Zdrav odnos
s novcem

Barbara Maheshwari: Virtualni asistenti nisu luksuz, nego pametna poslovna odluka

Barbara Maheshwari: Virtualni asistenti nisu luksuz, nego pametna poslovna odluka

Barbara Maheshwari osnivačica je agencije Remote Bob, specijalizirane za spajanje poduzetnika s virtualnim asistentima, kao i osnivačica udruge Ljudski Potencijali kroz koju pruža pristupačne online edukacije. Poduzetnički put započela je još kao tinejdžerica u Šibeniku, gdje je, prisiljena okolnostima i bez puno izbora, počela “stvarati poslove” za sebe. Iza sebe ima više od 30 različitih poslova i bogato iskustvo u eventima, turizmu, IT-u, pa čak i estetskoj medicini i franšiziranju pogrebnih usluga u Engleskoj. Danas uspješno vodi agenciju koja ima klijente u UK-u, uključujući poznata imena iz biznisa, sporta i akademske zajednice.

  • Kako si ti započela svoj poduzetnički put?

Od kada sam bila u srednjoj školi morala sam se brinuti o sebi, a kako sam živjela u Šibeniku tamo baš nije bilo puno izbora poslova koji se mogu raditi uz srednju školu pa sam bila prisiljena da “stvorim posao” i da razmišljam “out of the box“.

Radim od kada sam imala 14 godina, radila sam preko 30 različitih poslova – od prodavanja sladoleda, pravljenja torti, bila sam Snjeguljica u agenciji za animaciju djece, radila sam u agenciji za istraživanje tržišta, u administraciji firme za klinička ispitivanja, u prodaji informatičke opreme, bila sam turistički pratitelj, otvorila sam agenciju za evente i promocije pa mali restoran koji je ubrzo neslavno propao pa sam postavljala franšizu za pogrebno poduzeće u Engleskoj, restrukturirala polikliniku estetske kirurgije i radila na business developmentu nekoliko firmi koje se bave data science i blockchainom.

Dok sam surađivala s puno poduzetnika došla sam na ideju da svakome od njih treba vrhunski virtualni asistent, a postojeća ponuda na tržištu nije bila dobra.

  • S čime se danas baviš?

Danas imam agenciju za virtualne asistente Remote Bob u kojoj spajamo poduzetnike s njihovim virtualnim asistentima. Vlasnik firme obično bukira besplatne konzultacije na našoj web stranici – mi prođemo kroz nekoliko pitanja da bi bolje razumjeli njegov poslovni model i koje zadatke bi mu bilo najlakše i najbrže delegirati. Pripremimo s njim plan zadataka za delegiranje. Ovo sve radimo besplatno.

Nakon toga pošaljemo klijentu ponudu primjerice za 20 radnih sati mjesečno podrške 500 eura, uz detaljan action plan što će sve naš asistent odraditi. Ako se klijent složi, kroz 5 radnih dana organiziramo sastanak na kojem predstavimo klijenta njegovom novom asistentu koji je već provjeren, istreniran i upućen u sve što se očekuje od njega za ovaj projekt.

Osim toga imam i neprofitnu udrugu Ljudski Potencijali u kojoj nudimo kratke online edukacije nakon kojih se lako dobije posao. Aktualne edukacije su: Kako Pokrenuti Business, Kako Pronaći Posao u 12 tjedana, Kako postati virtualni asistent i Nauči Raditi LinkedIn outreach. Nedavno sam počela i praviti video edukacije pomoću umjetne inteligencije te kroz idućih par mjeseci planiram to nuditi i drugim poduzetnicima, da napravim za njih online tečaj s njihovim videom.

Idući nam je besplatni tečaj Kako Pronaći Posao. A evo i primjera što smo postigli s udrugom.

Dio mog vremena ozbiljno je posvećen energy healing tretmanima – reiki, zvučne zdjele, Bars access, ali to trenutno smatram više hobijem.

  • Što je/nije virtualni asistent? Za koja je/nije ta usluga?

Virtualni asistent je nešto kao remote tajnica. Glavna uloga virtualnog asistenta je da vam pomogne da uštedite osobno vrijeme i da budete bolje organizirani.

Virtualni asistent se isplati ljudima koji su trenutno u fazi da bi im bilo vrijedno da oslobode svoje osobno vrijeme. Virtualni asistenti nisu za ljude koji se trenutno muče financijski i nadaju se da će im VA reći što da rade i da će preokrenuti njihov poslovni model, to nije uloga virtualnog asistenta.

Mi imamo različite virtualne asistente koji su dobri u ovim poslovima:

  •  Vođenje webshopa (zaprimanje narudžbi, praćenje inventara, koordiniranje pošiljki, učitavanje novih proizvoda).
  •  Vođenje apartmana na Airbnb/Bookingu (koordiniranje check inova, check outova, čistačica, majstora).
  •  Za agencije za nekretnine (telefonski pozivi vlasnicima nekretnina koji prodaju svoje kuće ili stanove i dogovaranje suradnje s njima).
  •  Kontaktiranje potencijalnih partnera ili klijenata preko LinkedIna za B2B firme.
  •  Generalna administracija (odgovaranje na mailove, organiziranje dokumenata, shortlistanje dobavljača, pravljenje ponuda i računa) firme.
  •  Osobna podrška uspješnim ljudima (planiranje putovanja, naručivanje poklona, bukiranje restorana, kontaktiranje elektre, vodovoda, popunjavanje formulara).

Nedavno smo bili u Forbesu, bila sam na podcastu kod Simona Squibba koji je intervjuirao i Richarda Bransona. Naše glavno tržište je UK, klijenti su nam poznati poduzetnici kao Oliver Corlette koji je radio na Porto Montenegro projektu, Dr. Sumantra Ray profesor na Cambridge University, Sabine von Derlinden koja je bila u top 50 žena u tehnologiji u UK ili slavni rugbi igrač Stevie Ward. Oni svi već godinama koriste naše asistente te smo do sada na Trustpilotu prikupili preko 145 recenzija od zadovoljnih klijenata, prosječni score nam je 4.9 od 5.

  • Kakav je tvoj odnos s novcem i kako se mijenjao kroz godine?

Dok sam odrastala mislila sam da je normalno da nemam novaca. Vjerovala sam da moram biti jako, jako zahvalna što trenutno imam dovoljno da kupim hranu, jer ima puno ljudi koji su u goroj situaciji nego ja. Svi ljudi s kojima sam se tada družila su bili otprilike u istoj situaciji financijski. Bilo me strah kako ću jednog dana ako ne budem mogla zaraditi dovoljno da platim stan ili hranu.

Moja uvjerenja su bila:

  • Normalno je da nemam novaca.
  • Nitko nema novaca.
  • Nemoguće je zaraditi dovoljno novaca.
  • Ako imam novca da kupim hranu, s tim trebam biti zadovoljna.
  • Strah me da jednog dana neću uspjeti zaraditi niti toliko.
  • Da bih zaradila novac trebam raditi nešto što je teško i mučiti se.
  • Sve što ja znam raditi nije baš korisno.
  • Strah me da to što ja radim nije dovoljno dobro pa zapravo više od pola stvari odradim besplatno.
  • Zapravo često i puno radim i teško mi je, a opet nemam puno novaca.

Ili ako bi me netko pozvao na rođendan ili na ručak u neki skupi restoran, ja bi izbjegavala ići tamo jer sam mislila da ja to ne zaslužujem i da si ja to ne mogu priuštiti.

Tako mi je bilo prije… Bilo mi je normalno da kad mi se čarape poderu da ih nosim još par godina. Bilo mi je normalno da mi je zimi hladno doma jer “ne mogu si priuštiti da je grijanje stalno upaljeno”. I kada bi uspjela nešto uštedjeti, to bih spremila “za crne dane” jer sigurno će nekada biti još gore.

Većinom sam radila nekoliko poslova u isto vrijeme i nakon nekoliko godina počela sam zarađivati dovoljno da ugodno živim i da još i uštedim.

Tada su moja uvjerenja postala:

  • Moguće je zaraditi novac ako baš, baš puno radim.
  • Ljudi su zadovoljni s tim što radim.
  • Imam neke vrijedne vještine, zahvalna sam na tome.
  • Taj novac koji uštedim počela sam ulagati u sebe, u edukacije, u projekte, u putovanja.

Sada poznajem puno bogatih ljudi, koji se uopće ne muče i shvaćaju da nije ključ u “work hard” već u “work smart“. Novac mi dolazi lako, i živim u obilju, i osjećam se kao da mogu biti doprinos drugima. Još uvijek ja vodim puno stvari u poslu, ali bar mi se to baš isplati. Mudrije biram koje zadatke je produktivno da radim sama, a koje je produktivnije da delegiram nekom drugome. Trenutno još nisam u potpunosti prigrlila ideju da novac može raditi za mene, tek počinjem graditi neke izvore pasivnih prihoda.

Primjerice, trenutno je za mene dobro potrošeni novac ako ja angažiram tetu da mi čisti i kuha za 10-15 eura sat, a ja za to vrijeme vodim neki projekt gdje mi je satnica 70 eura. Onda to više nije trošak, nego je mudro raspolaganje vremenom i novcem.

  • U što ulažeš?

Do sada sam ulagala u moje edukacije, u marketing i u nekretnine. Trenutno upravo istražujem dodatne opcije gdje bi još mogla ulagati i upravo želim učiti o tome.

  • Što si naučila o novcu od predaka?

Od mojih djedova i baka sam naučila da treba raditi i mučiti se 15-18 sati dnevno, a da opet nekada neće biti dovoljno niti za hranu. Od mojih roditelja sam naučila da ako se radi nekoliko poslova i ako smo štedljivi, da ćemo imati dovoljno da živimo pristojan život i da još nešto i uštedimo.

I sada sve to pokušavam ostaviti iza sebe i prihvatiti neki potpuno novi mindset – da mi novac dolazi lako i da moje vještine, rješenja i ideje mijenjaju život mojim klijentima i zato puno vrijede.

Nikada ništa u životu nisam kupila na rate, ni na kredit, niti sam ikada išla u minus. Uvijek raspolažem s onoliko novca koliko trenutno imam i nastojim napraviti najviše od toga. Što se tiče financija osjećam veliku odgovornost prema članovima tima, ne radim nikakve poteze koji bi nas doveli u rizik, jako konzervativno raspolažem novcima i važno mi je da imamo stabilnost i sigurnost.

  • Koje si pogreške napravila u poslu?

Napravila sam puno pogrešaka u poslu, šarolikih. Odabrala sam krive ljude za neke uloge, nisam dobro postavila ciljeve, nisam dobro postavila granice, pa je u jednom trenutku došlo do nezadovoljstva i loših rezultata zbog ljudi.

Nisam dobro postavila web stranicu pa nam se web srušio u najgorem mogućem trenutku – dok smo imali promo štand i govor na konferenciji Web Summit na kojoj je bilo 70 000 posjetitelja.

Nisam napravila back up za video edukaciju koju smo krenuli prodavati. Tek sam nakon 43 prodane edukacije shvatila da je netko greškom izbrisao sve materijale.

Osobno sam pokretala tužbu protiv jednog klijenta u Londonu na London Royal Court, nisam kopirala 270 stranica dokaza, a sud je izgubio originalnu kopiju.

  • Planiraš izlet u Dubai, o čemu se radi?

Svake godine provedem par mjeseci u Dubaiu i 20-ak prijatelja i poznanika me stalno pita kad ću ih malo provesti po Dubaiu. Ja sam tamo već puno puta bila na turističkim destinacijama i kada dođem u Dubai najradije bi samo ležala na plaži.

Ne sviđa mi se baš ideja da puno puta kada netko dođe svaki tjedan ispočetka moram obilaziti te turističke destinacije pa sam odlučila
sve okupiti u jednu grupu i da idemo zajedno. Prijateljica koja vodi turističku agenciju mi je izašla u susret pa je napravila jednu puno jeftiniju turu za moje poznanike u koju smo uključili i izlet jahtom i safari u pustinji. Imamo još 2 slobodna mjesta. Tura je samo za odrasle, većina ljudi su moji prijatelji i poznanici koji su poduzetnici i imaju između 28 i 55 godina.

  • Kako je to imati manjinske suvlasnike? Zašto si se odlučila na taj potez? Koje su prednosti i mane? Gdje si našla investitore?

U mojoj firmi muž ima 4% udjela. Krenuli smo graditi firmu 50-50%, ali se nismo slagali pa smo se dogovorili da on izađe iz firme i da ostane samo savjetnik s manjinskim udjelom.

Osim toga imam i dvoje savjetnika za tehnologiju koji imaju ukupno udio od 2%, koji su prije par godina napravili prototip na temelju kojeg smo planirali pronaći investitore, ali nikada nisam uspjela pronaći investitore pa smo nastavili rasti organski. Lijepo je imati savjetnike koji su uvijek tu da nas usmjere kada nam treba pomoć.

Prije 4 godine tražili smo investitora koji bi investirao 100 000 eura za 20% udjela u firmi i nismo ga pronašli. Firma je prošle godine imala prihode oko 300 000 eura, a profit oko 70 000 eura nakon isplate svih troškova. Do ovoga smo uspjeli doći malo po malo, krenuli smo s uloženih 1000 eura i od tada samo mudro raspolažemo sa svakim zarađenim novcima. Svake godine rastemo. Sada nam više ni ne treba investicija, više razmišljamo o tome da se udružimo s nekom tehnološkom firmom jer vjerujem da bi tada mogli rasti 10x brže kada bi uz naš marketing, prodaju i postojeću bazu klijenata imali neki kvalitetan skalabilni, digitalni proizvod.

  • Koji su ti planovi za dalje?

Plan je da nađemo tehnološku firmu koja ima platformu ili proizvod koji je kompatibilan s ovim što mi radimo. Netko kome trebaju useri i revenue, da bi dobio iduću investicijsku rundu. Mi smo odlični u administraciji, marketingu i prodaji, ali fali nam tehnologija.

Planiram pronaći firmu koja je u potpuno suprotnoj situaciji, da se možemo udružiti i rasti zajedno puno brže.

  • Uzela si buffer year ove godine. Što to točno znači?

Do sada sam u svaku godinu išla sa ciljem da postignem što više poslovno. Zadala bi si cilj da nekako pronađem način kako da firma raste 50% u idućih 12 mjeseci, radila bi dan i noć da to postignem i onda bi bila jako razočarana na kraju godine kada bi vidjela da je firma rasla samo 20-30%.

Odlučila sam uzeti jednu godinu gdje će mi glavni fokus biti da odmorim, da napunim baterije, da razmislim koji dio posla u firmi najviše volim raditi, tako da mi je ove godine glavni cilj na papiru da se odmorim, da uživam u poslu i da malo razmislim koji ću si cilj zadati za 2026. godinu. Odrađujem i dalje važne stvari u firmi, ali bez ikakvog pritiska, u tempu koji mi paše.

  • Što bi poručila mladim ženama koje nas prate, naravno i svim ostalim čitateljima portala?

Okružite se poduzetnicima i drugim ljudima koji vas inspiriraju (i nikad nemojte dozvoliti da vam firma postane važnija od vašeg zdravlja ili obitelji). Poduzetništvo je izazovno, ali ako se okružimo sličnim ljudima i budemo podrška jedni drugima, bit će nam puno lakše!

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Pad prinosa i sentimenta: Wall Street zatresao slab interes za državne obveznice

Društvene mreže koje prodaju: Mia Bezjak o fokusu, strategiji i poslovnoj slobodi

S&P 500 prekida niz dobitaka, obrambeni sektori u blagoj prednosti

Pretraga

znn