Svijetla poduzetnička perspektiva Karlovca i okolice ponovno je potvrđena! U petak, 6. lipnja, grad na četiri rijeke bio je domaćin uspješne, šeste po redu konferencije Dobitna formula. Ova kratka, intenzivna i besplatna konferencija, posvećena praktičnim savjetima za poduzetnike, privukla je velik broj sudionika koji su gotovo potpuno ispunili konferencijsku dvoranu Nikola Tesla Experience Centra. Organizatori ističu da im je gostovanje u Karlovcu bila velika želja, prepoznajući u gradu izniman potencijal za razvoj poduzetništva.
Od ljudi do financija: Ključne teme za uspjeh poslovanja
Konferenciju su uvodnim obraćanjima otvorili Božica Šimunčić, voditeljica Odjela Nikola Tesla Poduzetničkog centra, te jedan od organizatora Dobitne formule, Mihovil Katić. Okupljene je pozdravila je i pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo Karlovačke županije, Branka Šeketa Karlović.
S obzirom na to da u poduzetništvu sve počinje od ljudi, prvo izlaganje bilo je posvećeno upravljanju ljudskim potencijalima. Aleksandar Zemunić, direktor SELECTIO Grupe, detaljno je objasnio kako započeti s uvođenjem HR funkcije u mala i srednja poduzeća te naglasio važnost uvođenja i ažuriranja modela kompetencija. Potom je Gerhard Šarić iz Waymarka razotkrio česte zablude o bespovratnim sredstvima te predstavio najatraktivnije nacionalne i EU natječaje, otvarajući poduzetnicima vrata novim mogućnostima financiranja.
Poslovna inteligencija, fiskalizacija i optimizacija troškova
Nakon bespovratnih sredstava, fokus se prebacio na bankovno financiranje. Tamara Perko, direktorica Hrvatske udruge banaka, pojasnila je kako banke podržavaju poduzetnike u različitim fazama njihovog poslovanja te pružila konkretne savjete kako najbolje pristupiti kreditnim institucijama. Ključnu ulogu u tome ima kvalitetan poslovni plan, a važnost jednostavnog pregleda i analize poslovnih podataka istaknuo je Kristijan Kožić iz Analitičkih rješenja, predstavljajući primjere korištenja izvještaja iz područja poslovne inteligencije.
Uskoro će izdavanje računa doživjeti velike promjene, u sklopu projekta Fiskalizacija 2.0, o čemu je govorio Bruno Cvitanović iz Brojeva. Iznio je koristi i troškove ove promjene te predložio poduzetnicima kako najbolje iskoristiti iskustvo i znanje računovodstvenog servisa u povećanju profitabilnosti.
Pronalazak kupaca i strateško određivanje cijena
Nakon kratke pauze, Predrag Novačić s portala Bon.hr otkrio je ključne podatke koji pomažu izbjeći problematične kupce te potencijalne probleme s naplatom i likvidnosti. Pružio je i praktične savjete o pronalasku i učinkovitom filtriranju kvalitetnih B2B kupaca.
Nastavio je Mihovil Katić iz marketinške agencije Branche, objasnivši zašto su cijene ključni dio marketinga. Upozorio je kako većina malih i srednjih poduzetnika ne može biti najjeftinija, ali može ponuditi najbolju vrijednost za novac. Prikazao je informacije koje kupci dobivaju iz cijene te kako izbjeći najveće zamke u postavljanju cijena. Posljednje izlaganje pripalo je financijskom konzultantu Hrvoju Serdarušiću. On je upozorio na česte financijske pogreške u poslovanju i savjetovao kako ih izbjeći. Posebno je naglasio važnost izračuna novčanog toka i nabrojao najčešće zamke kod dugoročnih investicija.
Izuzetno pozitivne reakcije i svijetla poduzetnička budućnost
Službeni dio konferencije okončan je kratkom sesijom pitanja i odgovora, a druženje je nastavljeno zajedničkim ručkom i umrežavanjem. Povratne informacije sudionika bile su izuzetno pozitivne, što potvrđuje kvalitetu predavanja i relevantnost tema za lokalnu poduzetničku scenu. Organizatori su uvjereni da će poduzetnici brzo primijeniti naučeno znanje, čime se potvrđuje svijetla poduzetnička perspektiva za Karlovac i njegovu okolicu.