Svi smo barem jednom kupili proizvod samo zato što je bio na akciji. I koliko puta ste nakon toga shvatili da vam taj proizvod zapravo i ne treba? A koliko ste puta trebali nešto jednokratno i iskoristili popust za prvu kupnju, iako ste znali da druge neće biti?
Popusti su odličan način da dobijete prve kupce. I mailove da ih možete naknadno kontaktirati. Ali nerijetko privlače pogrešne kupce. Oni dođu, iskoriste priliku i nestanu. I traže nove prilike za popuste.
Vidjela sam to puno puta. U turizmu hoteli i apartmani često nude 20 posto popusta za rane rezervacije. Gosti dođu jednom i nikad više. A onda se vlasnici čude što moraju svake godine sve ispočetka loviti nove goste.
Ili netko treba očistiti kamenac sa zubiju. Otići će na groupon stranice s popustim i tamo uzeti uslugu od nekog tko to nudi. Slično je i sa kozmetičkim salonima. I s webshopovima kod kojih niste uspjeli stvoriti lojalnost.
Umjesto popusta, testirajte davanje poklona. Ima jedan webshop s hranom za kućne ljubimce kod kojih skupljate bodove u zamjenu za male poklone. Ponekad dobijete i gratis poklon uz narudžbu. Takvo iznenađenje mi se posebno sviđa. Volim taj brend. I volim se vraćati u njihov webshop.
Zašto? Zato što vrijednost ne mora biti novac.
Naravno da je cijena bitna. Neću negdje kupovati radi poklona ako je cijena puno viša nego kod drugih. Ali ako je cijena ista… pokušajte s poklonom, ne popustima.
Popust se zaboravi. Ili se na njega naviknete pa svaki put očekujete nižu cijenu. Poklon ostaje. I ne utječe na cijenu.
Evo vam nekoliko ideja koje vrijede i za proizvode i za usluge
- Prodajete klupu za vježbanje? Uključite poster s vježbama koje se mogu raditi na njoj.
- Ako ste zubar, mali brendirani konac za zube bit će super koristan.
- Ako ste frizer, umjesto popusta na šišanje poklonite mini bočicu ulja za kosu.
- Ako ste konzultant, umjesto snižene cijene usluge, ponudite kratki personalizirani plan ili tablicu za praćenje rezultata.
Ljudi ne kupuju (samo) jer ste snizili cijenu
Kupci ostaju jer vjeruju da vaš proizvod ili usluga rješava njihov problem. Ili ste stvorili lojalnost kroz niz nagrađivanja. Kao što radi DM kad vam daje poklon za rođenje djeteta ili poklončić za djetetov prvi ispali zub, među kojima je čaša i mali pješčani sat koje dijete odmah postavi u kupaonicu. To stvara emotivnu povezanost s brendom. Doslovce ga gledate svako jutro i večer.
Poklonite svojim kupcima nešto što će ih povezati s vama. Možda vama izgleda bedasto, ali vjerujete da sitni znakovi pažnje itekako imaju smisla. Pušaču u kafiću često više vrijedi da mu poklonite upaljač, nego da mu date besplatnu kavu.
Formula je jednostavna:
- Prestanite davati popuste svima i stalno. Testirajte prodaju s popustima i poklonima.
- Počnite nuditi poklone koji ostaju s kupcem i stalno ga podsjećaju na vas.