Sjećate se kad ste kao klinci glumili prodavače, nudeći majci imaginarni proizvod dok je kuhala ručak? E pa, umjetna inteligencija je upravo nadogradila tu igru na potpuno novu razinu! AI edukatori za prodajne timove su kao oni savršeni treneri iz sportskih filmova samo bez dosadnih motivacijskih govora u svlačionici i bez potrebe da im platite večeru nakon treninga. S njima možete pričati, chatati, dopisivati mailovima ili to sve raditi zajedno.
Što je zapravo AI edukator? (Hint: nije robot koji ti krade posao, nego onaj koji će te spasiti od neugodnih situacija)
Zamislite da imate osobnog trenera koji nikad ne spava, ne pije kavu u pauzama i nikad ne kaže “ma, bilo je dovoljno dobro” kada zapravo nije. AI edukator je mentor poput onog prijatelja koji će vam iskreno reći da imate špinat među zubima prije važnog sastanka samo što ovaj put taj prijatelj ima pristup milijunima podataka i zna točno kako izgleda savršena prodajna prezentacija.
Korištenjem AI algoritama vaš mentor simulira stvarne prodajne razgovore koji su toliko realistični da ćete se početi znojiti kao na pravom sastanku s klijentom koji upravo prijeti da će otići kod konkurencije!
Prodajni reality show: vježbaj scenarije koji će ti se stvarno dogoditi
“Dragi kupče, ispričavam se zbog kašnjenja isporuke” – simulator
AI ne generira samo one generičke scenarije iz priručnika za prodaju iz 2015. Zamislite da možete vježbati kako “odraditi” tog klijenta koji vas zove jer mu je narudžba kasnila tri tjedna, a vi ste mu obećali da će stići “najkasnije do utorka“. Vaš mentor će odglumiti tog ljutitog klijenta s takvom preciznošću da ćete se instinktivno odmaknuti od telefona.
Ili kako reagirati kada vas klijent nazove jer je saznao da ste njegovom najvećem konkurentu dali bolju cijenu? AI može simulirati taj neugodni razgovor, uključujući i onu neugodnu tišinu nakon vašeg pokušaja objašnjenja cjenovne politike. Je li to bolje nego prvi put to doživjeti uživo? Kao što je moj stari profesor govorio: “Bolje se znojiti u treningu nego krvariti u bitci!”
Masterclass iz reklamacija: od “proizvod ne radi” do “želim pričati s vašim šefom“
Dok pokušavate smiriti virtualnog klijenta koji je dobio neispravan proizvod, AI prati vaše korake u rješavanju reklamacije:
- Jeste li pokazali empatiju ili samo recitirali pravila tvrtke kao robot?
- Jeste li preuzeli odgovornost ili prebacili krivnju na dostavu/proizvodnju/sunčeve pjege?
- Koliko brzo ste ponudili rješenje koje zapravo rješava problem klijenta?
Ono što je najbolje? Možete isprobati različite pristupe istom problemu bez da riskirate stvarnog klijenta koji će otići kod konkurencije i usput napisati recenziju koja će vas pratiti do mirovine.
Foto: Unsplash
Trening za borbu protiv prljavih igara konkurencije
“Čuo sam da vaš proizvod uzrokuje alergijske reakcije” – kaže virtualni klijent kojeg je konkurencija napunila dezinformacijama. Kako ćete reagirati? Hoćete li napasti konkurenciju i ispasti neprofesionalni ili ćete elegantno okrenuti situaciju u svoju korist?
AI može simulirati najgore scenarije s konkurencijom koja igra prljavo: od širenja lažnih glasina do direktnog potkradanja vaših klijenata ponudama koje zvuče predobro da bi bile istinite. Jer u stvarnom svijetu prodaje, ponekad se čini da igrate šah dok konkurencija igra Monopoly: Verzija bez pravila.
Pregovarački ninja trening
Virtualni klijent: “Vaša cijena je previsoka, konkurencija mi nudi 30% jeftinije.”
Vi, bez treninga: “Uh, možda možemo nešto smanjiti?”
Vi, nakon treninga: *elegantno izlažete vrijednost proizvoda dok istovremeno saznaje što kupcu zapravo treba i nudi prilagođeno rješenje kojem konkurencija ne može parirati*
AI vam omogućuje da vježbate pregovaranje s raznim tipovima klijenata od onih koji žele sve za ništa, do onih koji imaju budžet, ali trebaju opravdanje za svoju upravu. Možete isprobati različite taktike i vidjeti koja najbolje funkcionira bez da svaki mjesec gubite proviziju dok učite metodom pokušaja i pogreške.
Realni prigovori, virtualne vježbe: treniraj za sve što te može snaći
Opravdani prigovori: kada klijent stvarno ima pravo
“Vaš softver je pao usred naše najveće konferencije” – to je legitiman prigovor koji zahtijeva poseban pristup. AI može simulirati situacije kada klijent ima potpuno pravo biti nezadovoljan, a vi morate pronaći način da spasite odnos umjesto da samo ponudite popust.
Vježbajte kako pokazati iskrenu empatiju, preuzeti odgovornost i ponuditi konkretno rješenje sve to dok održavate profesionalnost i ne obećavate ono što ne možete ispuniti. Jer upravo u trenucima krize možete ili izgubiti klijenta zauvijek ili stvoriti lojalnog zagovaratelja vaše tvrtke.
Neopravdani prigovori: kada kupac pokušava dobiti nešto besplatno
“Ova majica se rastegnula nakon što sam je stavio u sušilicu na najjače, iako piše ‘ne sušiti u sušilici’, želim povrat novca i besplatnu zamjenu.”
AI može simulirati i one klijente koji pokušavaju iskoristiti vašu politiku povrata ili traže nemoguće. Naučite kako ljubazno, ali čvrsto postaviti granice bez da antagonizirate klijenta. To je kao da hodate po žici samo što umjesto da padnete na mreže, padnete na stvarne recenzije na Google Maps.
Zašto bi vaša tvrtka trebala skočiti na ovaj vlak prije nego što ode?
Implementacija AI edukacije u vašoj tvrtki ima više prednosti nego što najnoviji smartphone ima kamera:
- Brzo kreiranje novih i relevantnih treninga koji odražavaju situaciju i tržišno okruženje.
- Vaši prodavači mogu vježbati kad god imaju potrebu ili želju budući se sve može raditi s smartphonea.
- Standardizirana kvaliteta treninga i objektivno ocjenjivanje.
- Smanjen broj stvarnih propusta s klijentima jer su vaši prodavači već doživjeli i riješili najgore moguće scenarije u virtualnom okruženju.
- Dinamičko prilagođavanje treninga različitim zaposlenicima sukladno njihovim vještinama i osobnostima.
Budućnost je stigla (i dolazi s virtualnim klijentima iz pakla za koje možete trenirati bez stvarnih posljedica)
Implementacija AI za edukaciju prodajnih timova nije više znanstvena fantastika to je kao pametni telefoni prije 15 godina, možete se pretvarati da ih ne trebate, ali znate da će na kraju svi imati jedan.
Za kompanije koje žele ostati konkurentne, pitanje nije “trebamo li to“, već “zašto već nismo počeli?“. Jer dok vi razmišljate, vaša konkurencija možda već trenira svoje prodavače da elegantno riješe i najteže situacije od agresivnog pregovaranja do rješavanja reklamacija koje zvuče kao da ih je pisao odvjetnik s previše kave u svojem organizmu.
Zapamtite nitko nikad nije rekao: “Volio bih da sam manje ulagao u razvoj svojih zaposlenika.”
Nadam se da smo vas zaintrigirali jer nastavak slijedi…