaknuti važnost opreznosti i osviještenosti klijenata o vlastitoj sigurnosti, njihovim uređajima i opasnostima od prijevara.
-
Što je malim i srednjim poduzetnicima danas najvažnije kad je u pitanju bankarski sektor? Što očekuju od banke? I koliko se današnji zahtjevi razlikuju od onih prije 10 ili 15 godina?
Pojam bankarstva kako ga percipiraju klijenti danas u odnosu na prije desetak i više godina je sasvim promijenjen. Rekla bih u pozitivnom smislu. Bankarstvo je dostupnije klijentima putem digitalnih kanala, a odlazak u poslovnicu više nije potreban u većini slučajeva.
Sasvim je drugačije iskustvo kad je nešto dostupno u vrijeme koje odgovara klijentu, a ne ravnanje po radnom vremenu. Time se značajno utjecalo na zadovoljstvo klijenata. Banka je postala partner u poslovanju, izvor ne samo potrebnih sredstava nego i ostalih korisnih informacija klijentima, dok klijenti svojim inputima aktivno sudjeluju u stvaranju novih procesa.
-
Kakve još usluge nudite malim poduzetnicima, osim kreditiranja? Koje su dodatne mogućnosti razvoja poslovanja?
Osim online kreditiranja, RBA omogućuje i online otvaranje poslovnih računa. Dodatno, klijentima nakon otvaranja računa nudimo RaiConnect aplikaciju s kojom je moguće komunicirati s poslovnim bankarom bez dolaska u poslovnicu.
Klijenti biraju između Internet platforme i mobilne aplikacije ili ih kombiniraju kako im najbolje odgovara. Kroz RaiConnect je omogućen i siguran način razmjene informacija i poslovnih dokumenata, koje svima uvelike štedi dragocjeno vrijeme. No kao što sam napomenula, u planu imamo pregršt novih razvoja kojima se nadamo iznova oduševiti naše klijente.
-
Zašto se veselite sudjelovanju na 7. konferenciji o novcu u listopadu?
Svaka prilika za razmjenom znanja i iskustava je razlog za veselje. U današnje doba digitalizacije koja nije samo neka bliža ili dalja budućnost nego stvarna sadašnjost, ne smijemo zaboraviti na važnost ljudske interakcije. Iza svega digitalnog na kraju krajeva stoje ljudi koji su sve to razvili.
Komunikacija na osobnoj „face to face“ razini nikako ne smije biti supstituirana digitalnim kanalima. Osjećaje je ipak prilično izazovno digitalizirati, složit će se većina. Vjerujem da će sudjelovanje na Konferenciji stvoriti nova poznanstva, dati dodatna saznanja i općenito pozitivno utjecati na zadovoljstvo svih sudionika.