Iva Milevoj suosnivačica je brenda Nutty Barica koji je tržištu postao poznat kroz projekt Startaj Hrvatska prije nekoliko godina. Posebna se priča krije iza ovog brenda, a saznali smo i kako je i zašto sve nastalo, ali i kako doći do polica većih trgovina.
Foto: Nutty Barice
-
Suosnivačica ste Nutty Barica koje nas već gotovo 4 godine oduševljavaju na tržištu. Kako su nastale? Koja se priča krije iza cijelog projekta?
Početak cijele Nutty priče je zapravo dijagnoza autoimune bolesti Multiple skleroze, koju je u lipnju 2020. dobila Maja, kreatorica i osnivačica Barica. Kako joj se život okrenuo u nekoliko mjeseci, nakon dijagnoze je potpuno promijenila prehranu pa je tako kreirala zdravi snack koji će uvijek imati uz sebe – na putovanju, na poslu, na izletu, u svakodnevnoj rutini.
Nakon što je nekoliko ljudi probalo Majin snack, pitali su je bi li i njima napravila i tako se pokrenula cijela priča. Sve više ljudi pitalo je za naručiti, otvorili smo Facebook stranicu, a Barice smo prodavali zamotane u papir za pečenje. Interes je bio sve veći, a ja kao marketinški stručnjak, tada zaposlena u marketing timu internacionalnog branda, sasvim prirodno sam se uključila u cijelu priču nastanka branda. Krenuli smo naravno s imenom, pa vizualnim identitetom, pa pomalo pozicioniranjem branda i proizvoda. Imali smo oko sebe dosta ljudi koji su pripomogli, od dizajna do otvaranja profila na društvenim mrežama.
Naravno, kako to biva na početku, pomagala sam i u proizvodnji, pronalasku dobavljača za sirovine i dostavama, a danas kad se osvrnem mogu reći da mi je uloga koju sam imala u izgradnji našeg branda jedna od najdražih u životu, jer sam toliko toga naučila ali i toliko svojih znanja utkala u sam brand.
Foto: Iva i Maja
-
Nutty Barice prepoznao je i projekt Startaj Hrvatska. Što vam je donijelo to iskustvo?
Iskustvo sudjelovanja u projektu Startaj Hrvatska bio nam je svojevrsni test da vidimo potencijal Barice za širu publiku. Znali smo da su kvalitetu prepoznali oni koji paze što jedu i brinu se o svom zdravlju, no trebali smo pridobiti i ostale potrošače. Tu je uvelike pomogla i Majina priča i njena osobna involviranost u brand i proizvod, što su ljudi prepoznali.
Ulazak u projekt Startaj Hrvatska bio je veliki push i odskočna daska, od malog branda odjednom smo došli na police velikog trgovačkog lanca. Uz to, tu smo dobili veliku podršku stručnjaka koji su s nama prolazili sve procese dolaska jednog proizvoda na tržište – od audita i implementacije HACCAP-a, do certifikacije i papirologije dobavljača.
Na kraju projekta kupci su kvalitetu i iskrenu priču prepoznali i nagradili, pa su Nutty Barice postale HIT proizvod druge sezone Startaj Hrvatska i našle se na policama svih Interspar i SPAR trgovina. Rekla bih da nas je ovaj projekt jako pogurao da budemo tu gdje smo danas – vjerujem da bi i bez sudjelovanja danas bili prisutni na tržištu, no to bi trajalo puno duže.
-
Danas je Nutty Barice moguće pronaći i u velikim supermarketima i trgovinama zdrave hrane. Imate li neke savjete kako se probiti do trgovačkog lanca?
Uvijek je dobro proučavati i prijavljivati se na projekte koje nude priliku malim poduzetnicima, ali i iskoristiti sve prilike za prezentaciju svog branda. Supportiranje evenata, od onih studentskih do puno većih, pojavljivanje u medijima, prisutnost na društvenim mrežama i digitalnim kanalima, sve je to prilika da nas netko uoči i da nam priliku.
Nama su Spar trgovine bile čvrsti temelj prisutnosti na tržištu, a onda smo dalje tražili prilike kako doći i predstaviti se ostalim trgovačkim lancima ili specijaliziranim trgovinama. I naravno, stvarati svoju publiku, svoju zajednicu, jer nije cilj doći na policu, cilj je ostati na polici, a to možemo samo zahvaljujući našim kupcima.
Foto: Iva Milevoj
-
Jeste li tokom svog poduzetničkog pothvata napravili neke pogreške?
Naravno, vjerujem da je to neizostavan dio poslovnog puta, ali iz svake greške se može nešto naučiti. I Maja i ja smo ušle u poduzetništvo iz potpuno drugih branši, iako sam ja imala prethodno iskustvo u FMCG industriji, a Maja u logistici, no većinu toga smo učile putem.
Sada se uvijek tome smijemo, ali na početku smo naručile jedan stroj iz Kine, cijena je bila povoljnija, a na početku je to svima važno. No, kad je stroj došao, shvatile smo da je jeftinije često i najskuplje, jer i nakon videopoziva s Kinom nismo uspjele staviti stroj u funkciju onako kako smo zamislile. Nakon toga smo shvatile da nije važno samo nabaviti stroj, nego imati i podršku u svakom trenutku.
Kad god možemo, biramo hrvatske partnere i proizvođače, jer smo i sami dio lokalnog poduzetništva i jasno nam je koliko svi skupa moramo poticati domaću privredu. Super je da i kupci prepoznaju i nagrađuju kupnjom domaću proizvodnju.
-
Kakav je vaš odnos s novcem? Volite li ga više potrošiti na edukacije, putovanja ili nešto potpuno treće?
Iako sam oduvijek voljela štedjeti i imati novac sa strane, posljednjih nekoliko godina posvetila sam se učenju i proučavanju financija i investiranja. Često u knjigama koje čitam nailazim na poruku – neka novac radi za mene, a ne ja za novac, pa se osim štednje pomalo igram i investiranjem.
Mislim da trenutno nadoknađujem sva ona financijska znanja koja nisam prikupila tijekom života, djelomično jer je moj fokus bila profesionalna košarka, pa su mi financijske knjige danas najdraža lektira. Uz to, volim investirati u sebe – kroz edukacije, financijske alate, ali i putovanja i nova iskustva jer mi je upravo to jedna od najdražih nagrada u životu – putovati, vidjeti, upoznati.
-
Što možemo očekivati u budućnosti?
Ja očekujem da i dalje rastemo i razvijamo naš tim i proizvodnju. U protekle 4 godine Baricu smo etablirali na policama, sve je češći odabir onih koji paze na svoju prehranu, ali i profesionalnih sportaša, roditelja, zaposlenih ljudi, i nama jako važno – djece. Od početka imamo premisu mijenjati prehrambene navike svojih kupaca, kao i uvjeriti ih da i zdravo može biti ukusno. Intenzivno radimo i na tome da Barica prijeđe granice Hrvatske, ali i na razvoju novog okusa. Jednostavno, tu smo da stvaramo nešto dobro za nas i kvalitetno – idemo naprijed i to nam je cilj za budućnost.
Foto: Nutty Barice