LinkedIn je jako moćan alat za sve koji traže prvi, novi ili bolji posao. No samo ako ga koristite kako treba. Imati samo otvoren profil na LinkedInu jednostavno nije dovoljno. Iako poslovna, LinkedIn je prije svega društvena mreža.
I na njoj nisu aktivni samo razni direktori, već i brojni djelatnici iz ljudskih resursa te „obični“ zaposlenici koji mogu biti ona karika u lancu koja će vas povezati s drugima.
Jako puno poslova se ne oglašava putem tipičnih platformi na koje ste navikli tražiti posao. Nikom se ne da prolaziti kroz proces zapošljavanja ako mogu to izbjeći. I baš zato brojni direktori i HR-ovci prvo traže pogodne kandidate na LinkedInu. Ako među njima nađu novog zaposlenika, oglas za posao nikad neće ni ugledati svjetlo dana.
Nemojte propuštati dobre poslove samo zato jer ne znate kako biti aktivni na LinkedInu.
Ovo su najčešće greške koje ljudi nenamjerno rade kada traže svoj posao. Ako se prepoznate u njima, pokušajte unijeti izmjene i uskoro biste mogli biti na novom poslu:
1. Objave CV kao vizual, umjesto da srede profil
Jedna od tipičnih pogrešaka jest otvaranje LinkedIn profila koji ima poklikane glavne kućice, ali zapravo ne nudi nikakvu konkretnu informaciju o osobi.
Umjesto da njihov profil govori o njihovoj stručnosti, o znanju i vještinama, dio ljudi objavi svoj CV u obliku vizuala uz molbu da im drugi repostaju objavu kako bi proširili glas o njima.
I onda vidiš taj oglas, ali nema šanse da možeš pročitati tekst na vizualu jer je toliko sitan, odeš na profil te osobe, a kad tamo – nema ništa.
Ima profilnu fotografiju, titulu i nekad par firmi nabrojanih pod iskustvo, no zapravo nemaš pojma što ta osoba stvarno zna raditi i što ta osoba može donijeti tvom timu ili firmi…
Kako biste zainteresirali druge, vaš cijeli profil (ne samo titula) treba biti jasniji. Fokusirajte se na prezentiranje svojih vještina i iskustava na način da druga strana može lako shvatiti što vi KONKRETNO znate.
Titula „Marketing specialist“ je toliko generička da nemaš pojma u čemu je osoba stručna. Jer nema šanse da zna baš sve o svemu u marketingu. Ni „Digital marketing“ nije baš neko sužavanje jer ima toliko dijelova digitalnog marketinga da generalisti sve manje prolaze, posebice ako kroz svoje online aktivnosti ne pokazuju da znaju raditi digital marketing.
No „TikTok creator & ads specialist, Video producent“ već govori nešto drugo – da vas mogu kontaktirati ako mi zatreba osoba za vođenje TikTok profila i oglašavanje na toj platformi.
2. Nisu aktivni na LinkedInu prije traženja posla
Jako puno ljudi koji traže posao aktiviraju se na LinkedInu samo kako bi objavili da traže posao. Ali bitno je biti aktivan i prije.
Networking je jako bitan da nađete novi/bolji/prvi posao. Nemate li mamu ili tatu koji će vam srediti takav posao, LinkedIn je druga najbolja prilika da stvorite mrežu dobrih kontakata.
Da biste to ostvarili, nije dovoljno samo poslati zahtjev za spajanjem nekom direktoru. Vjerojatno vam i neće prihvatiti zahtjev. Jer vas ne poznaje.
No ako ste već neko vrijeme aktivni na LinkedInu, kroz samostalno objavljivanje, ali i u interakciji s drugim korisnicima, na dobrom ste putu ka stvaranju vidljivosti.
Prije traženja posla aktivirajte se na LinkedInu, komentirajte objave onih ljudi za koje biste voljeli raditi, objave mogućih kolega i drugih korisnika kako biste počeli graditi vlastitu vidljivost.
Kako naći posao? Preko LinkedIna i networkinga! Za 80 % pozicija nema oglasa
3. Dio About je dosadan
Ako vam dio O meni služi za brzo prepričavanje vašeg životopisa, a posebice ako ste samo pratili šprancu koja otprilike ide „ja sam xy stručnjak s preko 10 godina iskustva u radu s xy i posvećen/a sam xy…“ i to sve na engleskom, iako biste radili u Hrvatskoj, promijenite ga.
Dio „About“ nije dio „Vaš kratki CV“, nego prilika da kažete nešto i mimo životopisa. Da se obratite onom tko upravo gleda vaš profil.
Pokušajte sami smisliti što želite reći drugima o sebi. Dakle, pokušajte ne konzultirati ChatGPT da vam skroji opis jer ćete vjerojatno opet završiti sa šprancom koja neće dati ono nešto baš specifično za vas. AI alati daju generičke tekstove, uglavnom produciraju identične tekstove i vrlo su lako prepoznatljivi. Pogotovo jer ih koristi sve više i više ljudi.
4. Ne koriste Istaknute objave /Featured
Featured dio na LinkedInu koji se sastoji od istaknutih objava služi da posjetitelj na vašem profilu na brzinu dobije dobar dojam o vama.
Možete uploadati neki dokument, postaviti video ili vizual, staviti poveznicu na web stranicu, ali i istaknuti neku vašu prijašnju objavu na LinkedInu.
Istaknite barem dvije do tri stvari, iako ih možete dodavati i više. To radite tako da klikenete na gumb „Add profile section“ ispod vaše titule, zatim odaberete „Recommended“ pa „Add featured“ .
5. Negativno komentiraju tuđe objave/općenito poslovni svijet
Negativa rijetko kad urodi pozitivnim rezultatom. To što ste jako ljuti i ogorčeni zbog vlastite poslovne situacije ili općenito poslovanja u Hrvatskoj ne znači da morate kontinuirano biti prvi na fronti i pisati samo o lošim stvarima.
Sasvim je u redu podijeliti svoje nepopularno mišljenje o nečemu. Na toj objavi vjerojatno ćete prikupiti i jako puno reakcija jer korisnici imaju tendenciju okupljati se oko negative kako bi izbacili i vlastite frustracije.
No nemojte upasti u zamku da postanete ona osoba koja sve hejta. Pogotovo ne komentirajte negativno ljude u poslovnom svijetu koji vam nisu napravili baš ništa osim što vam, eto, idu na živce.
Nitko ne želi raditi s negativnim osobom. Nitko takvu osobu ne želi ni zaposliti.
Foto: Unsplash