Priča o izuzetnom paru koji ne samo da dijele život i roditelji su prekrasne djevojčice, već zajedno nižu i poslovne uspjehe. Alma Mušić, suosnivačica kompanije Innovate, pod čijim okriljem se razvijaju dva prepoznatljiva brenda u građevinskoj industriji Unique Walls and Floors i Unique Lines, otkriva kako se snašla u brojnim izazovima koje donosi poduzetništvo, ali i partnerstvo.
-
Kako je sve počelo? Možeš li nas vratiti u vrijeme kada si prvi put osjetila potrebu krenuti vlastitim putem?
Zanimljivo je da smo se Boran, moj životni i poslovni partner, i ja upoznali na gradilištu, koje će kako vrijeme pokazuje obilježiti naš poslovni put. Vrlo brzo rodila se neraskidiva veza, koja je okrunjena rođenjem naše kćerke Naje. I zapravo, tokom trudnoće koja me usrećila u zrelijim godinama, odlučila sam se okrenuti poduzetništvu iz udobne korporacijske pozicije. Željeli smo raditi zajedno, upravljati svojim vremenom, iskoristiti prilike koje smo vidjeli na svakom koraku, iako je korona bila na svom vrhuncu.
Često kažem da sam skoro u isto vrijeme postala i majka i poduzetnica i kao da sam probudila lavicu koja je sanjarila u meni! Boran i ja se sjajno nadopunjujemo, potpuno uvažavamo i poštujemo, a navečer, kad prestanu zvoniti telefoni, samo smo mama i tata.
Foto: Alma Mušić
-
Odlučili ste se za zanimljivu nišu u građevinarstvu – izradu dekorativnih podova i zidova. Možeš li nam reći nešto više o tome?
Iako smo mlada kompanija, iza nas je preko 20 godina iskustva u građevinarstvu i srodnim industrijama. Oboje smo uvijek težili biti drugačiji, inovativni, prvi u nečemu, te kada smo pokrenuli vlastitu kompaniju naša odluka je bila pronaći nišu i biti najbolji u njoj.
Pored Boranove nevjerojatne vještine pri izvođenju raznih tehnika, radili smo na upoznavanju novih materijala, dodatnom školovanju, analizi tržišta – i na kraju je nastao brend Unique Walls and Floors, s naglaskom na dekorativne podove od mikrocementa, epoksida, poliuretana, te dekorativne molerske tehnike. Volimo reći i zaista je to tako – da smo zanat pretvorili u umjetnost. Za nas su podovi i zidovi prazna slikarska platna i svaka izvedba je potpuno unikatna i visoko profesionalno izvedena.
Kako već ulazimo u četvrtu godinu poslovanja, slobodno mogu reći da smo na tržištu Bosne i Hercegovine vodeći izvođač dekorativnih podova, te da smo ostvarili naš početni cilj.
-
Otkud ideja da radite s materijalima poput mikrocementa? Što vas je privuklo tom specifičnom segmentu industrije i jeste li odmah znali da će to postati vaš zaštitni znak?
Mi smo zaljubljeni u mikrocement! Privukao nas je svojom svestranošću i mogućnošću da potpuno transformira prostor, bilo da se radi o modernim interijerima ili rustikalnim ambijentima.
Ideja je došla prirodno, iz kombinacije ljubavi prema lijepome i unikatnom, te strasti za inovacijama. Mikrocement je bio savršen spoj – minimalistički, elegantan, izdržljiv i nadasve unikatan. Od samog početka znali smo da će to biti naš zaštitni znak, jer omogućava personalizaciju u pravom smislu te riječi. Svaki projekat koji radimo priča je za sebe, a najljepše je što je primjenjiv u raznim stilovima uređenja interijera, od skandinavskog, industrijskog, preko rustikalnog, do potpune wabi-sabi harmonije. Mikrocement je zaista specifičan, kao i klijenti koji se odluče za njegovu primjenu.
-
Tko su vam najčešći klijenti? Kako do njih dolazite i što smatrate svojom najvećom konkurentskom prednosti?
Usko surađujemo s arhitektima, projektantima i investitorima profinjenog stila. Ostvarili smo respektabilne reference poput: ekskluzivnih rezidencijalnih vila, restorana, hotela, zdravstvenih ustanova…
Preporuke imaju najveću vrijednost u našem poslu. U svakom dogovorenom projektu cijenimo ukazano povjerenje klijenata i priliku da pokažemo što znamo, te težimo da premašimo očekivanja klijenata. Ključ uspjeha u našem poslu leži u nekoliko stvari: kvaliteti, autentičnosti, personalizaciji i posvećenosti detaljima. Svaki projekat prilagođavamo željama i potrebama klijenta, što daje poseban pečat svakom prostoru.
Osim toga, uvijek težimo inovacijama. Pratimo trendove, ali ih i stvaramo, istražujući nove materijale i tehnike. Kombinacija kreativnosti i vrhunske zanatske vještine omogućavaju nam da budemo prvi izbor klijenata, kojima smo na raspolaganju i po završetku projekta, što je u našem poslu rijetko, ali iznimno važno.
-
Nedavno ste otvorili i podružnicu u Hrvatskoj. Gdje vas klijenti mogu pronaći?
Neka viša sila nas je uporno vukla ka moru!
Uviđajući prilike koje daje izlazak na novo tržište, kao i sve češće pozive iz Hrvatske, pokrenuli smo podružnicu sa sjedištem u Splitu, iako smo poprilično mobilni. Zahvaljujući našoj prepoznatosti i fleksibilnosti do sada smo ostavili svoj trag od Cavtata, Dubrovnika, Makarske rivijere, Splita. Još nam je samo Istra ostala neistražena!
More i taj mediteranski stil imaju intimnu koheziju tehnikama koje izvodimo. Zajedno prave jedinstven i prirodan spoj, te projekti izgledaju kao dio ukupnog ambijenta, izronjeni iz kamena, oblikovani morem, vjetrom i suncem.
Vjerujemo da ćemo i kroz naše aktivnije prisustvo, prvenstveno na obali, biti u prilici nastaviti sa praksom ostvarenja dugoročnih i uspješnih partnerstava i kreirati jedinstvene prostore.
-
Ali to nije sve od rezultata za ovu godinu. Uspjeli ste, osim projekata u BiH i izlaska na hrvatsko tržište kreirati i potpuno novi brend. O čemu se radi?
Kao da smo na steroidima!
Kako sam već ranije napomenula, mi jednostavno vidimo priliku na svakom uglu, a ta strast ka stvaranju i inovacijama nas je gurnula u proizvodnju! Naime, tokom realizacije naših projekta imali smo česte upite klijenata možemo li mikrocementom obraditi unutrašnja vrata, kuhinjske zidove, police i razne druge komade namještaja i vremenom smo došli na ideju da pokrenemo proizvodnju namještaja od mikrocementa.
Godinu dana smo radili na razvoju brenda i dizajnu, procesima proizvodnje, testiranju, definiranju proizvodne linije, marketingu… Dane i noći smo proveli u radionici, brusilica je postala moja najbolja prijateljica. Razgovarali smo s prijateljima i partnerima, tražili savjete i objektivne osvrte i tako je nastao Unique Lines, brend pod kojim proizvodimo club stoliće organskih oblika od mikrocementa.
Upravo smo plasirali na tržište našu prvu kolekciju Pebbles, inspirirani kamenčićima na našoj omiljenoj plaži… Ovi stolovi su poput skulptura koje oblikuju prostor, istovremeno služeći kao funkcionalni komadi namještaja. Svaki stol je potpuno ručno rađen i unikatan, a kupci ih već prepoznaju i cijene kao statement komade namještaja u svojim životnim prostorima.
Nedugo po promociji brenda zaključili smo strateško partnerstvo za maloprodaju na području Bosne i Hercegovine s vodećim brendom u regionalnoj industriji namještaja – Gazzda.
Gazzda je dizajn brend posvećen oplemenjivanju života kroz umjetnost stvaranja. Njihovi proizvodi prepoznatljivi su po savršenim proporcijama; ugodni su za oko, bezvremenskog dizajna koji ne podliježe prolaznim trendovima. Izrađeni su s posebnom pažnjom na taktilnost, glatki na dodir i na izgled, dok istovremeno pomiču granice upotrebe materijala – čime se postiže smjela i elegantna estetika.
Kako dijelimo iste vrijednosti i vizije, naša saradnja se pokazala kao prirodan spoj te su naši stolovi već našli svoje mjesto u Gazzda Flagship store u Sarajevu. Nadamo se da ćemo po istom principu ostvariti suradnje i u regionalnim centrima u Hrvatskoj.
-
Oduševilo nas je kako naizgled nemoguće ideje kroz svoj biznis pretvarate u stvarnost. Koja je vaša iduća inovacija?
Nastavljamo sanjati i stvarati!
Inovacije nas određuju od samog početka. Tako ćemo i nastaviti. Za ovu godinu planiramo našim tržištima približiti terrazzo podove!
Radi se o vrlo specifičnoj tehnici koja nosi nasljeđe i tradiciju jer potiče iz renesansne Italije, ali je modernizirana i prilagođena suvremenim potrebama i stilovima. Spoj starog zanatskog pristupa i suvremene tehnologije čini terrazzo idealnim za klijente koji traže jedinstvene, trajne i estetski upečatljive površine i vjerujemo da ćemo i sa ovom uslugom ostvariti značajan uspjeh.
-
Pretpostavljam da planove za ovu godinu radite s istom žestinom i strašću. Što će biti vaš fokus ove godine?
Tako je, nastavljamo kreirati prilike i graditi partnerstva! Dva su projekta vezana za Hrvatsku, gdje se nadamo da ćemo ostvariti nove poslovne veze, uspješna partnerstva i ostaviti naš trag u vremenu:
- Aktivno prisustvo Unique Walls and Floors – Pozivam arhitekte, dizajnere ili investitore sa područja Jadranske obale, koji su u potrazi kredibilnim partnerima za projekte, da nam se jave – rado ćemo podijeliti naša rješenja i ekspertize.
- Ulazak brenda Unique Lines na hrvatsko tržište – Ako ste etablirani u maloprodaji neobičnih, kvalitetnih i sofisticiranih komada namještaja, rado bismo razgovarali o mogućnostima partnerstva na području Hrvatske. Prema dosadašnjoj promociji i povratnim informacijama, zaključujem da su kupci iščekivali ovakve komade namještaja.
Sami stvaramo prilike, inoviramo, cijenimo partnerstva i dugoročne saradnje. Pišite nam, sanjajte i stvarajte s nama!
-
Vaša priča je odličan primjer modernog poduzetništva, ali ti imaš i dodatnu, osobnu ljubav prema komunikacijama?
Skoro cijelu karijeru do poduzetništva sam izgradila u korporativnim komunikacijama, na visokim menadžerskim pozicijama u svjetskim korporacijama. To je moja prva ljubav i ne odustajem od nje. Radim s probranim klijentima kao konzultantica na području komunikacija, poslovne strategije, razvoja brenda s fokusom na kompanije i brendove iz građevinske industrije i nekretnina…
Iskušala sam se i u zagovaračko-lobističkim kampanjama, mentoriranju startupova (posebice onih koje pokreću žene), nevladinom sektoru i kada pogledam unazad – zapravo sam najponosnija na projekte i kampanje koje su imale za cilj neko više dobro, a ne moj osobni interes.
-
Koji savjet bi dala, posebno ženama poduzetnicama, vezano za novac?
Iz nekih svojih ranijih osobnih i profesionalnih iskustava, a i promatrajući žene u mom okruženju, zaključila sam dvije stvari:
- Kao žena – moraš imati svoj “fuck off money”.
Svaka žena treba procijeniti koji su joj prosječni mjesečni troškovi i uštedjeti šestomjesečni budžet.
“Fuck off money” daje slobodu ženi da da otkaz, izađe iz loše veze (ako je na neki način financijski vezana), preseli se, da u miru preživi burnout ili što god već hoće, ali da ima šest mjeseci da se resetira i krene dalje.
- Kao kompanija – moraš imati “opportunity money“.
Ovisi o kojem se biznisu radi, naravno, ali uvijek preporučujem da se prate i zgrabe prilike koje se pojave. Vrijeme zna biti presudno pa je određeni budžet koji imate odmah pri ruci od velike važnosti.
Kod nas je poznata izreka: “Jedna ruka daje, druga prima”. Tako je i u biznisu. Jedna ruka štedi, druga investira.
—
Pišite Almi: alma@innovate.ba