Zdrav odnos
s novcem

Kako društvene mreže i forumi utječu na prodaju?

Kako društvene mreže i forumi utječu na prodaju?

Što više objavljujete, to vas više ljudi vidi i više kupuju od vas. Za dobru prodaju nije bitna samo kvaliteta usluga ili proizvoda, nego i takozvani društveni dokaz – što drugi ljudi misle o tome što nudite.

Kad rezerviramo neki izlet ili hotel, kupujemo neki softver, uslugu ili uredsku stolicu, želimo neki dokaz da to za što dajemo novac vrijedi. Kako ne vjerujemo firmama ili ljudima iz te firme, tražimo preporuke, tuđa iskustva. Tražimo bilo kakav društveni dokaz.

Društveni dokaz ili social proof znači puno toga za prodaju, ponekad i presudi hoće li ljudi kupiti od vas ili konkurencije. Potencijalni kupci gledaju što drugi misle i rade prije nego što donesu svoju odluku. Guglamo informacije o vama, želimo naći dokaz da ste pouzdani i dobri. Tražimo recenzije korisnika, preporuke zadovoljnih kupaca, čitamo komentare na društvenim mrežama. Tu vam može pomoći i PR kao inicijator priče o vama na društvenim mrežama. Jer negdje vas prvo moraju vidjeti da bi o vama pričali.

Kad drugi korisnici dijele vaše objave, pričaju o vama, komentiraju vaše proizvode/usluge ili ostavljaju preporuke i recenzije, to stvara social proof. Kada ljudi vide da drugi vjeruju vašem brendu, lakše će i sami postati kupci. To vodi do većeg interesa, više posjeta stranici i više prodaje.

Povjerenje koje kupci dobiju iz drugih izvora prenosi i na vaše SEO rezultate na Googleu. Ne treba zanemariti podatak da 60% online kupnji kreće s Googlea.

Kada ljudi nešto traže na Googleu, češće kliknu na poznato ime.

Osim toga, ako vam korisnici daju visoke ocjene, vaša stranica se može bolje rangirati kroz Google Business, a to ponekad znači izuzetno mnogo za promet.

Postoje različiti oblici društvenog dokaza koji utječu na SEO (i konverzije), a ovo su tri najučinkovitija:

  • Recenzije korisnika: Pozitivne recenzije na Googleu, Tripadsivoru, Redditu, forum.hr-u, najdoktoru ili Trustpilotu utječu na potencijalne kupce.
  • Testimonijali: Preporuke zadovoljnih korisnika, koje ćete staviti na svoj web, povećavaju vjerodostojnost i posljedično konverzije. Kad na landing stranicama imate testimonijal, doslovce dajete instant signal  kupcima „vjerujte ovom proizvodu/usluzi“.
  • Preporuke influencera: Suradnja s influencerima povećava vašu vidljivost, daje vam kredibililtet te utječe na rast pretraga za vašim brendom.

Foto: influenceri-primjer

Društvene mreže itekako mogu pomoći da se kupac na kraju odluči za vas. Kupac će uglavnom na kraju kupovati s Googlea, ali stvaranje potražnje utječe na to koliko će to nešto tražiti i na kraju, na koji će rezultat na Googleu kliknuti.

Aktivna i kvalitetna prisutnost na društvenim mrežama pomoći će vam u brendiranju i izgradnji povjerenja, a to se automatski prelijeva i na sve ostale aktivnosti koje utječu na korisničko ponašanje

Kako konkretno objave na social kanalima utječu na prodaju?

1. Društvene mreže i forumi povećavaju vidljivost i promet

Kad ste aktivni na društvenim mrežama i redovito objavljujete kvalitetan sadržaj, povećavate vidljivost svog brenda. Što vas ljudi češće vide na Instagramu, Facebooku, LinkedInu, TikToku ili nekoj drugoj platformi, to je veća šansa da će potražiti vas  ili vašu uslugu na Googleu.

Ako vi ili vaš brend „iskačete iz paštete“, jer vas ljudi komentiraju na društvenim mrežama ili forumima, i drugi će vas lakše primijetiti. Možda će vas netko zbog nečijeg komentara potražiti, a možda će mu ostati negdje u glavi vaše ime i jednom kad na Googleu potraži proizvod ili uslugu koju baš vi nudite, bit će mu poznato to ime – pa će i prije kliknuti na njega.

Foto: Društvene mreže

Kad im se prikažu rezultati pretrage za neku nebrendiranu pretragu poput „ najbolja kava s gljivama“, kupci će uglavnom kliknuti na prvi organski SEO rezultat ili pak na njima poznati brend. Iako se taj se brend može trenutno nalaziti na trećoj poziciji, on im je svježe u glavi, poznat im je i kliknut će na taj rezultat. I povećat će CTR na taj rezultat, što će opet utjecati na bolje rangiranje vaše stranice u budućnosti.

Drugima riječima, ako imate više klikova nego konkurencija za određeni tip pretrage, Google će zbog aktivnosti korisnika vašu stranicu smatrati relevantnijim  i nagraditi boljom pozicijom na rezultatima pretrage.

Foto: Nebrendirana pretraga

A kad vas pretražuju izravno, kao brendiranu pretragu, to Google tumači kao znak relevantnosti i popularnosti, što opet pozitivno  utječe na više SEO pozicije u pretragama.

Foto: Brendirana pretraga 

2. Više spominjanja = više prometa prema vašoj stranici

Ako redovito objavljujete sadržaj na društvenim mrežama, korisnici će vas tagirati, spominjati, možda i staviti link prema vama. Svaki put kad netko podijeli link koji vodi na vašu web stranicu, to je potencijalni backlink koji Google vidi kao signal da vaš sadržaj vrijedi i da ste autoritet u svojoj niši.

Foto: Brend mentions

Čak iako Google tvrdi da linkovi s društvenih mreža ne utječu direktno na SEO, činjenica je da takva aktivnost povećava ukupni doseg, dovodi do veće posjećenosti i otvara mogućnosti za organske linkove na drugim, jačim platformama.

3. GEO (generative engine optimization)

Veliki jezični modeli poput ChatGPT-a uče od svog dostupnog online sadržaja. Tako čitaju i forume, blogove i društvene mreže, a sve to može utjecati na ono što će neki AI chatbot izbaciti kao rezultat ili preporuku korisnicima. Zbog umjetne inteligencije pojavio se i novi termin GEO-  optimizacija za AI tražilice.

Foto: Chatgpt pretraga-GEO

Koliko trebate objavljivati na biste postignuli učinak? 

Objavljujte često. I to posvuda. Oglašavajte se, radite objave na društvenim mrežama, surađujte s influencerima, drugim portalima. Radite sve to na vama relevantnim društvenim mrežama, tamo gdje je vaša ciljana skupina. Možda će to biti Facebook grupa MOJ NOVAC, možda Ženski recenziraj ili pak Paušalni obrtnici, sve ovisi o tome gdje se nalazi vaša ciljana skupina. Onda će oni prenijeti glas o vama na raznim forumima.

Ne morate biti prisutni na svim društvenim mrežama. Posebno ako nemate veliki tim i budžet. Možda vaši kupci uopće nisu na Instagramu ili TikToku. Možda baš jesu jedino tamo. Nije isto prodajete li edukacije, softvere ili lakove za nokte, poslovne poklone ili planere.

Ne brinite se da objavljujete prečesto i da ste „dosadni“. Ne vide svi ljudi sve vaše objave. A i „dosadnost“ znači da ste postali vidljivi. To i želite.

Budite uporni, ali prije svega korisnici (ili zabavni) drugima. Potaknite u ljudima neku emociju kad vide vaš sadržaj. Ljudi na društvenim mrežama najviše reagiraju na bijes i ljutnju, ali to nije dobar smjer za brendiranje (osim ako ste političar). Stoga se fokusirajte na pozitivne osjećaje, to želite povezati s vama ili vašom firmom.

Ako vas zanima kako postati vidljivi i ostati relevantan u doba umjetne inteligencije, prijavite se na edukacije Content marketing i SEO 26. travnja i 10. svibnja. Prijave su otvorene, a grupe male.

Napomena: Spomenuti brendovi u tekstu uzeti su kao primjer te s njima nije ostvarena plaćena suradnja.

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Za čime ljudi zaista čeznu (i zašto to često skrivaju)

Sve što trebate znati o intelektualnom vlasništvu

Pametne zgrade nisu budućnost – one su sadašnjost: U Termama Sveti Martin održana konferencija “DEKADA PAMETNIH ZGRADA”

Pretraga

znn