Zdrav odnos
s novcem

Društvene mreže koje prodaju: Mia Bezjak o fokusu, strategiji i poslovnoj slobodi

Društvene mreže koje prodaju: Mia Bezjak o fokusu, strategiji i poslovnoj slobodi

Mia Bezjak je poduzetnica i stručnjakinja za komunikaciju koja je karijeru izgradila na spoju kreativnosti i strategije, danas poznata i kao osnivačica platforme Brand Angel. Nakon gotovo dva desetljeća provedenih u oglašivačkoj industriji – radeći s velikim brendovima u Londonu i Zagrebu – odlučila je podijeliti svoje znanje i iskustvo s malim poduzetnicima. Danas ih uči kako da ispričaju svoju priču, ovladaju društvenim mrežama i preuzmu kontrolu nad vlastitim marketingom.

Njezin put nije bio lagan – od studentskih dana u Londonu, preko rada u korporacijama do pokretanja vlastite agencije nakon velikih životnih prekretnica – no upravo su te lekcije ono što njezin pristup čini autentičnim, iskrenim i primjenjivim.

  • Kako je krenuo tvoj poduzetnički put? Čime se sve sada baviš?

Po struci sam producentica, a školovala sam se u Londonu prema principu da trebaš poznavati sve aspekte posla – od kamere, montaže do financija – kako bi mogao uspješno voditi tim. Uz to, potrebno je imati osjećaj za dobru priču, pronaći investitore i preuzeti odgovornost za financijsku i organizacijsku realizaciju projekta.

Nakon gotovo 20 godina rada u oglašavanju, gdje sam surađivala s velikim brendovima u Londonu i Zagrebu, danas pomažem poduzetnicima da ispričaju svoje priče putem društvenih mreža. Vodim i on-line edukacije gdje poduzetnike učim kako da sami vode svoje profile, a za odabrane dugogodišnje klijente društvene mreže vodim ja. Moj pristup vođenju klijenata razlikuje se od klasičnih digitalnih agencija jer sam razvila vlastite alate koje koristim u radu.

  • Što je najvažnije kod vođenja društvenih mreža? Naime, mnogi mali poduzetnici su mi rekli da im je delegiranje toga bilo bacanje novaca, rijetki su zadovoljni – gdje dolazi do pogrešaka, na što je važno obratiti pažnju da takve suradnje budu na obostranu korist?

Vjerujem da je tako! Potpuno sam iskrena kada pričam o tome. Danas je tehnologija toliko jednostavna da i ‘svačija mama’ može napraviti Instagram feed koji lijepo izgleda. To je sve OK ako želite imati profil koji će lajkati vaše prijateljice, no za posao to neće biti dovoljno.

Ja podržavam da sami vodite društvene mreže do točke kada stvorite preduvjete da nekoga angažirate za taj posao kada napravite bazu. Društvene mreže traže sve više angažmana i sve veću utrošenu satnicu. Jedan video neće vas spasiti no serija videa možda će napraviti razliku, a to zahtijeva ogromnu količinu vremena, posvećenost, upornost, dugoročnost, učenje tehnika i vještina…

Kod klijenata kojima vodim društvene mreže cilj mi ih je maksimalno rasteretiti od dodatnog posla, poziva i sastanaka s moje strane. Preuzimam potpunu odgovornost! Jedino što ih povremeno pitam je – prodaje li se? Po meni je i delegiranje posla dodatan angažman za poduzetnike (sastanci, odobrenja, izmjene, statistika), a na kraju krajeva i novac.

Klijentice koje educiram učim kako da u samo 5 tjedana postanu majstorice vođenja Facebooka, Instagrama i TikTok-a (ne vjerujem u samo jednu mrežu!), da uštede vrijeme i novac i u 20 minuta dnevno stvore kvalitetan sadržaj na koji će biti ponosne i koji prodaje! Cilj je da društvene mreže za njih postanu alat koji im pomaže, a ne izvor stresa, ekstremni trošak i gutač vremena. A kada naprave kvalitetnu bazu, tu smo za postizanje još viših ciljeva!

Social Media Management se mora raditi dubinski i vrlo je teško naći suradnika koji ima dubinska znanja iz branše kojom se poduzetnik bavi. Ja srećom strategije radim već 30 godina i imam višegodišnje iskustvo u desetak kategorija (proizvodi za osobnu njegu i zdravlje, zdravstvene ustanove, catering, telekom, rent-a-car, coaching, fitness, lifestyle…). Imam stalne dugogodišnje klijente, a edukacijom sam se počela baviti na nagovor potencijalnih klijentica jer godišnje primam samo limitiran broj novih klijenata i jednostavno nije bilo mjesta za sve.

Nakon završenog programa im ostaje više slobodnog vremena (a i novaca jer se i prodaja ubrzo aktivira) i to je najveća nagrada. Biti sam svoj majstor u današnje vrijeme po meni je prednost. Ne ovisiš o drugima, imaš slobodu vremena i nekoliko obaveza manje prema ljudima. Tu je i AI, naravno da učimo kako i njega koristiti, no na drugačiji način.

  • Kakav je tvoj odnos prema novcu i je li se on mijenjao s godinama?

Mijenjao se jako – od straha da neću imati za hranu i prijevoz do faksa tijekom studija u Londonu gdje sam se borila za stipendije i radila nekoliko poslova, preko rada u velikim agencijama u kojima sam imala visoku plaću, no novac mi je doslovce curio jer smo u to doba intenzivno radili i na pokretanju privatnog posla što je zahtijevalo puno dodatnog odricanja.

Do razvoda u 45.-oj godini kada sam tek pokrenula vlastitu digitalnu agenciju i na neki način startala ispočetka. Danas trošim najviše na iskustva poput putovanja – proputovali smo zaista puno zadnjih nekoliko godina. I trošim na vlastitu edukaciju koja mi je oduvijek veliki pokretač.

  • U što investiraš?

U zadnje vrijeme i u nekretnine koje su se pojavile u mom životu zbog potrebe rješavanja vlastitog stambenog pitanja nakon rastave, ali i obnove nekretnina u vlasništvu moje obitelji.

  • S obzirom da imaš “blended family” jesi li s partnerom otvoreno razgovarala o novcu i jeste li se sve dogovorili na dobrobit vaše djece da nitko ne bude oštećen?

U modernim je obiteljima puno dodatnih izazova. I umijeće je život organizirati da i nakon rastave održiš stabilnost i ostaneš osviješten i u balansu odnosa unutar šire obitelji. Definirali smo puno toga unaprijed radi zaštite i djece i nas. Iako nije ugodno, važno je o tome razgovarati.

  • Koje si pogreške napravila dosada s novcem? A koje u poslu?

Zapravo mi je financijski najneproduktivnije razdoblje bilo kada sam radila za velike agencije i kada sam imala izuzetno visoka primanja. Posao je zauzimao 99% mog vremena jer smo tada pokretali i privatan posao i u toj fazi preopterećenosti i stresa nemaš širu sliku i novac nekako samo curi, ne uživaš, nisi u ravnoteži. Nisam imala kontrolu nad novcem. Što se posla tiče, žao mi je što se nisam osamostalila ranije.

  • Što bi voljela da ti je netko rekao dok si bila mlađa?

Ne moraš ništa, a možeš sve. Stvar je tvoje odluke i prioriteta. Slušaj instinkt. Odmah reci ako nešto nije ok. Bila sam preozbiljna i preodgovorna za svoje godine – da se vratim unatrag opustila bih se jer nema te pogreške koja se ne može ispraviti.

  • Što si naučila o novcu od svojih baka i djedova te roditelja?

Roditelji su me rano dobili i žrtvovali su se prilično tijekom fakasa i mog odrastanja. Dosta su radili, ali su odvojili puno vremena i za mene i moje hobije i u doba kada djeca baš i nisu imala slobodne aktivnosti ja sam ih imala gotovo svaki dan. Novca nije bilo previše, no bilo ga je dovoljno.

Na žalost ostala sam bez mame prije dvije godine, ona je zadnjih godina života razvila odličan odnos s novcem – bila je svjesna njegove vrijednosti i nije je strašio. A tata je bio dovoljno hrabar da novac od nekih napuštenih nekretnina u vlasništvu obitelji preusmjeri u neke nove investicije.

  • Što učiš svoju djecu o novcu i kako?

Pokazuju poduzetničke sposobnosti već od najranije dobi. Teenageri žele raditi, no u zadnje vrijeme ih ne potičem previše na to. Više ih potičem na brigu o tome da budu mentalno jaki jer stres je totalno out i želim da nauče formirati i slobodno vrijeme, da se druže, razvijaju socijalne vještine uživo, a ne preko ekrana različitih formata.

Sve u svoje vrijeme, burnout se danas pojavljuje već u srednjoj školi. Mislim da je važno da djeca steknu radne navike, ali gurati projekte i zarade odmalena, nisam za to. Čini mi se kao da današnja djeca ne žive djetinjstvo, na njima su nametnuta velika očekivanja i zato mislim da je mentalna snaga danas posebno važna. A kada si snažna u glavi, vrlo lako ćeš do cilja!

  • Što bi savjetovala mlađoj verziji sebe, a ujedno i našim čitateljicama i čitateljima?

Strah paralizira. Riješi ga se čim prije. Nisi ni svjesna što sve možeš i kako je zapravo lako kada jednom odlučiš da kreneš. Postavi si cilj i samo kreni. Otvorit će ti se put. I najvažnije od svega – okruži se ljudima koji su poticaj, a ne saboteri na tom putu.

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

11 najvećih zabluda o investiranju

Blaga inflacija pogurala Wall Street bliže rekordima, Oracle skočio preko 13 posto

Rodna nejednakost u plaćama: Žene zarađuju i do 32% manje u financijskom sektoru

Pretraga

znn