Zdrav odnos
s novcem

Istraživanje u Hrvatskoj pokazalo kako je polovica ispitanika doživjela neki oblik pokušaja financijske prijevare

Istraživanje u Hrvatskoj pokazalo kako je polovica ispitanika doživjela neki oblik pokušaja financijske prijevare

„S razvojem tehnologije i pokušaji financijskih prijevara sve su češći i sofisticiraniji. 83 % ispitanika navelo je da zna kako je prijavljivanje sumnjivih aktivnosti banci prvi korak zaštite. Ova statistika pokazuje nam uspješnost ulaganja u jedan od naših dugoročnih prioriteta, a to je da svaki naš korisnik prepoznaje zlouporabu i načine zaštite svojih financijskih podataka“, ističe Ivan Cvitan, direktor Kontrole rizika, odgovoran i za odjel Operativni rizici i upravljanje prijevarama u Addiko banci.  

Anketa provedena među 902 ispitanika uključuje 621 klijenta Addiko banke. Rezultati su pokazali da je čak 53 % ispitanika barem jednom kontaktirao nepoznati subjekt s ciljem dobivanja osjetljivih podataka poput PIN-a ili CVV broja kartice, a gotovo trećina ispitanika je bila žrtva neke prijevare ili poznaje osobu koja je bila žrtva neke prijevare.

Oko 40 % ispitanih korisnika smatra se vrlo informiranima o vrstama financijskih prijevara, dok je 52 % upoznato samo s nekim oblicima.

Čak 59 % sudionika navodi kako uvijek provjerava detalje email adrese s koje su primili sumnjiv upit, dok tri četvrtine njih redovito prati svoje bankovne izvode – što je ključna praksa za prepoznavanje sumnjivih transakcija.

Iako se o njima ne govori dovoljno često u društvu, financijske prijevare u digitalnom okruženju postaju sve raširenije i sve ih je teže otkriti, a pojavljuju se u raznim oblicima, poput phishinga, skimminga i spoofinga. Kako bi zaštitila građane u ovom izazovnom okruženju, Addiko banka kontinuirano ulaže u edukaciju i informiranje, čime aktivno doprinosi jačanju financijske i digitalne pismenosti građana Republike Hrvatske.

„Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je  da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika. Zatim, da je internetskom bankarstvu potrebno pristupati isključivo putem službene stranice banaka te da ne otvaraju pozivnice koji dolaze od neprovjerenih izvora. Pozivam sve građane da korisne informacije i praktične savjete o zaštiti pronađu na našoj web stranici Informacijska sigurnost – Addiko Bank Hrvatska“, savjetuje Cvitan.

Provedeno istraživanje, zajedno s drugim obrazovnim aktivnostima, dio je sveobuhvatne inicijative usmjerene na unaprjeđenje financijske pismenosti i sigurnosti u digitalnom okruženju, čime se aktivno odgovara na rastuće izazove u online svijetu.

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Kako možete povećati vjerojatnost da banka prihvati kreditni zahtjev?

sentor

Iskusan ste poduzetnik, ali ipak trebate mentora? Sentor je mjesto gdje ćete ga pronaći!

Prijava za članice

Pretraga

znn