Ne brinite ako ste „dosadni“ s objavama. Da biste postali brend trebate ogromnu količinu sadržaja – i hejtere.
Više od deset godina se bavim content marketingom u praksi, digla sam svoj biznis upravo preko sadržaja online. Sada se trudim i drugima prenijeti svoja znanja i taktike kroz edukativne radionice.
Neki dolaze na edukaciju jer žele pisati blogove koji će im donositi organski neplaćeni promet s Googlea, drugi pak žele postati Instagram influenceri, treći pak žele više prodavati online preko bilo kojeg kanala…
Jedno od najčešćih pitanja koje dobijem od svih tih različitih klijenata i polaznika jest „Koliko često trebam(o) objavljivati sadržaj?“
Jednostavnog odgovora koji vrijedi za sve nema. Ali postoje smjernice.
Za početak je bitna količina. Da, apsolutno je bitna i kvaliteta objava, od originalnosti do funkcionalnosti, ali količina sadržaja koju objavljujete uglavnom ima veze s tim koliko ćete brzo uspjeti u online svijetu. Naprosto vas prvo moraju zamijetiti.
U današnjem svijetu hiperprodukcije pažnja je izuzetno važna valuta za sve one koji pokušavaju ostvariti vidljivost kod publike. Trebamo tu pažnju da nas ljudi primijete, da vide što znamo raditi, da prodamo, da živimo od toga.
Zato je stalno pokušavanje da dobijete pažnju nužno. Nekima ćete biti dosadni. I što sad? Da stanete jer ste nekom dosadni? Kakav je to uopće razlog? Nećete svima biti zanimljivi. Niste svima bili zanimljivi ni u školi, nećete ni na poslu. Pomirite se s tim. Kao i s tim da ćete naletjeti na hejtere. No o njima nešto kasnije.
Kako krenuti?
Svi bi danas htjeli zaraditi novac online. Ali teško je krenuti od nule. Stoga ćete u startu dobivati vrlo malo reakcija publike. I zbog toga će većina i brzo odustati. Jer trud je mnogima stran. Žele brze rezultate, ajmo lova na račun nakon 20 objava. Ne ide to tako, uglavnom ne, osim ako vas netko ne pogura.
Stvarajte toliko puno da vas naprosto ljudi ne mogu ne primijetiti. To može značiti i 300 objava godišnje. Gotovo svaki dan. Ili Čak 600 objava, ali na 2 kanala. To je tzv. full-time još.
Morate naprosto stvoriti toliku količinu sadržaja i biti sveprisutni da vas je teško ne ugledati. Kao npr. što ne možete ne primijetiti hrpetinu odjeće kad se naslaže na stolcu ili kauču.
Budite „dosadni“. Objavljujte puno i posvuda gdje se nalaze ljudi koji bi vam mogli postati korisnici, kupci, klijenti, koga god želite privući. Naravno, ne gnjavite ljude, ali redovito budite prisutni u njihovom feedu. Uključite se u rasprave ispod njihovih objava, povežite se na taj način i uskoro ćete im se pojavljivati češće nego da niste aktivni.
Ne brinite za to što ste dosadni. Vjerojatno niste.
Bitno je imati na umu:
- Sve vaše objave vidjeli ste samo vi.
- Većinu vaših objava vidjelo je tek vjernih “12 apostola” i nevjernih “12 hejtera”.
- Svi ostali vjerojatno nisu vidjeli ni petinu onog što ste stvorili.
Zašto je to tako:
- Jer ljudi imaju pametnijeg posla od toga da vas prate non stop.
- Jer ljudi nemaju vremena da vas prate non stop.
- Jer niste zanimljivi svo vrijeme svim ljudima.
- Jer ima sadržaja previše da bismo svi sve vidjeli.
Svi stvaramo sadržaj i dijelimo ga na društvenim mrežama i webovima. Kao ja sad ovaj tekst. Možda je dobar, a možda i ne. Često kvaliteta nema veze s količinom vidljivosti ili reakcija vaše publike.
Ima veze s brendom i brojkama
Ista fotografija koja objavim ja na Instagramu i neka influencerica dobit će drastično različit broj reakcija. Mjerile smo prijateljica i ja. Objavile smo gotovo identičnu fotografiju s jednog putovanja u par minuta razlike. Moja fotografija dobila je ukupno 89 reakcija. Njezina – preko 2000.
Ona ima 40.000-ak tisuća followera, ja sam ona koja objavljuje tu i tamo, često s po tri mjeseca pauze. A to Instagram ne voli, algoritam voli da si stalno aktivan, nagrađuje tvoje provođenje vremena online. Moja prijateljica provodi sate i sate na Instagramu svakog dana, od toga sad i živi.
Ne borite se, dakle, s kvalitetom sadržaja, borite se za pažnju. A pažnja se dobiva konzistencijom, ne da tu i tamo nešto objavite. Kao ja na Instagramu.
Izazov stoga nije napisati dobar tekst ili napraviti koristan video, izazov je dobiti pozornost koju (možda) zaslužuje.
Zato ako nešto želi postići, postati brend, trebate postati vidljivi i poželjni. Vaš sadržaj prvo mora postati vidljiv da bi ga drugi mogli poželjeti. Morate biti prisutni svakog dana. Nekad i više puta dnevno. U startu barem, dok nije dobijete svoje „selo“ i vjerne pratitelje. Kasnije ćete moći pauzirati od objava.
Kad sam krenula dizati svoju vidljivost na LinkedInu 2020. godine, prvu godinu dana objavljivala sam svakog dana. Trudila sam biti što korisnija i konkretnija u objavama tako da ljudi imaju motiv zapratiti me. To znači da sam nekad provela dane i dane pišući tekstove i slažući vizuale, ali kako ćeš postati prepoznatljiv i svoj ako radiš ono što rade svi drugi, ako repostaš tuđe stvari?
Nakon prvih 10.000 pratitelja, mogla sam usporiti. Posla je već bilo dovoljno. Usporila sam i svela aktivnosti na 3 objave tjedno. Sada mi se ponekad dogodi da ne objavim nešto cijeli tjedan. Svejedno imam publiku i posla preko i od LinkedIna. Jer sam mu se posvetila i napravila od njega „vrt kojeg sada tek njegujem.“
Pažnju, naravno, možete dobiti i preko oglasa i preko veza i preporuka.
Možda imate sreću pa vas netko poznat izreklamira. Kao što je Bruno Mars napravio za Salt Bae. Kao što je jedna influencerica iz Dubaija objavila fotografiju svog portreta na noktu iz jednog salona i od tada je taj salon izuzetno popularan.
Foto: Screenshot tweeta by Bruno Mars
No ne računajte na sreću. Ne dobiju svi ni na lotu. Ako niste ničiji i potječe iz sasvim obične obitelji, veću šansu za uspjehom imate ako se trudite stalno i svakog dana radite nego da ponavljate što rade drugi.
Put do vidljivost leži u visokokvalitetnom i originalnom sadržaju kojeg stvarate u OGROMNIM količinama i STALNO kroz dulje vremensko razdoblje. Na kanalima gdje se okupljaju oni kojima se želi predstaviti i „prodati“.
Brinete se da ćete nekom biti dosadni ako objavljujete prečesto? Prečesto po kojem ili čijem kriteriju?
Ako netko za vas kaže da ste naporni, ne svađajte se. Ali ni ne odustajte! Nećete valjda odustajati zbog komentara nekog tamo na internetu? Uostalom, za rast trebate hejtere. Jer hejteri će najviše pričati o vama.
Kažu da biznisi najviše rastu kad se priča o njima, a ljudi najviše vole negativne priče. Više se klikaju, više se dijele.
Slobodno budite „dosadni“. Stvarajte toliko sadržaja da vas ne mogu ne primijetiti. I veselite se povremenim hejterima. Oni vam dižu vidljivost.
Zapamtite, postići pažnju put je do prepoznavanja vašeg rada. Rad ima vrijednost tek kad ga netko vidi, kad ga poželi za sebe. Do tada je tek ideja koju ste realizirali, bez opipljive vrijednosti. Jer vrijednost se mjeri nizom parametara, a brend podiže vrijednost nečega za 10 ili 1000 puta.
Ponavljanje je uvjeravanje, rekao je to autor Dilberta Scott Adams, a vjerojatno i netko još prije njega.
Ponavljanje je zapravo uvjeravanje drugih da to što radite ima smisla. Ima nekog kredibiliteta u brojkama. Nije isto kad napišeš jedan tekst ili ih napišeš 1500. Nije isto kad naslikaš jednu ilustraciju ili kad ih imaš 500. Zato trebate stvarati puno, jako puno sadržaja.
Bitno je ostati ustrajan. Čak i kad se čini da nitko ne gleda, da ne ide. Kad nisi poznat, imaš vremena pokušavati. Pokušaj 100 ili 1000 puta sve dok ne naiđe netko tko će prepoznati tvoj rad.
Svi koju kreću s poslom imaju više vremena za produkciju od onih koji već zarađuju. Iskoristite to.
Foto: Pexels
Stvarajte sve dok ne dođete do one točke preokreta, dok vas ne zadesi onaj momentum u kojem krenete rasti. Dobijete prvog kupca. Pa drugog. Pa sto i drugog.
Jednog dana ćete uspjeti preko noći. Samo što do tada morate raditi jako puno dana.
Kad ti posao stane ili slabije ide, to je idealno vrijeme da stvaraš sadržaj. U svrhu vlastitog marketinga, u svrhu podizanja vidljivosti, svog brenda na koncu.
Kad si mlad i/li anoniman, radi non stop. Stvaraj nešto vrijedno. Uči kako postati bolji u tome što radiš. Ovo vrijedi i za tinejdžere. Puni je ljudi koji prebrzo odustanu od stvaranja. Zamor ih uhvati nakon mjesec dana dana, nakon šest mjeseci. A možda je onaj sadržaj kojeg bi objavili sutradan bio onaj koji bi od njih stvorio brend.
Kažu da ti za uspjeh treba samo jedan dobar video, jedna dobra pjesma, jedna dobra knjiga. Samo nitko ne zna koja je to točno.
Stvarajte mahnito sve dok ne krenete zarađivati. Malo tko tko je bio uporan nije uspio. A puno je propalih talenata.