22 godine sam u poduzetništvu i uz biznis, osobni rast i razvoj godinama su mi u fokusu. Do prije par godina čitala sam jednu knjigu tjedno. Sad više ne pratim taj tempo jer, iskreno, godine čine svoje.
Nedavno sam bila u Splitu i sjedila sam s nekoliko poduzetnica članica našeg Žene i novac VIP kluba i jedna mlada kolegica me pitala koje bih joj ja poslovne knjige preporučila. Obećala sam da ću stvarno razmisliti i iz mora njih izdvojiti listu onih koji su na mene ostavile najveći trag, pa evo ih 7 u nastavku:
1. Al Ries i Jack Trout – The battle for your mind – Bitka za tvoj um
Često kažem da sam na faksu (studirala sam ekonomiju) čula 10-ak korisnih rečenica koje su mi pomogle na poslovnom putu. Jedna od njih je bila i preporuka za ovu knjigu (studirala sam marketing).
Glavna poruka je – ne moraš biti kronološki prvi na tržištu, ali moraš biti prvi u umu potrošača, da im za određeni proizvod ili uslugu odnosno rješenje njihovog problema budeš prvi na pameti. To mi je pomoglo da s Herakleom postanem prvi izbor za mystery shopping iako je kronološki tu uslugu 5 godina prije uvela vodeća agencija za istraživanje tržišta, no ja sam upravo vodeći se informacijama iz ove knjige uspješno postavila taj biznis na noge i 10 godina kasnije ga prodala.
2. Robert Kiyosaki – Rich dad/poor dad – Bogati otac, siromašan otac
Ovo je reći ćete klasik, no ja sam otišla korak dalje i 2015. završila Money and You školu u San Diegu, u kojoj je Kiosaki bio partner i u kojoj se prenosi originalno znanje koje je i dio te serije njegovih knjiga pa sam malo dublje ušla u materiju. Tu sam naučila drugačije razmišljati, da izađem iz začaranog kruga od 1. do 31. u mjesecu te kako da novac radi za mene, ne samo ja za novac.
3. Michael E. Gerber / E-myth, Legenda o poduzetništvu
Ova me knjiga naučila da moram raditi NA biznisu, ne samo u biznisu. I tu poruku svakodnevno šaljem drugim poduzetnicima kroz svoj rad i savjetovanje.
4. W. Chan Kim and Renée, Mauborgne Blue ocean strategy – Strategija plavog oceana
Ova me knjiga naučila da se nikad ne borim direktno s konkurencijom, da nemam iste proizvode i usluge po sličnoj cijeni, već da uvijek budem prva i stvaram nešto sasvim novo i drugačije. Mana ovog pristupa poslu je teret pionira, troškovi, vrijeme i energija koju treba uložiti da se educira tržište i kreira potražnja, dok kasnije netko samo dođe “na gotovo” i ponudi nešto bolje, brže, jednostavnije, jeftinije ili s boljom uslugom i na taj način nam “uzme” dio tržišnog kolača.
Iz mora self help knjiga koje sam progutala izdvojit ću dvije jer se dotiču muško ženskih odnosa, a to nam je svima, priznali mi to ili ne, najvažnije.
5. i 6. David Deida – Put vrhunskog muškarca i Jean Shinoda Bolen – Boginje u svakoj ženi
Što reći? Pomogla mi je da bolje razumijem i prihvatim sebe, svoju mamu, druge žene u poslu i prijateljice. A put vrhunskog muškarca da shvatim prirodu oba spola i jednako tako prihvatim.
7. Najjači si kad si svoj – ljudska strana biznisa
Za kraj ću staviti jednu od šest koje sam ja napisala – zato što mi i šest godina nakon što je izašla poduzetnici javljaju koliko im pomaže, kako im je promijenila život i posao na bolje i da je to najbolje što sam napisala – Najjači si kad si svoj – ljudska strana biznisa; više je nema u prodaji, ali je možete besplatno preuzeti ovdje.
Foto: Unsplash