Jeste li primijetili?
- 73 posto članaka na temu novca ima za cilj usredotočiti muškarce na investiranje.
- 90 posto članaka na temu novca ima za cilj sugerirati ženama da troše manje novca.
- 60 posto članaka preporučuje muškarcima korištenje aplikacija za investiranje.
- 71 posto članaka preporučuju ženama da krenu u lov na povoljne cijene i popuste.
- 65 posto članaka prikazuje žene kao osobe koje pretjerano troše novac.
Pogledajte samo naslove članaka u Americi prije par godina:
Foto: Starling Bank: #Makemoneyequal kampanja
Mediji dijele muškarce i žene na one koje zarađuju i one koje troše, predstavljajući žene uglavnom kao rastrošne, potičući ih na kupovinu uz predrasudu o financijskoj ovisnosti o partneru. Ovaj slučaj imali smo i prošle godine u Hrvatskoj s potpuno promašenom kampanjom jednog poznatog trgovačkog centra.
Američka promicateljica medijske pismenosti i jedna od prvih žena koja se počela baviti proučavanjem prikaza žena u reklamnom sadržaju, Jean Kilbourne, u svome izlaganju na TED konferenciji pod nazivom „The dangerous ways ads see women“ naglašava da promidžbeni sadržaji prodaju puno više od samoga proizvoda – prodaju vrijednosti te koncept ljubavi, seksualnosti i uspjeha, ali i „koncept normalnosti“ – žele nam reći tko smo i tko bismo trebali biti.
Već smo i ranije naglašavali kako novac ne poznaje spol. Pa zašto se mediji onda i dalje na ovaj način obraćaju svojoj publici?
Prema nekim istraživanjima žene donose i do 90% svih odluka o kupnji unutar obitelji što su mediji prepoznali. No žene danas donose i puno ozbiljnije odluke – investiraju, vode i pokreću tvrtke, zapošljavaju… I naš Žene i novac VIP klub nastao je, između ostalog, i s razlogom suzbijanja predrasuda i spajanja financijski neovisnih i samostalnih žena.
A kako vi gledate na ovu temu?
Foto: Unsplash