U 2025. godini društvene mreže su popularnije nego ikad, s 5,22 milijarde aktivnih korisnika globalno. To je više od 60 posto populacije naše planete.
A među svima njima jedna se platforma izdvaja. S 3 milijardi mjesečnih korisnika i 2,11 milijardi dnevnih korisnika, Facebook je najveća društvena mreža na svijetu. Ne nužno i najkorisnija za vas. Društvene mreže nalik su jedna drugoj, a opet svaka ima svoju specifičnost. Možda će vam ovaj tekst pomoći da otkrijete prednosti i drugih društvenih mreža.
U ovom tekstu otkrijte:
- statistike Facebooka
- statistike Instagrama
- statistike TikToka
- statistike YouTubea
- statistike LinkedIna
- statistike društvenih mreža za Hrvatsku
Društvenih mreža ima još puno, posebice treba istaknuti X (bivši Twitter), SnapChat, Pinterest, Threads, Iako je Twitter po broju angažmana nešto jači od LinkedIna, u Hrvatskoj za biznis nikad nije baš zaživio, stoga ga nisam uvrstila u tzv. Velikih 5 za poslovanje.
Stanje društvenih mreža u Hrvatskoj 2025
U Hrvatskoj na početku 2025. godine ima oko 3,4 milijuna korisnika društvenih mreža, a očekuje se daljnji rast u nadolazećim godinama, s vrhuncem od 3,64 milijuna korisnika do 2029. godine.
Facebook je u 2024. godini ostao vodeća društvena mreža u Hrvatskoj, s 2,4 milijuna registriranih korisnika. Kako stoje ostale pročitajte dalje u tekstu.
Foto: Pexels
FACEBOOK BROJKE
Želite li u 2025. godini zaroniti u svijet društvenih mreža, najgore što možete napraviti jest slijediti 20 godina star recept: Otvori Facebook stranicu za biznis. Taj savjet jednostavno ne vrijedi više za većinu, bez da u recept dodate i oglase.
Facebook možda jest društvena mreža broj 1 i po starosti i po ukupnom broju korisnika, ali nije broj 1 mreža za sve generacije. Ni za sve biznise. Za B2B teško da ćete profitirati od objavljivanja na Facebook stranicama. A i ostali imaju problema s dosegom obzirom na izrazito nisku vidljivost.
- Facebook ima 3,07 milijardi mjesečno aktivnih korisnika (listopad 2024).
- u siječnju 2025. godine u Hrvatskoj je bilo 2.574.100 korisnika Facebooka ili 64,1% ukupnog stanovništva. Većina korisnika su žene: 51,9%.
- čak 81 posto svih posjeta društvenim mrežama u Hrvatskoj odlazi Facebooku.
- Facebook ima 2,11 milijardi dnevno aktivnih korisnika
- 39,8% svjetske populacije koristi Facebook svaki mjesec
- Facebook Messenger je 2023. godine imao oko 262,5 milijuna preuzimanja, što je pad od 20% u usporedbi s godinom ranije
- tipičan korisnik društvenih mreža provede otprilike 35 minuta dnevno na Facebooku
- više od 200 milijuna malih biznisa ima Facebook stranicu
- prosječna stopa angažmana za objavu na Facebook stranici iznosi 0,06%.
- grupe imaju veći organski doseg od stranica
- Facebook video oglasi imaju impresivnu stopu klikanja (CTR) od 8%, što je više u usporedbi s drugim platformama.
- puno klikova na oglase rade botovi, dok istraživanja govore o 50-60%, neki izvori tvrde da botovi rade 80% svih klikova na oglase!
INSTAGRAM BROJKE
Prva „vizualna“ platforma u 2025. godini počela je s drugačijim prikazom objava. Kvadratne formate zamijenili su vertikalni formati, što samo ukazuje u kojem smjeru ide Instagram. Taj smjer jest video sadržaj.
- Instagram ima više od 2 milijarde mjesečno aktivnih korisnika
- u 2025. godini u Hrvatskoj postoji 1.536.800 korisnika Instagrama, što je 38,3% ukupnog stanovništva
- većinu korisnika Instagrama u Hrvatskoj su žene: 56,1%
- najveća dobna skupina na Instagramu su korisnici u dobi od 18 do 34 godine, koji čine oko 62,3% korisničke baze
- Instagram Reels i Carousel objave imaju veći doseg od samostalnog vizuala (izvor: io.)
- Reels donose više pregleda (impressions) za male i srednje velike profile (s manje od 50 tisuća pratitelja), dok su za veće profile carousel objave učinkovitije
- prosječna stopa interakcije na Instagramu je 0,50%.
- carousel objave imaju stopu interakcije od 0,55% po objavi, Reelsi nešto nižu dok slike imaju prosječno 0,45%.
- slike generiraju najviše komentara za najveće profile (one s više od 100 tisuća pratitelja), dok Reels potiču više razgovora za sve ostale veličine profila
- Instagram carousel objave imaju najveći broj spremanja (saves).
YOUTUBE BROJKE
Iako YouTube mnogima nije na umu kad se priča o društvenim mrežama, pa ga se s iz tog razloga nerijetko i zanemaruje kao važan kanal, ova video platforma može biti jako dobar kanal za izgradnju vaše vidljivosti. YouTube ima i važan SEO potencijal, što znači da jako puno prometa dolazi preko Google tražilice te ga biznisi mogu dobro koristiti za brendiranje i prodaju.
- YouTube je druga platforma na svijetu po broju aktivnih korisnika mjesečno, odmah iza Facebooka – ima 2,5 milijardi mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta
- YouTube je početkom 2024. godine u Hrvatskoj imao 2,79 milijuna korisnika (izvor: Google)
- dnevno je 122 milijuna ljudi aktivno na ovoj platformi
- svaki dan na YouTubeu se pogleda 5 milijardi videa
- 63% videa gleda se putem mobilnih uređaja
- YouTube Shorts (kratki vertikalni format) ima 70 milijardi pregleda dnevno, a najveći broj gledatelja staro je između 25 i 34 godine
- YouTube Premium (za gledanje sadržaja bez oglasa) plaća 28 milijuna korisnika
- YouTube je još 2023. godine bio najpopularnija društvena mreža među gen Z korisnicima – čak 96% njih bilo je na YouTubeu
- 68% korisnika gleda videa na YouTube prije odluke o kupnji (izvor: Google)
- YouTube videa imaju stopu interakcije od 1,9%
- najbolja duljina videa na YouTubeu je između 1 i 5 minuta
TIKTOK BROJKE
TikTok je mreža koja je pokrenula čitav novi val korištenja društvenih mreža. Format vertikalnih videa zbog kojih je TikTok postao popularan preuzeli su i Instagram i YouTube i LinkedIn.
Početak 2025. godine počeo je dramatično po TikTok zbog poludnevnog prestanka rada u SAD-u, a još uvijek nije poznata njegova sudbina – hoće li ga Trump zabraniti, možda čak i kupiti? I kako će se sve to preliti na Europu u kojoj brojne institucije brane svojim zaposlenicima pristup ovoj mreži. U Albaniji je TikTok zabranjen od početka 2025. godine.
- TikTok je početkom 2024. godine u Hrvatskoj imao 1,05 milijuna korisnika u dobi od 18 i više godina
- Na svijetu oko gotovo 2 milijarde korisnika TikToka
- Korisnici u dobi između 18 i 24 godine čine više od polovice kreatora sadržaja (52,83%).
- TikTok je za Gen Z primarna platforma za pretraživanje sadržaja, a Google ga slijedi u stopu
- Prema istraživanju iz 2024. godine, 64% gen Z generacije i 49% milenijalaca u Sjedinjenim Američkim Državama koristi TikTok kao online tražilicu
- TikTok oglasi dosegnuli 31,7% svih odraslih osoba (18+) u Hrvatskoj početkom 2024. godine
- Tipičan korisnik društvenih mreža provede između 55 i 95 minuta dnevno na TikToku (ovisno o izvoru), po čemu je mreža koja najduže zadržava korisnike
- Otprilike 29% korisnika TikToka otvori aplikaciju barem jednom dnevno, što pokazuje njegovu ulogu u svakodnevnom otkrivanju informacija.
- Prosječni korisnik otvori TikTok 20 puta dnevno
- 90% sadržaja je zabavne prirode
- 55% korisnika TikToka kupilo je proizvod nakon što su ga vidjeli na platformi, što odražava njezin utjecaj na ponašanje potrošača.
LINKEDIN BROJKE
Poslovna mreža LinkedIn posljednjih godina snažno raste po broju korisnika i stopi angažmana. Doba pandemije posebice je bilo značajno za sve veću popularnost ove mreže koja okuplja poslovnu zajednicu.
- u siječnju 2025. godine broj LinkedIn korisnika iznosi 1,1 milijardu
- broj registriranih korisnika LinkedIna u Hrvatskoj u srpnju 2023. godine bio je 854.000, što je tada bilo 21.1% ukupnog stanovništva, a u siječnju 2025. godine premašio je milijun.
- brojka mjesečno aktivnih korisnika puno je manja i u siječnju 2025. godine u Hrvatskoj je bilo 184.200 aktivnih korisnika LinkedIna, što je činilo 4,6% ukupnog stanovništva. (izvor: NapoleonCat)
- 11 osoba svake minute prijavi se za posao preko LinkedIna, a 7 osoba zaposleni svake minute na LinkedInu.
- svake minute objavi se više od 1,7 milijuna objava
- otprilike 138 sati sadržaja za učenje konzumira se svake minute.
- carousel objave i video sadržaj najpopularnije su vrste sadržaja
- korisnici dijele video sadržaj 20 puta više od drugog sadržaja
- LinkedIn profili imaju veći doseg od LinkedIn stranica
- LinkedIn je najučinkovitija društvena mreža za B2B.
Društvene mreže su jako korisne u izgradnji brenda i prodaji. No nisu uvijek sve jednako bitne i iste za svaki tip poslovanja. Social media kanali nisu Pokemoni da ih morate imati sve. Ne trebate nužno otvarati Instagram ili Facebook stranicu za svoj biznis.
Možda nemate dovoljno budžeta da kvalitetno održavate sve društvene mreže. Možda nemate ni vremena. Ukoliko je to slučaj, posebno je bitno da ne inzistirate na prisutnosti na svim kanalima, već se posvetite jednom kanalu gdje je najaktivnija vaša ciljana skupina.
Za modni brend Instagram se nameće kao odabir broj jedan, ali isto tako i Facebook. No prodajete li softver, zašto biste bili aktivni na Instagramu, a ne na LinkedInu ili YouTubeu?
Foto: Freestock