Zdrav odnos
s novcem

Kako naći posao? Preko LinkedIna i networkinga! Za 80 % pozicija nema oglasa

Kako naći posao? Preko LinkedIna i networkinga! Za 80 % pozicija nema oglasa

Najbolji poslovi uglavnom se ne oglašavaju, trebaš znati ljude. Stoga ako se pitate kako naći posao, odgovor je preko LinkedIna i druženja s ljudima online i offline – networking radi čuda.

Prvi posao na vodećoj poziciji dobila sam bez prijave na neki oglas za posao. Jednostavno su me pozvali na razgovor. I sve iduće poslove dok nisam krenula sa samostalnom karijerom dobivala sam tako. Jednom sam morala formalno ispuniti prijavu. Ali sam znala da je posao vjerojatno moj.

Najbolji poslovi uglavnom se ne oglašavaju. Negdje sam pročitala da se preko 80 % slobodnih mjesta nikad ne oglasi putem poznatih i službenih kanala, već zapošljavanje ide po preporuci. Ponekad ljudi traže radnike na LinkedInu, ponekad u Facebook grupama, ponekad preko poznanika iz branše, ponekad preko headhuntera.

U životu je bitno poznavati ljude. Svi mi imamo čovjeka za razne stvari. Vodoinstalater koji dobro radi svoj posao nikad se ne mora oglasiti jer njegovi klijenti dalje dijele njegov broj. Isto je i s top dadiljama, top kuharima, privatnim čistačicama… Ljudi nerijetko spremno čekaju u redu da im plate više nego drugima. Zbog preporuke.

No kako može mlada osoba koja nije rođena u krugu utjecajnih stvoriti mrežu poznanstava i naći posao koja će joj omogućiti da dobije posao koji se ne oglašava? Odgovor je u famoznom networkingu, zapravo druženju. A danas je to puno lakše jer postoji LinkedIn.

Družite se s kolegama iz drugih firmi i branši

Ovisno koji vam je poslovni cilj, družite se s onima koji se već nalaze tamo gdje biste vi željeli biti. I to s ljudima van svog trenutnog posla. Ako želite promijeniti branšu i odjednom početi raditi, štajaznam, u autoindustriji – logično je da se spojite s ljudima koji već rade u toj branši. Jer ćete tako biti poznato lice ako se otvori prilika za neku poziciju.

Ako želite ostati u svojoj branši, ali napredovati – družite se s kolegama iz drugih firmi. Jer će netko otići iz te firme, a na prazno mjesto možda pozovu baš vas. Ili će se otvoriti drugi odjel, a opet biste vi mogli imati priliku – kad vas već znaju, zašto da vas ne pozovu da vide jeste li uopće zainteresirani.

Malo kome se da raspisivati natječaje za posao. Poslodavcima je to tlaka. proces pronalaska zaposlenika nerijetko je dugačak i iscrpljujući, a rezultati znaju biti kratkoročni. Odaberete unatoč svom testiranju osobu koja ne zadovoljava na poslu ili pak ta osoba sama brzo ode. Zaposliti nekog po preporuci svima je lakše.

Preporuke su nam bitne i kad rezerviramo apartman, ali i kupujemo kremu. One dolaze u obliku recenzija drugih korisnika. A preporuke za posao pak dolaze od nama poznatih osoba, pa je tim preporuka još bitnija jer je povjerenje još veće!

Kako se najlakše možete spojiti s nepoznatim ljudima? Preko LinkedIna.

Kada me pitaju kako pronaći posao preko LinkedIna jer njima to ne uspijeva, prvo pogledam njihov profil i aktivnost. I odmah mi sve bude jasno. Ljudi obično stave neku pro forma LinkedIn fotografiju, napišu neku općenitu titulu kao primjerice „PR manager“ ili „project manager“, a poneki još stave na fotografiju oznaku #opentowork.

Većina ljudi ima samo jednu jedinu objavu vezanu za posao koji traže, a to je obično objava gdje traže posao prepun hvale kako su oni super, ali su svi poslovi loši i kako eto mole da se javi netko pošten. Malo tko ima uređen profil, malo tko redovito objavljuje i iznosi svoja znanja i mišljenje oko tema vezanih za posao/branšu u kojoj želi naći posao, malo tko se zapravo aktivno trudi prezentirati svoje znanje i povezati s drugima ljudima. Ako i komentiraju tuđe objave, to su obično sramežljivo „Hvala na ovoj objavi“ ili uglavnom neiskreno „Divni ste“ . Iz takvih komentara, kao i komentara tipa Čestitke-Bravo-TOP nitko ne može ama baš ništa zaključiti o znaju i vještinama te osobe.

Želite li naći posao preko LinkedIna, ali stvarno ga naći, iskreno se povežite s ljudima i budite dio zajednice. To znači i aktivno objavljivanje tijekom duljeg razdoblja i aktivno komentiranje objava drugih korisnika.

Foto: Unsplash

Da biste s nekim postali bliski na LinkedInu, uopće se ne trebate se spojiti s tom osobom. Možete je samo zapratiti i aktivno i pametno komentirati objave. Pritom naravno uredite i vlastiti LinkedIn profil te redovito komunicirajte o onom što znate raditi.

Osim LinkedIna online, pronaći ljudi koji će vam danas-sutra pomoći kao stepenica u izgradnji vaše karijere možete i na raznim događanjima. Primjerice, na LinkedIn meetupima koji se sve više organiziraju diljem Hrvatske, a na koje zna doći po 200-ak ljudi.

Gdje su ljudi još osim na LinkedInu? Posvuda.

Marketingaši se redovito okupljaju na meetupovima u Zagrebu i drugim većim gradovima, web developeri isto, ljudi iz različitih branši okupljaju se posvuda… Interesne grupe tih ljudi možete pronaći kroz specijalizirane LinkedIn grupe, ali i Facebook grupe.

Žene i novac grupa primjer su jedne takve moćne zajednice koja okuplja žene iz različitih industrija, baš kako i neke druge specijalizirane za određeni tip poslova- primjerice za digitalni marketing ih ima hrpa, kao što su Društveni mediji, Google ads uz kavu, SEO Hrvatska i ostali. Valja ih samo potražiti. I priključiti se aktivno prvo online, a onda iskoračiti i van.

Dosta offline evenata počelo je kao privatno druženje 3-4 ljudi da bi se kasnije razvilo u veliku zajednicu. Nemojte podcijeniti nijedno druženje. Ja sam jedan izvrstan posao dobila jer sam na druženju gdje je bilo svega 20-ak ljudi gulila krumpire s jednim dečkom – on mi je kasnije posao šef!

Naravno da nisu presudili krumpiri ni poznavanje tog dečka, ali kad je firma gdje je on radio odlučila proširiti odjel, sjetio se mene koja je tijekom 30 minuta zajedničkog guljenja krumpira s njim pričala o poslu i branši općenito pa me pozvao na razgovor. Njegov kolega i ljudi iz ljudskih resursa su me „blagoslovili“ i to je bilo to.

Pravi ljudi su doslovno svuda oko vas. Samo izađite iz svog kruga poznanika i svog kruga firme i družite se.

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Prijava za članice

Pretraga

znn