Zdrav odnos
s novcem

Branimir Brkljač: Kroz Mokrin House u par godina prošlo je stotine digitalnih nomada iz preko 50 zemalja svijeta

Branimir Brkljač: Kroz Mokrin House u par godina prošlo je stotine digitalnih nomada iz preko 50 zemalja svijeta

Branimir Brkljač poznati je poduzetnik kojeg naša poslovna scena pamti po popularnoj TV prodaji – Top Shopu i njihovom najprodavanijem proizvodu – Kosmodisku. Iako je iz toga izašao još 2013. godine, danas je zaslužan za projekt Mokrin House – imanje koje je odlučio graditi u svom rodnom kraju. Tamo se u ugodnom ambijentu nekadašnjeg seoskog imanja okupljaju mladi kreativci i poslovni ljudi iz cijeloga svijeta koji sebe nazivaju digitalnim nomadima jer putuju svijetom i usput rade svoj posao.

Na imanju Mokrin House održava se i 12. Žene i novac VIP retreat te drugi po redu izvan granica Republike Hrvatske, a sretni smo što će Branimir imati priliku i uživo ispričati svoju priču!

  • Kako je išao tvoj poslovni i poduzetnički put? 

Branimir: U poduzetničke vode sam zakoračio slučajno. U taj poslovni svijet sam ušao spletom neplaniranih okolnosti. Sebe sam još od srednjoškolskih dana vidio kao pravnika i po školskom obrazovanju sam diplomirani pravnik. Kao takav sam se i zaposlio u jednoj privatnoj trgovačkoj firmi u Novom Sadu.

Nakon nepunih godinu dana me vlasnik te firme zamolio da porazgovaram s jednim njegovim prijateljem koji ima zanimljiv projekat i on mu želi pomoći, ali prije toga želi čuti i jedno neovisno mišljenje. I tako sam upoznao Branislava Stojanovića i njegov proizvod za uklanjanje bolova u leđima – Kosmodisk. Tu je završila moja karijera pravnika i počelo moje putovanje poslovnog čovjeka. Bilo je to 1991. godine.

Zbog ekonomske krize, hiperinflacije i sankcija u kojima se tadašnja zemlja našla, bili smo prisiljeni preseliti posao. Tako se 1993. godine selim u Sloveniju i sva prava za prodaju prenosimo na kompaniju Studio Moderna, koja je tada bila distributer Kosmodiska za Sloveniju i čiji je vlasnik bio moj prijatelj Sandi Češko. Ubrzo i sam postajem partner u kompaniji.

Slijedeći ključni moment je dolazak američke televizije Pop TV u Sloveniju 1995. godine, koja je bila dio medijske grupe CME koja je imala za cilj širenje po regiji srednje i istočne Europe. Već u trenutku dolaska u Sloveniju, imala je svoje televizijske stanice u nekoliko zemalja regije. To nam je omogućilo širenje na druga tržišta i proširenje asortimana proizvoda koji se prodaju po modelu TV prodaje. Tako 1995. godine nastaje Top Shop. Tokom idućih 15 godina razvijamo i širimo naš biznis u 20 zemalja srednje i istočne Europe i Studio Moderna postaje najveća kompanija za direktnu TV prodaju u Europi.

I to je trenutak kada sam osjetio da je vrijeme da se zaokruži jedna uzbudljiva i neponovljiva poslovna i životna faza i 2013. godine sam izašao iz te priče.

  • Čime se sve danas baviš i što najviše voliš raditi?

Branimir: Kad sam izašao iz Studio Moderne, nisam imao ideju što je moj idući korak. Osjećao sam da nakon jedne tako intenzivne faze prvo moram proći jedan period reseta i svoju dotadašnju poslovnu karijeru pogledati iz perspektive promatrača, a ne aktera. Shvatio sam da sam tokom svih tih godina stekao bogato i jedinstveno iskustvo koje želim podijeliti s drugima.

Istovremeno, znao sam da se zahvaljujući tehnološkoj revoluciji u kojoj živimo, svijet biznisa i svijet uopće toliko brzo i radikalno mijenjaju da prethodno stečeno znanje i iskustvo ima vrlo ograničen rok trajanja. Postavilo mi se pitanje kako spojiti te dvije, na prvi pogled nespojive dimenzije. Zato sam za početak sam sebe definirao kao iskusnog početnika i pokrenuo blog pod tim imenom. Trenutno sam s pisanjem bloga na pauzi, ali svakako planiram nastaviti.

Upravo zato volim biti u kontaktu s mladim poduzetnicima jer kroz svojevrsni mentorski odnos s njima dijelim svoje iskustvo i istovremeno puno toga novog saznajem.

  • Kako je nastala priča o Mokrinu i koji su vam daljnji planovi? 

Branimir: Ta priča je počela prije nekih 15-ak godina kada sam u selu Mokrin u Vojvodini kupio jedno davno napušteno seosko imanje. Ključni moment je bio kada mi je grupa tadašnjih studenata arhitekture predložila da se imanje obnovi tako da se na njemu umjesto renoviranja starih i napuštenih kuća i štala izgrade moderni i urbani objekti. Prihvatio sam taj izazov kao još jedan primjer spajanja nespojivog.

Foto: Mokrin House

Ono što je ključno bilo za njegovo profiliranje u današnji Mokrin House je promjena načina rada kojeg nam je donijela informatička tehnološka revolucija koja je odvojila rad od radnog mjesta. Između ostalog, taj svjetski trend je pokrenuo i pokret digitalnih nomada kojeg čine ljudi koji mogu raditi odakle žele i odlučili su spojiti rad i putovanja. Tako je došlo do toga da je kroz Mokrin House u par godina prošlo stotine digitalnih nomada iz preko 50 zemalja.

U međuvremenu, raste broj kompanija u kojima sve više zaposlenika radi “remote” i nema svoje fiksno radno mjesto. Posljedica toga je da takve tvrtke sve više pribjegavaju njihovom povremenom okupljanju u timove kako bi zajednički radili na pojedinim projektima. Taj trend će se nastaviti, jer smo u fazi traganja za optimalnim balansom između rada-od-kuće i rada-iz-ureda. Za Mokrin House je to velika poslovna prilika, ne samo zbog optimalnih uvjeta za takav rad, već i zbog iskustva koje smo stekli oko organizacije takvih okupljanja koje s klijentima dijelimo.

Mokrin House će se razvijati u još dva pravca. Jedno je bolje povezivanje s lokalnom zajednicom u selu Mokrin što činimo organiziranjem redovnih programa za ljude u selu. Jedan od tih je i projekt “Digitalno selo” koje radimo zajedno s tvrtkom iz Beograda – Delta i Novog Sada – Institutom Biosens čiji je cilj osposobljavanje lokalnih imanja za primjenu digitalne tehnologije u poljoprivrednoj proizvodnji. Za sva lokalna imanja taj program je besplatan i sastoji se od stručnih predavanja i praćenja primjene tih mjera i metoda.

Drugi pravac će biti organiziranje posebnih kulturnih i umjetničkih programa kroz koje želimo otkrivati i istraživati moguće oblike i načine povezivanja ruralnog i urbanog načina života. Idejni naziv tog programa je “Rurban Days” i nekoliko takvih događaja je već organizirano.

Foto: Mokrin House

  • Kakav je tvoj odnos s novcem i je li se mijenjao s godinama?

Branimir: Iskreno, na to pitanje stvarno ne znam što bih odgovorio. Za mene je novac rezultat onoga što radiš i nikada mi to nije bio cilj, niti sam svoje poduzetničke ideje bazirao na novcu kojeg imam ili nemam.

  • Što bi poručio našim čitateljicama i ostalim poduzetnicima i mladim liderima? 

Branimir: Ne postoji neka univerzalna formula koja te dovodi do željenog cilja i uspjeha. Bez obzira na brojne knjige, podcaste i videa na temu kako uspeti u poslu, na kraju sve ovisi o tebi. Ono što je ključno za uspjeh je – kako pronaći balans između ideje koja te pokrenula da se upustiš u nešto novo i kako na tom putu ne ostati ukočen, već da na osnovu iskustva koje stječeš i grešaka koje napraviš, prilagođavaš i mijenjaš originalnu ideju.

Istovremeno, jako je važno da ne odstupaš olako od originalne ideje i da ne skrećeš prebrzo s puta na koji si krenuo. Kako ostati ustrajan na tom putu, a istovremeno biti fleksibilan i prilagođavati se novonastalim uvjetima je formula koju svatko od nas mora pronaći za sebe.

Iz mog iskustva mogu potvrditi točnost onog opisa etapa puta koje vode ka uspjehu. Prvo vam se smiju, onda vas ignoriraju i na kraju vam se pridruže.

Foto: Branimir Brkljač

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Što o zapošljavanju moraju znati poduzetnici koji zapošljavaju 1. put, ali i 31. put: Ovo vjerojatno niste znali

Nemaju ni 30 godina, a njihovi biznisi rasturaju: Upoznajte mlade poduzetnice Anu Hrgovčić i Mirnu Matković

brend-prirodne-kozmetike

7 koraka kako izgraditi vlastiti brend prirodne kozmetike

Prijava za članice

Pretraga

znn