Zdrav odnos
s novcem

HUDI pokreće regulaciju BigTech-a: Nova radna skupina za ravnotežu i održivost digitalnog tržišta

HUDI pokreće regulaciju BigTech-a: Nova radna skupina za ravnotežu i održivost digitalnog tržišta

6. lipnja 2025. održan je prvi sastanak nove Radne skupine za BigTech, a za predsjednika je izabran Petar Pavić iz STAR Digital Grupe.

petar pavić

Foto: Petar Pavić

BigTech kompanije, poput Googlea, Mete (Facebook, Instagram) i sličnih globalnih tehnoloških divova, danas upravljaju ključnim digitalnim platformama i alatima koje svakodnevno koristi većina korisnika, oglašivača i medija. Njihova tržišna moć utječe na način na koji se informacije plasiraju, oglašavaju i monetiziraju, a njihovi poslovni modeli često postavljaju izazove za lokalne izdavače, novinare i oglašivače – osobito na manjim tržištima poput hrvatskog.

U radu sudjeluju predstavnici ključnih medija hrvatskog digitalnog tržišta: Maja Blumenšajn, direktorica digitalnog odjela, Nova TV i predsjednica HUDI-ja; Anamaria Todorić, direktorica digitalne strategije, Styria; Marin Katušić, direktor monetizacije, Index, Marin Borojević, voditelj ključnih kupaca Slobodne Dalmacije, Hanza Media te Hrvoje Odak, voditelj CRM-a i CX-a Voya, RTL Hrvatska.

Zahvaljujući stručnosti i raznolikosti svog sastava, radna skupina ima snažan potencijal oblikovati pravednije i održivije digitalno tržište, s fokusom na sljedeće prioritete:

  • praćenje i analiza utjecaja globalnih tehnoloških platformi na hrvatsko tržište,
  • zagovaranje pravednije regulacije i digitalnog poreza,
  • jačanje edukacije o europskim regulativama (EMFA, DSA, DMA, AI Act),
  • izrada prijedloga za zaštitu interesa domaćih izdavača i oglašivača.

“Vrijeme je da regulacija digitalnih platformi postane prioritet jer se ne radi samo o ekonomiji, već o temeljnim interesima društva. Globalne platforme ostvaruju značajne prihode u Hrvatskoj, a ne snose razmjernu fiskalnu odgovornost. Takva neravnoteža direktno ugrožava domaće medije, radna mjesta u novinarstvu i kvalitetu informacija dostupnih korisnicima. Pravednijim modelima oporezivanja i pametnom redistribucijom možemo osigurati da oni koji ne doprinose stvaranju sadržaja, ali od njega zarađuju, sudjeluju u održavanju medijskog sustava koji služi javnom interesu.” Petar Pavić, predsjednik Radne skupine za BigTech

Radna skupina uključivat će i suradnju s ostalim stručnjacima i dionicima hrvatskog digitalnog tržišta, a poseban naglasak bit će na razmjeni iskustava i zajedničkom pronalasku rješenja za izazove koje donosi rastuća dominacija BigTecha, uključujući pitanja digitalnog poreza, transparentnosti algoritama i korištenja podataka medija.

Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medije, Marin Katušić, direktor monetizacije, Index promocija, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe te Maja Blumenšajn, direktorica digitalnog odjela Nove TV i predsjednica HUDI-ja.

O HUDI-ju: Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) vodeće je strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa. Sve novosti iz Hrvatske udruge digitalnih izdavača možete pratiti na HUDI webu, Facebooku, Instagramu ili LinkedInu.

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
je li skuplja krema za sunčane kvalitetnija

Je li skuplja krema za sunčanje i bolja? Pogledajte gdje ide vaš novac

Građani mogu osvojiti tri prosječne hrvatske plaće uz nagradni online kviz „Glasno o novcu“

Pametnije oglašavanje počinje s pravim partnerom: Upoznajte Advise Media Consulting

Pretraga

znn